bab 38 (berusaha)

73 2 0
                                    

Aisyiqah masuk ke dalam rumah. Bengang!

Pintu bilik dihempas kuat tanda dia sedang marah.

"Hempaslah pintu tu kuat lagi biar tercabut terus kan senang! Jangan harap Adam nak beli lain ehh? Mimpilah kau mat jenin! " Ujar Adam.

Aisyiqah merengus perlahan.

Kurang asam punya abang! Kang ada yang nak kena cepuk ni.

Flashback

"Syiqah.. Ad dengan Adam nak ajak kau pergi rumah Mikay.. Kau nak ikut? " Soal Adrian.

Aisyiqah yang sedang sibuk scroll ig mendongak memandang abang abangnya.

"Buat apa pergi rumah diorang? Ad dengan Adam tak kerja ke? "Soalnya pelik.

Dapat dia lihat senyuman kambing abang abangnya.

" Tak sebab next month.. Syarikat kitorang akan adakan hari Family day.. Jadi... Ad jemput Rayfers, Mikay dengan Raymonds.. Lagipun jomlah pergi rumah diorang.. Nak main netball laa dengan Mikay tu.. "Pujuk Adam pula.

Aisyiqah menjeling. Kalau ada orang makan penampar dengannya lepasni jangan tanya kenapa.

" Alah! Kau bukan boleh main pun.. Mau terberanak kau kalau main dengan orang hensem macam aku ni"ujar Adam lagi.

Aisyiqah mencebik. Sempat lagi tu nak kutuk aku! Eiyy geramnya!

Haih kena tinggal lagi!

"Haah betul tu.. Kau tu suka palau kitorang. "Ujar Adrian.

"Kan.. Dahlah gemuk.. "Tambah lagi Adam.

Whadaaa?!!

" Habis, Syiqah macam mana? "Soalnya sedih.

Adam tersengih.

Dia kalau nak join makcik bawang memang sesuai! Herghh geram betul!

Haa jangan cakap---

" Kau pergilah sekali tapi kau partner dengan Rayfers laaaaaaa..... Kitorang dah tempah tempat untuk korang berdua. "Jawab Adrian.

Membulat matanya.

" Whatt?!!! "Jerit Aisyiqah pelik.

Whadaaa?!! Bertuah punya kembar! Aku tembak jugak sekor sekor!

" Tak payah nak what what sangatlah.. Dah pergi bersiap nak pergi rumah Mikay ni nak main.. Duduk dengan kau bosan! Kerja menangis! Pastu halau Rayfers.. Kesian mat hensem tu.. Haih rugilah! "

Kerana Dia..Where stories live. Discover now