Isyrafi
"Okeylah umi,Raf balik dululah ye..Ada masa nanti Raf jumpa lagi ye Umi..Umi take care okey?nanti kirim salam Kat papa okey?Assalamualaikum"Isyrafi menyalam tangan uminya kemudian melambaikan tangannya sebelum memboloskan diri dalam kereta BMW series hitam miliknya.
"Byee !!umii!!"Dan...kereta hitam miliknya meluncur laju meninggalkan kawasan rumah agam milik keluarganya.
Dan..jadilah dia Isyrafi yang lama.Isyrafi yang lemah.
Laju dia memandu kereta selaju air matanya yang deras mengalir.
Keretanya menuju ke Kuala Lumpur.Dia perlu meminta maaf dan ke pada kedua dua abang iparnya.
Sesampainya di sana dia terus memberhentikan keretanya dan menekan loceng .Automatik pintu terbuka.
Tersembullah wajah Adrian dan Adam yang kelihatan amat bengis.
Isyrafi masuk ke dalam perkarangan rumah mereka tetapi belum sempat dia menyalam tangan Adrian .Pantas Adrian melayangkan sebiji penumbuk kepada Isyrafi.
"Apasal kau ni bodoh sangat hah?!!"Adrian menendang perut Isyrafi pula.
"Kau memang bodoh!!!"baru sahaja Adrian mahu melayangkan pantas Adam menghalang.
"Ad!!stop it!!you make the situation get worse!!"suara Adam naik satu oktaf.
Adrian terus terdiam.
"Dah kau!!masuk dalam cepat!"Adam mengarahkan Isyrafi supaya masuk ke rumah.
Nasib sahaja Adam tahu cara mengawal kemarahan abang kembarnya ini.
Nasib kaulah Adam!
"Dah Ad..kita bincang cara elok..ingat pesan Syiqah oke?he's the one"ujar Adam tenang.
Adam memang penyabar orangnya.Susahlah kalau nak tengok Adam marah.Tapi sekali dia mengamuk memang habislah!kalah Adrian..
Adam memimpin Adrian masuk ke rumah dan duduk di salah satu sofa di ruang tamu.Isyrafi hanya tunduk menekur lantai.
"Aku nak tanya kau sikit nii..apa salah adik aku?kenapa kau buat dia tak ubah macam anjing kurap kat rumah kau?aku bagi dia Kat kau untuk kau jaga bukan untuk hinalah sial!"ujar Adrian seraya itu dia menghadiakan sebiji tumbukan tepat ke arah Isyrafi.
Isyrafi hanya membiarkan.
"Ad,tolonglah aku cari adik kau balik..aku rasa bersalah sangat"ujar Isyrafi separuh merayu.
Adrian dan Adam hanya diam kemudian perlahan lahan mereka menganggukkan kepala.
"Tapi kau tetap bodoh sebab buang adik aku macam sampah!jangan anggap adik aku tuu barang yang boleh di pakai kalau nak..dibuang sesuka hati."ujar Adam dan terus beredar mendaki tangga.
Suasana di ruang tamu tersebut senyap dan sunyi.
Isyrafi hanya menundukkan wajahnya memandang lantai.
"Raf..."panggil Adam
Isyrafi mendongakkan wajahnya memandang Adam.
"Semua ni lakonan kau atau kau betul betul menyesal ?"soal Adam dengan wajah serius.
Berubah riak wajah Isyrafi tatkala mendengar soalan maut dari Adam a.k.a abang iparnya a.k.a sahabat baiknya.
Perlahan lahan air mata jantannya mengalir jua.
Isyrafi hanya menundukka tanpa niat menjawab soalan tersebut.
"Sorry,kalau soalan aku menyakitkan kau..aku bu--"
YOU ARE READING
Kerana Dia..
Historia Corta[S L O W U P D A T E D] '*PERKAHWINAN PERMULAAN PENDERITAAN'* Aisyiqah, Kerana cinta dia terpaksa berkorban.kerana terhutang budi dia terpaksa relakan hati.Dia terpaksa menjaga 3 hati dan melukai hati 1 lelaki yang benar benar tulus mencintainya.K...