Sejak peristiwa surat tu aku dengan pakcik tuu still tak bertegur sapa .jujur aku rasa sunyi gila bila dia dah tak kacau aku.yela,selalunya ada je benda yang nak digaduhkan kan?now?its over!
"Hoi!"sergah seseorang .
Aku yang tengah termenung nii tersentak bila disergah tapi aku malas nak pandang.aku just continue mengelamun.hehe
"Nur Aisyiqah Azira bt.Muhd Shah"ujar seseorang itu lagi.
Perhh!nama penuh aku dia debut.Ni mesti kerja Arif ni.yelaa,mamat ni berkenan sungguh sebut nama penuh aku then suka sergah aku.maybe dia laa yang panggil kot.
Ah!malas nak pikir!
"Dahla Rif,jangan kacau saya.awak pergilah jaga kelas tuu.nanti saya masuk la kelas.saya nak berehat kejap dekat hujung koridor ni menikmati pemandangan .dah shuh!shuh!"aku membuat gaya menghalau dan masih tak memandang 'dia'.
"Sapa Rif?"
"Ish !semalam awak minum sup semut ke?diri sendiri pon tak kenal"
Ujarku tanpa memandang gerangan yang menegur aku .malas la katakan.Tengah pikir ni cara nak berbaik balik dengan Isyrafi ni.dah dekat seminggu macamni!
"Sayang pandang abang meh!"ujarnya sambil berbisik di telinga aku.
Aku terkejut dengan tindakan berani orang tersebut .Aku terus memandang lelaki yang panggil aku.Lagilah mengejutkan orang yang panggil aku sayang adalah Isyrafi?what?baru je sebut dalam hati tadi .Now,dah terpacak depan mata.Tanpa sedar aku sebenarnya ternganga sebab terlalu terkejut.
"Dahla,tutup la mulut tuu kang masuk lalat merana aku tau tak?"
Ujar Isyrafi sambil ketawa kecil.lahai comel!Aku terus menekup mulut dalam masa yang sama aku masih memandang dia dengan rasa tak percaya.Nasib cikgu tak masuk kelas!
"Deyy!dahla tu jangan buat mata bulatlah.dah sepet tu sepet jelaa.acah bulat pulak"ujarnya .aku mencebik!eii geramnyaa!
Hehe hilang dah rasa terkejut tadi.terus berlagak normal balik.dia senyum dan menjentik dahi aku.
"Aduh!sakitlah apa ni jentik jentik dahi orang sesuka hati!tak gentleman langsung!"ujarku
Dia lagi mendekatkan wajahnya dengan wajahku hingga aku dapat rasa hembus nafasnya.jantung please jangan main peranan!aku telan liur.
"Apa kau kata?aku tak gentleman?even tak gentleman tapi aku romantik kan?betul tak sayang?"soalnya dengan suara yang sengaja dilembutkan.
Eii bikin aku tak keruan!lutut ni pun dah naik lembik woii!stop please!
"Err.."aku hilang kata bila dia makin mendekatkan lagi jaraknya dengan aku.Dia mengenyit mata sambil tersenyum manis.makin buat aku cair !
"Kenapa sayang?rindu abang ke?"
Ahh!sudah!
"Eii..dahlah!"ujarku dan terus menolak dada bidangnya agar menjauhi aku.dia ketawa lepas.aku mencebik lagi
"Haa muncung mulut tuu aku cium kang!"ujarnya dengan ketawa yang masih bersisa.
"Eii gatal!"sekali lagi dia ketawa lepas.
"Hahaha comel ah kau ni bila blushing!"ujarnya.
Aku hanya menjeling tajam.eii mamat ni kang ada jugak yang masuk ICU ni.
"Syiqah okey I'm serious.close your eyes please?"
"For what?"soalku.
Apa pulak lah mamat nii nak buat kat aku!
"Just close your eyes my dear"soalnya lembut.aku menurut jua permintaannya.
Seketika kamudian dia menyuruh aku membuka mata.
"Nah this for you.happy belated birthday!surprise!"ujarnya sambil tersenyum.
Aku tergamam dah bila pulak pakcik ni ambik hadiah nak bagi Kat aku.tadi tak nampak pon..dan aku terkejut tak sangka dia ingat birthday aku.aku menangis keterharuan laa jugak.
"Dah ah kau takyah la nak buat tangkap leleh pulak dengan aku.Nah ambik laa ni.penat penat aku beli kau taknak ambik kesian chocolate ni."ujarnya dengan wajah yang dicebikkan.aku senyum dan mengambil jua chocolate ferrero rocher .
Aik apa ni?aku membalikkan kotak ferrero Rocher dan terdapat sticky note.apakah?
Close your eyes again my dear
Ah sudah kenapa pulak dahni?aku menutup mata sekali lagi.dia hanya tersenyum dan menarik pergelangan tanganku agar mengikutinya menuruni tangga.
Sebelum itu dia membisikkan sesuatu kepada aku."Jom aku nak tunjuk kau something kat satu tempat.now,kita jadi tontonan orang tau tak?"ujarnya lagi.
Dia terus menarik tangan aku menuruni tangga.hish diani aku seriau laa!dahla tutup mata kalau jatuh macam mana?
"Eiyy awak saya takutlah!kalau jatuh macam mana?"ujarku lalu terus menarik tanganku dari pegangannya.
"Dont worry takkan jatuh punya .trust me!aku akan jadi mata kau."ujarnya dan terus menarik tanganku agar mengikuti langkahnya .apa apalah pakcik oi!
Selesai menuruni tangga.
"You must to trust me .see?tak jatuh kan?"aku hanya mengangguk.
Dan kamu berhenti di satu tempat dia menyuruh aku membuka mata.Aku membuka mata dan tergamam .dia tau apa yang aku suka!ahh!my perfect man!
"Thanks!"ucapku.dia hanya tersenyum.
Eii comellah teddy bear ni!I like it so much!
"Suka?"soalnya aku tanya mngangguk.
"Dah jom masuk kelas.Nanti habis sekolah tunggu dekat pondok tu.aku nak jumpa kau"ujarnya sambil menunjukkan satu pondok yang berada di hadapan blok.aku mengangguk tanda memahami.
"Okey.saya nak pergi toilet ni.bye"ujarku Dan terus berjalan menuju ke toilet yang berdekatan.dia hanya mengangguk dan haluan kami berpecah.
****
Jangan lupa vote okeyy..mmuah😘
YOU ARE READING
Kerana Dia..
Short Story[S L O W U P D A T E D] '*PERKAHWINAN PERMULAAN PENDERITAAN'* Aisyiqah, Kerana cinta dia terpaksa berkorban.kerana terhutang budi dia terpaksa relakan hati.Dia terpaksa menjaga 3 hati dan melukai hati 1 lelaki yang benar benar tulus mencintainya.K...