bab 27 (perang dingin )

252 5 0
                                    

Sudah lebih sebulan aku dengan Isyrafi tak bertegur sapa.Ahh lantak ah!nak jadi apa pon.Aku terus masuk ke bilik 'kami'.

Aku memakai baju untuk keluar dengan geng aku.Aku melihat penampilanku di cermin.

Huhuhu anak siapalah ni!comel betul..hahaha perasan jap.Isyrafi hanya duduk di birai katil dan memandangku tajam.

"Kau nak pergi mana?"soalnya.

Aku menoleh sekilas kearahnya.

"Hmm..nak keluar dengan kawan"

"Sapa?Rayyan?Harraz?"

"Haah semuala "

"Aku tak izinkan"

Terbuntang mataku Bila dia cakap macamtu.

"Kenapa awak nak conquer hidup saya?!saya tak pernah ambil tau langsung pasal awak!"

"Kau isteri aku jadi dengar cakap aku"

"Saya?isteri?bukan ke awak kata saya betina jalang?so,betina jalang---"

"Jangan naikkan darah aku"ujarnya dingin

Aku hanya menunduk.Niatku sebenarnya bukanlah nak keluar lepak.actually,I need some space.I just wanna alone.

Aku mengambil tempatku disebelahnya lalu menggengam erat kedua dua tangannya.aku nak kata putus .Biarlah aku slow talk dengan dia.

"Awak"

"Kau nak apani?pegang pegang aku bagai?kalau kau nak keluar memang aku tak izinkan"ujarnya masih dingin.

"Awak..awak nak apa sebenarnya?"

"Hah?apa kau cakap ni?"dia memandangku pelik.

"Kenapa awak selalu pukul saya tanpa sebab?at least kalau nak pukul bagilah sebab.kenapa awak nak conquer hidup saya?sedangkan awak anggap saya ni tak ubah macam perempuan jalang .kenapa awak nikahi saya kalau awak tak cintakan saya?kenapa awak tak kahwin dengan perempuan yang awak cinta?maaf,kalau saya jadi pengacau cinta awak dengan Arisya.Saya janji saya akan undur diri.Jadi kalau ini jalan yang terbaik untuk kita..Syiqah nak minta satu permintaan"aku merenung dalam dalam wajahnya.Walaupun aku sakit nak ucapkan perkataan tu tapi demi kebahagiaan dia aku sanggup.

"Apa?"soalnya dengan wajah yang sukar aku tafsirkan.nak kata serabut pon ya.sedih ya.marah ya.semualah.

"Ceraikan Syiqah"ujarku sambil menunduk.

Dia jelas terkejut dengan permintaanku dan terus bangun sambil menggeleng gelengkan kepalanya.

"No no no..no..aku ..ahh!!!!!..nooo...never!!"ujarnya sambil menggeleng gelengkan kepalanya .Tanpa aku sedar dia mengalirkan air matanya sambil mengucapkannya berkali Kali.Dia menumbuk kuat cermin besar dihadapannya.Darah yang mengalir dari lekuk jarinya dia hiraukan.

Aku hanya menundukkan kepalaku sambil mengesat air mataku berkali kali.

Dia mendekatiku dan mendongakkan wajahku.

Lantas bibir mungilku disambarnya dan menciumnya rakus sambil air matanya deras mengalir.

Dia melepaskan tautan bibirnya dan memegang wajahku.Dia memandang tepat wajahku.

"Aku takkan sesekali ceraikan kau walau apa pun jadi.Mark my words"ujarnya lalu mencium dahiku lama.Setelah itu dia mengambil kunci keretanya dan bunyi keretanya sayup sayup hilang dari pendengaranku.

Aku terus menekup wajahku.Kenapa dia nak simpan perempuan macam aku??Kenapa berkahwin kalau hakikatnya dua dua terseksa!

Setelah puas menangis.Aku bangun dan mengerling jam sekilas. Baru pukul 7..mana dia pergi ni lamanya..

Tersentak lamunan aku bila mendengar bunyi ketukan bertalu talu.

