"syiqah bangunlah!dah lewat nih!syiqah bangun!!harini kan kau sekolah!heihh bangunlah!"ujar satu suara sambil menampar nampar lembut pipiku.aku menepis nepis tangan tersebut.
"Hmm..5minutes please?"
"5minutes otak kau!sekarang dah pukul 7 kau tau tak?!"aku terus duduk di atas katil
"What?!!"
"Yela,bangunlah!"
"Mana mama?"
"Isyy kau ni kan aku dah kata mama dan papa outstation.kau pekak ke apa?dahlah cepat bangun aku nak pergi kerja dahni.sarapan dah siap kat bawah tuu.I give you 15 minutes untuk bersiap.harini aku hantar kau ke sekolah.mama dan papa dah amanahkan aku untuk jaga kau minggu ni.no more excuses young lady!"terus dia mencuit hidung aku dan bangun dari katil menunju ke muka pintu.Dia menutup pintu.
Aku terus menuruni katil dan mencapai tuala dari penyidai.aku berlari menuju ke bilik mandi.
Selesai mandi aku mengambil adik adik aku dari closet dan memakainya.Siap pakai aku memperbetulkan tudungku di hadapan cermin. Setelah puas dengan penampilanku aku mengerling jam di pergelangan tangan.
What?!!baru pukul 6:30?dasar abang!hesyy! Aku keluar dari bilik dengan muka masam sambil berjalan menghentakkan kaki tanda protes.
"Hoii hoii kau apehal hentak hentak kaki dah macam dinasour aku tengok"ujarnya yang berada di tangga bawah.
"Abang tipu Syiqah!kata pukul 7 laa apela.Syiqah dah siap pakai baju.Syiqah tengok jam baru pukul 6:30!"sambil menuruni tangga.Aku memuncung bibir.Dia terus ketawa lepas.
"Hahahaha kelakar lah kau ni.. Eiyy comel je aku tengok aku buat macam tuu.dah come hugging me"ujarnya sambil mendepakan tangan aku terus berlari ke dalam dakapannya.
"Sayang kau sengal"sambil mencium ubun ubunku.
Aku berasa berdebar setiap kali berada dekat dengan dia.Mungkin feeling aku je kot.aku hanya tersenyum di sebalik dada bidangnya.
"Sayang abang"aku mengeratkan lagi pelukan.Dia meregangkan pelukannya dan mengusap lembut pipiku.matanya tepat memandang anak mataku sambil tersenyum lebar.
"Eiiyy gatal eh kau sekarang!dah jom makan"dia menarik tanganku ke meja makan.aku hanya tersenyum. Selesai makan aku menggalas beg dan memakaii kasut.Asyraf hanya menunggu aku sambil duduk di atas kerusi sambil memerhatikan aku.
"Okay dah jom!"ujarku.Dia tersentak dari mengelamun dan terus bangun dari duduknya menuju ke kereta Lamborghini miliknya.
Usai kami masuk ke kereta.Lamborghini milik Asyraf meluncur laju keluar dari perkarangan rumah.Aku hanya diam di sebelah tempat duduk pemandu.keadaan dalam kereta usah dikata lah senyap nak mampus!
"Okay dah sampai.hoi kau termenung ape?"soalnya membuatkan aku tersentak.Terus aku menoleh memandangnya.Aku tersenyum kecil dan menggeleng.
Aku membuka pintu kereta Lamborghini miliknya dan berjalan menuju ke pagar sekolah.Lamborghini miliknya meluncur laju meninggalkan kawasan sekolah.
Dari jauh aku sudah nampak kelibat Adam yang serius menjaga pintu pagar sekolah.Aku kerling jam di tangan 7:10 pagi.Masih awal tika ini.lagipun murid masih lagi berkeliaran di kawasan sekolah.Adam merenungku dengan pandangan tajam.hesyy,mamat ni tak habis habis.
"Awal kau harini"ujarnya sambil tersenyum sinis.Aku hanya menjeling tajam.
"Oh btw nama penuh kau apa sebenarnya?"
"Tengku Nur Aisyiqah Azira bt.Tengku muhd Shah.kenapa tanya?"soalku dingin.Wajahnya jelas riak terkejut dan mulutnya terbuka kecil.
Seketika kemudian dia tersenyum kecil sambil menunduk.Dia kembali memandang aku dengan muka serius dan mendekati aku.wajahnya didekatkan di telingaku dan berbisik.
"Ikut aku.mulai harini aku yang akan protect kau.hati hati ada yang memerhati di sekitar sini tanpa kau sedari. Jangan jatuh dalam permainan diorang.Aku rindu kau.ikut aku jom!"terus dia menarik tanganku supaya mengkuti langkahnya.Aku terkejut sedikit.
Dia rindu aku?whatever lah!Sampai di tapak perhimpunan dia menyuruh aku masuk ke dalam bar is an mendengar taklimat ringkas daripada guru guru bertugas.
Selesai perhimpunan,semua murid boleh masuk ke kelas.Baru aku hendak berjalan tanganku ditarik secara lembut oleh seseorang.Aku menoleh ke arahnya dan tersenyum manis.
"Tunggu kejap!we need to talk"aku hanya mengangguk dan mengkuti langkahnya.Sampai di kerusi batu yang terletak agak tersorok dari pandangannya dia menyuruh aku duduk.
Dia ni memang spesis dingin ke cemana.Muka je hensem tapi perangai dingin nak mati.
"Okey macam nilah memandangkan cuti akan bermula mulai esokkan?sebab kita pon dah habis exam apa semua kan?Aku nak kau duduk rumah aku.faham?jaga Asyraf baik baik.Aku tau dia sayangkan kau."dia terus bangun dari duduknya baru dia hendak berjalan pergi aku segera menarik tangannya.Dia menoleh memandang wajahku tanpa segaris senyuman.Aku menelan liur kasar.gerun aku dengan wajahnya yang bengis.
"Macam mana awak tau pasal Asyraf?"
"Kau tak perlu tahu"terus dia merentap lengannya kasar dan ingin berlalu pergi.Dia memandang sekeliling dan matanya tertancap pada satu tempat.Dia merengus kasar dan merentap tanganku menyebabkan badanku berdiri.Dia memegang lenganku kuat.Dia berjalan sehingga ke depan pintu kelas aku dan menyuruh aku masuk ke kelas.Wajahnya merah padam dengan urat hijau didahinya sedikit timbul.Dia mengetap gigi menahan marah yang meluap luap.
"Kau pehal tengok aku?ingat pack barang kau siap siap last day nanti sebab mulai esok kau akan duduk dengan aku.Start sekolah kau duduk rumah Aunty Syaz semula.Balik nanti aku tunggu kau sampai Asyraf ambil kau balik rumah.Faham?" Aku hanya mengangguk dan dia melepaskan pegangannya dan menolakku lembut supaya masuk ke dalam kelas.
YOU ARE READING
Kerana Dia..
Short Story[S L O W U P D A T E D] '*PERKAHWINAN PERMULAAN PENDERITAAN'* Aisyiqah, Kerana cinta dia terpaksa berkorban.kerana terhutang budi dia terpaksa relakan hati.Dia terpaksa menjaga 3 hati dan melukai hati 1 lelaki yang benar benar tulus mencintainya.K...