bab 11 (please?)

33 3 0
                                    

Selepas puas adik Isyrafi yang dikenali sebagai Adam mengajak aku untuk pulang bersamanya.oh nilah Adam yang tulis nama aku tu..herghh tak guna kau Adam!

"Hoii,kau menung ape tu?kot ya pon teringinkan abang aku tak payah laa mulut tuu muncung macam itik!"ujar Adam sambil merenung aku tajam.

"Nii kau nak naik ke tak dengan abang aku ni?penat la aku layan orang yang ada masalah jiwa macam kau nii.hisyy,jomlah!nasib abang aku suka kau kalau tak dah lama kau ni aku lempang"ujarnya selamba sambil menggamit aku menghampirinya.

"Hah?aa..abang kau suka aku?"soalku.

"Stupid question"ujarnya sambil berlalu pergi.

Waaa nii mesti belajar pada abang dia laa nii..bahasa tak pernah cantik..

"Hoii hoii,Adam aku suruh kau ajak Syiqah bukan suruh gaduh aduhai!dahla cepat laa berjanggut dah aku tunggu nii haa"laung Isyrafi kuat.

Adam berjalan mendekatiku sambil matanya tajam merenung aku tanpa segaris senyuman.

"Kau jangan sampai aku tembak kau"ujarnya perlahan tetapi tegas .

Aku terus bangun dan mengikuti langkahnya.

"Huh nak tembak konon sekali aku debik mati melayang Australia has"gumamku pantas Adam memandang tajam ke arah aku dan menjengilkan matanya kemudian memandang ke arah lain.

Adam nii memang tak mesra alam betullah!macam abang dia first kenal aku tu.Ha macam tulah perangainya.Tak berubah.betul betul like big brother like brother.

"Kau tak payah laa nak kutuk aku berbakul bakul "Adam menjawab selamba aku hanya memandang dengan riak tak percaya.

Aku terus memboloskan diri di dalam kereta yang dipandu oleh Isyrafi.keadaan memang senyap sunyi macam dalam hutan dah aku tengok.Aku mula berasa kekok.

Haih dua beradik ni pon senyap je.

"Adam"panggil Isyrafi

"Hmm"

"Lepas aku pergi nanti aku nak kau jaga Aisyiqah"

"Aisyiqah mana ?"soalnya sambil menjungkitkan kening.

"Tuu belakang tuu"

"What?!!are you kidding me along?damn shit you girl!"

"Watch your word young boy"ujar Isyrafi selamba membuatkan Adam terus diam dan memuncungkan mulutnya .Dia memandang ke arah tingkap.comel tho!

Haihh apasal laa aku pulak yang dimakinya?yang suruhnya along dia bukan aku.but why me?sabarlah wahai hati.

"Its okay,I can do it by myself"ujarku.

"Kauuu eiiiii...diammlah!jangan kacau masalah negara aku dengan abang aku niii .kalau tak..aduuh!ape nii long"ujar Adam sambil mencebikkan bibir.

"Kau diamlah aku nak pandu pon tak senang tau"ujar Isyrafi pula.

"Can both of you just shut your mouth off"

Mereka berdua hanya diam dan mengganguk perlahan.Suasana kembali senyap.aku memicit pelipis aku yang terasa pening.haih pening aku dengan masalah jiwa mereka ni

"Syiqah dah sampai"ujar mereka serentak!terus mereka berpandangan sesama sendiri sebelum tersenyum kecil.

Aku hanya menepuk dahi sambil menggeleng kepala.haih laa cik abang.cik adik gaduh gaduh kemain teruk at last baik jugak.aduhaii

"Thanks "terus aku keluar dari perut kereta.Aku masuk je terus pengawal menekan remote untuk membuka pagar.

"Thanks Pak Mid"

Pakmid hanya mengangguk dan tersenyum.aku nampak susuk tubuh abang yang memandangku tajam tanpa segaris senyuman.dah kepehal abang aku ni?

Aku berjalan mendekati di kerusi dan membuka kasut sekolahku.Aku nampak abang menghampiri aku lalu melabuhkan punggung disebelah aku.

"Balik dengan sapa tadi?"soal abang sambil memandang tajam ke arahku.erk?rasa nk tercekik je dengan soalan dia tapi cepat cepat aku kawal.

"Kawan"ujarku sambil memandangnya sekilas

"Tau laa tapi nama apa?"

"Perlu ke tau?"dia mengangguk.

"Takpe lah bang.tak perlulah nak tau"ujarku.

Aku terus bangun dan pergi ke kolam untuk menenangkan fikiran sambil bermain dengan air yang tenang.Abang mengikutiku.

Terus dia memeluk aku dari belakang sambil dagunya ditumpangkan pada bahu aku.

"Aku nak tau dan aku harap kau bagitau"ujarnya berbisik perlahan di telingaku.

"Abang janganlah macam nii nanti mama papa nampak macam mana?"

"Outstation."ujarnya sambil mengusap pipiku yang mulus.

Aku terus kalih menghadapnya dan memegang kedua dua pipinya mataku tepat memandang anak matanya.

"Syiqah please jangan buat aku macamni?"ujarnya sambil menutup mata.

"Saya nak mintak tolong sikit je dengan awak"

"Look kau baru 15 tahun aku dan 19 tahun.before you asking me .let me asking you first" dia mengusap pipi aku lembut.Aku hanya mengangguk sambil menutup mata.

"Do you love me?"soalnya.

"Sorry,I don't have answer to answering your question"ujarku lalu melepaskan pelukannya.

"Its okay aku faham.dah kau nak tanya ape tadi?"soalnya aku kembali mendekatinya sebelah tanganku memegang pipinya dan sebelah lagi aku letakkan pada dada bidangnya.

"Look in my eyes and answer my question honestly"

Dia hanya mengangguk dan memandang tepat pada anak mataku.

"Do you love me Asyraf Hakimi?"
Dia menutup mata dan menghela nafas berat.

"Yes,I do"ujarnya kemudian membuka matanya kembali dan tepat memandang aku.

"Ooo,patutlah bila saya pegang dada awak.jantung awak ni macam baru lepas marathon."

"Syiqah.stop seducing me"ujarnya tegas.

"Okay okay,I want your explain dengan semua diari yang awak tulis tuu"

"What?!!kau baca diari aku?like seriously Syiqah?!who's give you permission to read my diary! Tell me who?!"ujarnya sambil mengoncang kedua dua bahuku.

Badanku terhenjut akibat jerkahannya dan air mata aku mengalir lesu.

"Ahhhh!!!apa yang kau dah buat nii Asyraf?!!haihh serabutlah!jangan nangislah!aku tak pandai pujuk orang" terus dia memegang kedua dua pipiku pula.Dia menghela nafas berat.

"Okaylah macam ni disebabkan kau dah baca buku tuu jadi kau sebenarnya dah tau yang aku sukakan kau dari aku umur 12 tahun?"aku mengangguk.

"Macam mana awak boleh suka saya?"

"Tau sebab apa?sebab kaulah budak yang paling annoying yang happy go lucky dan kaulah budak first love aku.Okeyh aku harap kau faham isi hati aku kau dah baca kan? Kau tau tak cinta tuu hadirnya dari Allah.jadi siapa kita nak halang rasa cinta tuu dengan menidakkan segala takdir."Dia terus berlalu pergi
Meninggalkan aku.Aku hanya menunduk sayu.

Kerana Dia..Where stories live. Discover now