"Ad,bangun la Ad..dah lebih sebulan Ad tak sedarkan diri.Ad janganla buat Syiqah rasa bersalah."ujarku sambil memeluk erat Adrian yang masih terbaring kaku .
"Hoi,kau dari pada menangis bagai nak rak ni baik kau baca yasiin kat Ad."ujar Adam.
"Adam,doktor kata apa pasal kesihatan Ad?"soal Rayyan.
"Doktor kata Ad kehilangan terlalu banyak darah sebab dia terkena 4 tembakan.dekat kaki,tangan dan bahu.Nasib la darah aku dengan Ad boleh masuk.kalau tak..tak tahulah apa jadi.then,Ad koma doktor kata maybe tak lama bergantung kepada kekuatan dalaman Ad sendiri"
Semua disitu mengangguk.
"Adam,aku minta diri dululah.Ada hal sikit"beritahu Rayyan,Jay,Joey,Qoe,Sofi,Isyrafi dan Harris.
Hanya tinggal aku,Adam dan Afna.
Adam mengangguk.
"Sorry ah susahkan korang."
"No prob La bro,kitorang kenal kau dah lama bro"
"Weh!projek kat Ampang tuu sape nak settle?aku tak boleh settlekan tanpa Ad."beritahu Adam.
"Oh,don't worry Jay dengan aku boleh settlekan"ujar Joey .Jay mengangguk.
"Bro,pompuan tuu kau nak aku settlekan ke cemana?dah nak dekat sebulan dia melingkup Kat bilik tuu.Nasibla Qoe baik hati nak belikan dia makanan selama sebulan ni"
"Biar je,tunggu Ad sedar kita settle"
Semua mereka mengangguk dan terus keluar.
Aku dan Afna bingung.sape perempuan tu?
"Sape bang?"soalku
"Ish,diamlah kau!kan aku kata bukan urusan kau.dah diam.ni ambik yasiin.ha kau ambil sekali"Adam memberikan yasiin kepadaku dan Afna.
Selesai membaca yasiin Afna meminta diri untuk pulang.Adam pula nak turun solat Asar.
"Kau nak makan apa Syiqah?aku lepas solat nak singgah kafetaria."
"Syiqah nak roti je"Adam mengangguk dan keluar dari bilik.
Aku mengambil wudhu' dan terus solat di sebelah katil Ad.Selesai bersolat aku melipat telekung dan menyimpan semula kedalam begku.
Aku menghampiri Adrian dan duduk di sebelah katilnya.
"Ad,terima kasih sebab jadi abang yang terbaik yang paling baik yang pernah Syiqah ada.Ad tak lama lagi Syiqah dah nak kahwin Ad.Syiqah nak Ad jadi wali untuk ganti arwah ayah.Ad buat Syiqah rasa bersalah sangat dekat Ad.Syiqah teringin nak Ad masak lagi.Teringin nak tengok Ad marah Syiqah.Ad bangunlah "aku menggenggam tangannya erat.Aku menyembamkan wajahku pada lengannya.Aku menangis teresak esak.
Tiba tiba aku rasakan pergerakan jarinya tapi aku endahkan sebab dah banyak kali reaksi dia macamni.Keputusan doktor kata tetap negatif.Aku masih menangis lagi.
"Ja--ja--jangan na--nangis --lah..ak--aku ta--tak ma--mati la--la--gi"ujarnya gagap.
Aku mengangkat wajahku dan memandangnya.Dia tersenyum. Tangannya aku lepaskan.Aku menangis.Dia mengusap usap kepalaku yang berlapik tudung lemah.Jelas wajahnya yang lemah.
Aku menyeka air mataku dan tersenyum.
"Kejap Ad,Syiqah nak panggil doktor"aku menekan loceng di tepi katilnya.Seketika kemudian doktor dan nurse masuk untuk memeriksa keadaan Adrian.
Aku segera keluar bilik.Adam yang selesai membeli pantas mendekatiku dan memberikan roti yang dipesan olehku.Aku mengucapkan terima kasih dan Adam hanya mengangguk kemudian memandangku pelik.
YOU ARE READING
Kerana Dia..
Short Story[S L O W U P D A T E D] '*PERKAHWINAN PERMULAAN PENDERITAAN'* Aisyiqah, Kerana cinta dia terpaksa berkorban.kerana terhutang budi dia terpaksa relakan hati.Dia terpaksa menjaga 3 hati dan melukai hati 1 lelaki yang benar benar tulus mencintainya.K...