Aku membuka pintu dan Isyrafi masuk ke rumah sambil berjalan ke rumah terhuyung hayang.Aku hanya mengekori langkahnya dari belakang.Dia menaiki tangga dan menoleh ke arahku yang mengekori langkahnya di belakang .Dia menjilat bibirnya dan memandang dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.Aku menelan liur.

Dia terus mendukungku ala ala bridal style dan meletakkanku perlahan lahan di atas katil.

Dia terus menindihku. sebelah tangannya mengusap lembut pipiku dan sebelah tangannya lagi menahan badannya dari menghempap tubuhku.

Dia mendekatkan wajahnya pada tepi telingaku dan berbisik perlahan dan lembut.

"Jadi milik aku"dan menjilat telingaku kemudian menggigit lembut telingaku.

Kalau benda ini boleh membuatkan dia bahagia aku redha perlahan lahan aku menganggukkan kepalaku perlahan.

Dan malam itu aku menjadi miliknya sepenuhnya.

"Hoi,bangunlah subuh dah ni"aku mencelikkan mata dan bangun dari katil dan ingin berjalan tapi aku terjelepok jatuh.

Dia tanpa banyak bicara terus mendukungku tapi dia tak berjalan bawak aku pergi toilet pun.Dukung je?

"Jom aku mandi kan kau lepastu aku tolong sapu ubat.Then,kita solat jemaah sama sama okey?"Dia tersengih nakal.

Terbuntang mataku dengan kenyataannya.w--what?aku tak salah dengar kan?terus aku meronta supaya dia turunkan aku.

"T--takpelah Syiqah boleh jalan lah pulak rasanya."dia tersenyum sinis dan menurunkan aku.

Aku ingin berjalan tapi aku tetap jatuh terjelepok.aduh!sakitnya.

"Tulah degil lagi!aku nak tolong kau belagak sangat...nilah balasan orang degil macam kau"dia kembali mendukungku.

Dia memandikan aku.malu tu entahla nak kata.kalau boleh pakai bedak macam opera cina dah lama aku pakai.Sekali diorang tampar boleh jerebu satu Malaysia.Hohoho dan berterima kasihlah kepada aku..boleh cuti sekolah!

Tapi dia memang boleh jadi ayah.Sebab dia langsung tak kekok mandi kan aku.

"Dah siap"dia mengambil tuala dan mengelap tubuhku lembut.

Dia mendekatkan jaraknya dan berbisik perlahan di telingaku kemudian mencium dahiku lama.

"Thanks for the last night.Its very a wonderful night"

Aku hanya mengangguk.Dia melilit Kain tuala pada tubuhku sehingga paras Dada dan kemudian mendukungku kembali.

Dan meletakkan aku di atas katil perlahan lahan.

Dia bangun dan mencari kotak ubat kemudian kembali mendekatiku.

Dia duduk di tengah tengah dan menyuruhku kangkang.

"Kangkang cepat"aku tanpa berlengah terus membuka luas kakiku.

Dia mengambil putik kapas dan menyapukan krim tersebut pada putik kapas tersebut dan perlahan lahan menyapunya pada alat sulitku dengan penuh berhati hati dan teliti.

Selesai menyapu dia mencium pipiku.Aku memakai bajuku.

"Kejap,aku nak pergi ambil wudhu'..pastu kau pulak ambil.Aku tunggu.Kita solat jemaah sama sama"aku mengangguk dan dia masuk ke dalam bilik air.

Setelah dia keluar.Aku pula bangun dan perlahan lahan berjalan ke arah bilik air walaupun agak sengal tapi aku masih boleh gagahkan diriku untuk berjalan.

Selesai mengambil wudhu' aku berjalan ke arahnya dan dia Sudah membentangkan sejadah untukku.

Dia mengangkat takbir dan kemudian mengalunkan bacaan ayat ayat suci Al -Quran.Sungguh merdu dan tenang.

Aku berharap kebahagiaan ini aku dapat menikmati lagi walau hanya sesaat. Aku menikmati kesemua bacaannya sehinggalah dia memberikan salam.Perfect!

Doanya sangat menyentuh hatiku.Dia kemudian beralih mengadapku dan aku menyalami tangannya.Dia mencium dahiku lama.

Kemudian aku menyambung kembali tidurku.Ah lenanya!

Kerana Dia..Where stories live. Discover now