Kami semua berkumpul di meja makan untuk makan malam.Entah kenapa Asyraf nampak gembira sangat harini.Aku pula jadi serba salah nak bagitau.hesyy,,ni semua kerja Si Adam lah nii.Dasar pakcik dingin!
Asyraf mengerling aku sekilas.
"Kau kenapa?"soalnya.Aku hanya menggeleng dan suasana senyap.
Tiba tiba selera aku mati. Aku meletakkan sudu dan memandang mereka.
"Emm..ma,pa,abang .Syiqah nak cakap sikit boleh?"
"Go on"ujar Asyraf sambil makan.
"Mulai esok sampai habis cuti Syiqah akan duduk rumah kawan"
Uhuk ! Uhuk!
"Kau gila ke?rumah sendiri ada yang gegeh nak duduk rumah orang apesal"dia terus meneguk air rakus akibat tersedak.
Sah rindu nanti or maybe jeles mungkin?hahaha aku taktau.
"Takla.dia ajak"
"No and a big NO"ujar Asyraf dengan wajah serius. Aku tau dia marah.
"Maa...paaa...please"ujarku pula.
"Laki ke perempuan?"soal papa.
"Laki.."aku menunduk.
"Nama apa?"soal mama pula.
"Dah dah lepas makan kita sambung"Kami semua mengangguk .Selesai makan semua bergerak menuju ke ruang tamu.
Semua mengambil tempat masing masing.Aku duduk bersebelahan dengan mama manakala Asyraf bersebelahan dengan papa.
"Okay Syiqah go on..what's his name?"
Aku menggaru kepalaku yang tidak gatal.Aduh nama mamat ni bukannya aku ingat sangat!
"Tak silap..Syiqah..nama dia Adam Aryan or Adam Rayyan or something like that lah"
Mama dan papa memandang sesama mereka dan kemudian tersenyum manis.
"Okay..kirim salam dekat mereka berdua okey..kata aunty Syaz rindu diorang"ujar mama .Aku sudah pelik.
"Ma..how's easy you give her a permission to stay away from me?"
"What's wrong with you dear?"soal mama lembut.
"I love her so much and I want to marry her.may I?"ujar Asyraf yang sudah mula mendekati aku.
"Of course you may.but,Syiqah is too young Asyraf.She's only 15 years old."ujar mama pula.
"Yes I know.but I want her so much mum."
"Okay papa setuju..bila nak langsung nikah?"soal papa.
Semua memandang papa dengan riak tak percaya.Mama terus mencubit lengan kanan papa yang sudah berdiri di sebelah mama.
"Auchh sakitlahh..apa awak ni?"
"Abanglah over sangat macam dia pulak yang nak menikah.Awak jangan macam macam.Saya sembelih awak nanti."
"Apa awak merepekkan ni Syaz oii"papa menggeleng kepala.
Kami tergelak dengan usikan mama.
"Syiqah okey tak?"soal Asyraf dan aku hanya mengangguk.
"Emm..Asyraf ingat nak langsungkan taun depan boleh kan ma? 7bulan dari sekarang.lagipun budak tuu mesti setuju punya.
Mereka Semua mengangguk setuju termasuklah aku. I love you Asyraf!!
Aku tersenyum dan menunduk.Asyraf mendekatiku lantas dia mencuit hidungku dengan senyum lebar.
"Gatal eh kau. Nampak je diam diam ...jom tidur esok kau sekolah.."
"Aip aip Asyraf..."mama mengusik.
Pipiku berbahang akibat malu lantas aku menampar lembut bahu Asyraf.
"Hehehe Asyraf nak hantar dia ke bilik je ma..lepastu Asyraf masuklah bilik Asyraf.Esok kan Asyraf kerja."terus dia menarik tanganku dan berjalan menaiki tangga.
Sampai di hadapan pintu bilikku dia mengusap kedua dua belah pipiku lembut.
"Kau betul betul ke nak duduk Sana?"aku mengangguk.
"Aku nak tanya kau nii boleh tak?"aku menjungkitkan kening.
"Sejak bila abang pandai mintak izin bila nak tanya ni?selalunya suka tangkap muat je"ujarku segera dia meluku kepala.
"Aduh!sakitlah ape abang ni?"
"Haa ..sapa suruh kau pekena aku?kan dah dapat habuan."aku hanya tersengih.
"Ok back to the story.aku harap bila aku tanya kau jujur dengan aku boleh?"
Aku mengangguk tiba tiba pulak rasa berdebar.
"Kau cintakan aku tak?"soalnya sambil merenung tepat tepat anak mataku. Aku hembus nafas dan kemudian mengangguk. Jujur dari hati Bila aku tengok kesetiaan dia hati aku jadi tersentuh.Nampaknya Asyraf jenis bukan mudah jatuh cinta.
"Ape tak dengar..Cuba cakap"soalnya sambil tersenyum nakal.
Aku mengigit bibir bawahku.Mukaku merona merah dahla kena usik dengan mama tadi pon tak habis lagi blushingnya ni boleh pulak dia tambah lagi.Aku mendongak memandang wajahnya kemudian menunduk kembali.
Tak sanggup nak tatap sepasang mata yang berwarna hazel tuu.Dia sangat mempersona.
"Sy--syiqah cin--cintakan abang"terus dia mencium pipiku.
"Thanks..finally dapat jugak aku dengar ungkapan cinta dari kau.Dah lama aku tunggu.Besok aku hantar kau ke sekolah okey?now sleep well..tak care sepanjang duduk kat sana.Ada masa aku datang jenguk.Kau kasi alamat eh nanti.dah dah pegi tidur."aku hanya mengangguk dan masuk ke dalam bilik.
Dapat aku lihat riak bahagia pada wajahnya.Dia mengukir senyum sehinggalah tiba ke biliknya.
YOU ARE READING
Kerana Dia..
Short Story[S L O W U P D A T E D] '*PERKAHWINAN PERMULAAN PENDERITAAN'* Aisyiqah, Kerana cinta dia terpaksa berkorban.kerana terhutang budi dia terpaksa relakan hati.Dia terpaksa menjaga 3 hati dan melukai hati 1 lelaki yang benar benar tulus mencintainya.K...