BAB 42 ( ISYRIQ II )

112 3 0
                                    

Aisyiqah bangun dan keluar dari biliknya sambil mengusap perutnya yang makin membuncit.

Kandungannya yang sudah berusia 9 bulan tersebut digosok perlahan .

"Mama...."Panggilan sayu tersebut membuatkan Aisyiqah menghentikan langkahnya .

Dia menoleh dan jelas kedengaran suara seseorang yang sedang menangis .

Dia mendekati pintu bilik tersebut dan mendekatkan telinganya pada pintu .

"Mama..."hanya itu yang disebut Rayfers .

Pintu dikuak sedikit dan kepalanya dijengukkan ke dalam bilik Rayfers .

Rayfers yang sedang tidur sambil air matanya berderai .

"Rayfers memang macam tu ..kesian dia ..derita .."ujar Mikay dari belakang .

Terkejut bukan kepalang Syiqah dengan sergahan Mikay .

"Mak kau meletop !!"latahnya .

Mikay dengan muka dinginnya hanya memandang Aisyiqah acuh tak acuh sahaja .

"Kau kenapa datang bilik abang aku ?"soalnya dingin .

Syiqah menggaru kepalanya yang tidak gatal sebelum tersengih .

"Aku dengar orang menangis tadi..."ujarnya jujur .

Dan Mikay hanya diam sambil memandang abangnya yang sedang mengigau sambil memanggil mamanya dengan tangisan yang tak henti henti .

"Dahlah..pergilah masuk bilik kau ..tak payah peduli pasal dia ..Kau kan benci dia ..."sinis nya .

Syiqah terdiam sebelum matanya kembali memandang Rayfers .

"Kenapa dengan dia ?"

"Dia cuma bahagia "ujar Mikay berkias .

Membulat sedikit mata Syiqah dengan pernyataan Mikay .

Aku cepuk jugak budak ni kan !

Baru Aisyiqah hendak melangkah tiba tiba Ari arinya terasa sangat sakit ! Macam nak tercabut !

Serta merta dia terduduk sambil memegang perutnya .

"Mikay !!!! "Jeritnya dengan muka yang sudah berpeluh .

Mikay menoleh dengan wajah cemas dan diikuti Adrian ,Adam dan Qaisara turut keluar dari bilik apabila terdengar jeritan Syiqah .

"Eh kenapa ni ?"soal mama dengan muka hairan .

"Rasanya dia dah nak beranak ni "celah Rayfers dan tubuh kecil yang sedang sarat tersebut didukung dan dibawa masuk ke dalam kereta .

Mereka yang lain hanya mengikut .

"Saya cari hospital yang terdekat eh ?kejap tau..tahan sikit je .."pujuk Rayfers apabila dirasakan cengkaman Syiqah pada lengan bajunya semakin kuat .

"Sakit..."rintihnya perlahan .

Sayu pula hati Rayfers apabila mendengar rintihan dari gadis kesayangannya itu .

Andai dapat ditukarkan rasa sakit tersebut kepada nya.dia sanggup . Asalkan gadis kesayangannya itu tidak merasa sakit walau sebesar zarah sekalipun .

"Sakit.."

"Sakit..."

Sesampainya di hospital ,Rayfers terus mendukung Syiqah dan diletakkan atas katil kecemasan yang ditolak oleh beberapa orang nurse yang bertugas .

Rayfers dengan muka panik hanya mampu mengeluh lega apabila Aisyiqah berjaya dimasukkan ke dalam wad bersalin .

"Syiqah selamat?"soal Adam yang baru sahaja sampai .

Kerana Dia..Where stories live. Discover now