bab 29( stay strong )

315 5 3
                                    

Aku terus berjalan tanpa arah tuju.Nak pergi rumah Ad?takpela.Aku dah besar .Tak perlulah nak mengadu domba dengan Mereka berdua.

Cukuplah.Biarlah.Air mataku masih galak mengalir .Aku penat.Cukup penat.Aku terus melangkah berjalan di tepi jalan sehinggalah aku hendak melintas jalan.Aku menyeberang jalan tanpa hiraukan kereta yang akan datang.

Kepala aku pening.Aku hampir rebah.tapi aku cuba imbangkan kembali diriku.

Aku berjalan perlahan lahan dan...

Skrettt....

Akibat terkejut dan kepala aku berdenyut terlalu kuat ..aku rebah.

Bila aku sedar ada seorang lelaki yang sedang duduk tidur di atas kerusi di sebelah katilku.tangannya dijadikan alas untuk meletakkan kepalanya.aku menoleh memandangnya.comel!

Aku cuba bangun dan dia tersedar.

"Cik..cik okey?"soalnya.

Aku tersenyum sikit dan mengangguk.jelas wajahnya yang kelihatan lega.

"Doktor kata apa?"soalku pula.

"Doktor cakap cik terlalu stress dan cik disahkan ada migrain."ujarnya.

Aku hanya mampu meng 'oh'kan sahaja.

"Awak nama apa?"soalku.

"Oh..saya Mikay Daniel Warc. You can call me Mik or Kay.nama awak apa?"

"Saya Aisyiqah Azira.Awak boleh panggil saya Syiqah"

Dia tersenyum manis kemudian menggeleng.Senyuman dia indah.Dengan matanya yang berwarna biru muda.Wajahnya yang putih bersih.perfect! Hensem.

"Saya taknak panggil awak nama tu.let me give your own nickname"

"Hah?"

"I will call you Minion.my minion"

"Hah?"

"Yela,Saya sukakan kelainan jadi you must to understand me.If I say so..you must to follow me."dia tersenyum.

Aku hanya mengangguk.

"Awak sebenarnya nak kemana dan dari mana?saya rasa saya sempat brek masa awak lintas tu.but,how come awak boleh pengsan?"soalnya.

Aku hanya tunduk.Mikay yang perasan perubahan wajahku terus menampar perlahan mulutnya.

"Sorry minion..saya tak sengaja.I'm so so sorry"

Aku mengangkat wajahku dan tersenyum pahit.

"Sokay.I'm fine.saya kena buang dari suami saya"

"Hah?!but why?"

"My mistake mikay.may I discharge?"

"No..no..you can't..are you have your own destiny?"

Aku menggeleng.

"Takpe,Mikay saya tahulah nak hidup macam mana..you don't have to worried.okay?"aku menutup mata.

Bunyi pintu dibuka dan ditutup jelas kedengaran.

~~~~''''

"Minion..bangunlah..my parents coming"dia mengoncang perlahan bahuku.

Terus terbuntang wajahku pantas aku mengerling jam loceng disebelahku.hah? 7 pagi?what?

Aku terus membetulkan dudukku di atas katil pantas aku menyalami tangan emaknya.

"Mom..let me introduce her for you"

Aku memandang emaknya yang tersenyum dan mengangguk.

"This is Aisyiqah Azira but I call her minion"

Kerana Dia..Where stories live. Discover now