bab 21 (barai)

44 4 7
                                    

Aku bangun sambil memisat misat mataku..aik,kenapa tak boleh buka mata nii..aduhh pedihnya!susah betul nak bukak mata.Aku berjalan perlahan lahan ke meja solek dan..

Aduhaii sepetnyaa mata aku!dahla mata aku sedia sepet!bertambahlah sepet mataku...Aku masuk ke bilik air untuk mandi.

Aku bersiap siap untuk ke kolej.yela frust tu frust jugak ..belajar tetap belajar.aku hanya mengenakan solekan tipis untuk menyerlahkan natural beauty gituu haa...

Aku mengenakan shawl dan baju lengan pendek.Kemudian aku padankan dengan hoodie..simple kan?well,takde mood punya pasal!.Aku turun tangga dan menuruni tangga.

Like usual,my brother always can't stop from his old habit.you know what?nagging!always!he's always nagging at me and Adrian.sabar jelah!

Bila aku sampai ke meja makan Adam dan Adrian memandang aku tak berkelip.Dan...suasana sunyi.Aku kerutkan dahi dan memandang mereka berdua.

"Abang berdua ni dah kenapa?buang tebiat?tengok Syiqah macam nampak hantu"ujarku

"Haah..memang pon mata kau mana?"soal Adrian.

Aku menjeling tajam ke arahnya dan menyumbat roti bakar yang disalut jem strawberi ke dalam mulut.

"Haah,hantu takde mata.HAHAHAHA"Adam ketawa.

Aku menjegil ke arahnya.

"Its not funny Adam!"ujarku lantas bangun dan menggalas begku kemudian tangan Adrian aku tarik.Mati terus tawa Adam.Dia mengangkat bahu dan sambung makan.Tiada riak bersalah langsung di wajahnya.

Nasib Adam sorang je yang gelak kan aku..Adrian masih tenang makan kemudian terkejut sebab aku tarik dia..Nak sumbat roti pon tak habis lagi.Nasib kaulah Adrian!

"Ehh ehh apeni Syiqah..aku tak habis makan lagi"dia memuncungkan bibir dan masih mengunyah roti tersebut dan menyumbat baki roti di tangannya ke dalam mulut.

"Ahh,takde takde dah lambat dahni!"aku masih menarik tangannya hingga ke pintu rumah.Dia terus merentap tangannya.

"Yela yela,kau ni nak kata driver takde tuu ha banyak driver aku upah!nak kata kereta aku tak beli untuk bawa kita..ada tuu banyak aku beli!pakai jelah!suka kacau ketenangan aku..naik jela dengan driver.huh!"dia terus pergi tapi aku segera menarik tangannya.Dia menoleh ke arahku kembali.

"Apalagi?"aku mengelipkan kelipkan mataku sambil tersenyum manis menampakkan lesung pipitku pada pipi kiriku.

Dia terus membuat 'rolled eyes'dan wajah menyampah.

"Yela yela aku hantar!tunggu kejap aku nak tukar baju.trouble girl!huh!"dia terus mendaki tangga.

Aku duduk di sofa sambil membelek belek telefonku.hehehe inilah seronoknya dapat abang ni!dahla hensem!hohoho..untung kak iPar aku!seketika kemudian,dia menuruni tangga.

Mak aii nak hantar aku je..tapi baju lawa gila...

Hampir terjatuh rahang aku tengok..bau perfume Hugo Boss yang dipakainya bau satu rumah!sah dia nii terjun dalam minyak wangi tadi!

Dia hanya menjeling aku sekilas kemudian keluar dari pintu rumah.

Dia menekan log buka pada kereta Porsche miliknya.Aku hanya menggeleng geleng kepala...ingatkan nak naik kereta mini cooper tuu..duhaii..

"Kau pahal?"

"Ingatkan nak naik kereta mini cooper tuu"aku memuncungkan mulut.

"Eh,suka hatilah nak naik kereta apa pun..kang aku bawak kau naik motor baru kau tau.Dah jom"dia terus masuk ke dalam perut kereta.

Kerana Dia..Where stories live. Discover now