bab 5 (surat )

46 5 1
                                    

Aku berjalan ke koridor untuk menuju ke asrama..asrama?ergh!sabar jelah

Tiba tiba aku disapa oleh someone then aku pelik di mana orangnya and bagaimana dia boleh mengenali aku?wahh pemes aii kalau macamni

"Ermm..kak oo kak"

Aku toleh ke belakang .hurmm pelik bin ajaib!takde orang bhaii!

"Kak oo kak"
Sekali lagi suara itu memanggil aku..aku berhenti berjalan dan toleh lagi..masih tiada orang..haishh bayangan apakah?

"Oii,kak !saya tau laa saya pendek tapi tak payah la cari saya macam halimunan"rungut budak lelaki tersebut..

Dipijaknya kaki aku..sakit bangatt sih! Nak buat macam mana dah kau tu tinggi paras pinggang aku je!memang tak la aku nak nampak!hadehh laa dik!

"Hehehe sorry dik ..tak perasan"ujarku sambil menggosok belakang leher..

Tindakan spontan bila aku malu!

"Hermm yelaa ..kak nii surat untuk akak"

"Sape kasi?"soalku

"Adalah"jawab budak tersebut dan terus berlari..

Taktik lapuk ah!taknak jawab soalan aku laa teww..tak nak bersoal jawabb kan?kan?

Aku terus berjalan sambil membuka lipatan surat tersebut.

Dear honey,

I always watch you baby! And I want to say that I love you so much😘💕

                                      Sincerly,
              
                        (Your future husband)

Aku kembali melipat surat tersebut dan ketawa mengekek..aku mengelap air mata yang gugur..seriously,kelakar bagi aku!

Zaman bilalah main surat Surat cinta nii..aku nak reply?ahh memang tak lerr..

Sejak kejadian duit aku hilang dan Isyrafi yang tolong aku kan?haa sejak tuu laa aku mula rapat dengan dia..

Aku duduk di salah sebuah pondok..dan aku nampak kelibat Isyrafi segera aku menggamitnya supaya mendekati aku..

Dia mengganguk dan mendekati aku..

"Haa pahal Syiqah panggil aku?"

Nasib dia jalan sorang kalau dia jalan dengan kawan kawan dia..sah kena cop pasangan couple!

"Nah"

Dia mengambil surat tersebut dan memandangku pelik

"Apa ni?"

"Awak rasa tu apa?"

"Aku taula surat ..tapi surat apa bersampul bagai ?ke surat tukar sekolah?kau jangan Syiqah.kang aku kerat 14 kau ni"

"Ish!kesitu pulak dia ni!banyak tanya laa awak ni!orang kata buka tuu buka jelah..lagi mau tanya!tumbuk kang!"aku menunjukkan penumbuk ke arahnya .Dia hanya ketawa kecil.

"Alalala tomeynye...yela aku takut kau nak pindah je.."

"Ish bukalah surat tu cepat dari tadi cakap"

"Yelaa "

Dia terus membuka surat tersebut..seketika kemudian,dia meronyok surat tersebut.muka dia tak usah nak kata lah!merah semacam aku nengok!kecut perut aku dibuatnya! Dahlah putih bila apa apa sikit cepat lahai merah muka tuu..

"What's wrong?I think its funny for you"soalku

Dia hanya menjeling aku dan menayang wajah bengis .aku tunduk dan aku nampak tangan dia digenggam erat..wuih marah betul!

"Its not funny thing "ujarnya tegas.

"Why?its just for fun. Okey?"

"Now,you think why I'm not laughing?"

"Because its not funny"ujarku

"Yes!that's right!correct!" Dia senyum sinis.

Ayark!pandai dia ni manipulasi!erhhh!!

ISYRAFI P.O.V

Aku happy giler bila dia menggamit aku menghampirinya..aku terpana dengan senyumannya.alahai manisnya bila dia senyum!

Then,she's give me a letter..aku bersoal jawab dengan dia duly..barulah aku buka ..

Love letter?!!!sial!siapa yang bagi nii..and then dia kata Surat tuu funny?what?!ohh shit!

Tak funny bongok!

Tampa sedar aku meronyok kertas terse but..dan menjerkahnya! Al maklum laa out of control.
Dia hanya menunduk Dan jawab soalan tergagap gagap bila aku tanya

"Sapa yang bagi Surat ni?!!bagitau aku cepat?!!"

I'm jealous okey!!totally yes!

"T..ta..tak tau..ta..tadi ..aaa..ada.. Bu.. Budak ..ya..yang..kasi dekat sa.. Saya"ujarnya tergagap

"Dahh ah!blah!!!"jerkahku separuh menjerit.

Dia terus berlari meninggalkan aku..aku hanya memandang kelibatnya hingga dia masuk ke kawasan asrama perempuan.

Aku duduk meraup kasar  wajahku berkali kali ..ahhh!!!serabutt!!!

              END P.O.V

Kerana Dia..Where stories live. Discover now