Aku hanya menjelingnya tajam.serious talk memang orang bernama Adrian ni annoying!Aku berjalan menuju ke bilik aku tapi langkahku terhenti bila dia sudah terpacak depan pintu bilik aku.
Macam mana nak masuk?adoiyaii awal awal dia dah block jalan aku.
"Pintu ni kau taknak hempas bagi cabut jugak?"
Aku hanya menunduk sambil jari jemariku meramas ramas baju tidur lengan panjang yang dipakai oleh aku.
Eiyyyy mamat ni kalau tak annoying dengan aku sehari tak boleh ke?sekejap caring lepastu eh kejap lagi dingin.Entah abang siapalah.Haa cakap pasal ni bolehlah aku tanya pasal mama dan papa.
"Kau takpayah nak buat muka comellah!just go on what question you want to asking.you may"masih dengan wajah dingin dan wajah tak berperasaan.Dia menyisip air Milo yang dibuatnya sambil berdiri menunggu soalan dariku.keningnya di jungkitkan dan dahinya dikerutkan.
"Apasal tengok aku macamtu?nak tanya just go on laa...you're wasting my time little girl.masa aku emas.bernilai.berharga.lainlah kau masa kau tuu batu.tak penting.so,jangan buang masa aku"
Aku kerlipkan mata tak percaya.dikatanya masa aku batu?kureng asam ubi punya abang!
"Okay..okay. I would to asking about our family.and how do you know I'm your sister?where's mama and papa?its only you and Adam who's live here?"
Dia hanya mengangkat bahu dan berlalu masuk ke biliknya.
Adoiyaii Syiqah tabahkanlah hati anda dapat abang macam dia.tadi suruh tanya sangat Bila aku tanya sepatah pon tak jawab soalan aku.boleh pulak dia angkat bahu pastu angkat kaki masuk bilik?kesian aku..Susah betul nak korek rahsia dari dia.betullah kata Abang Adam dia susah nak cerita Kat orang.dia memang perahsia.
Tengah sedap sedap aku kutuk dia dalam hati.Dia keluar dari bilik dan merenung tajam ke arahku.
"Kau kutuk aku eh?"soalnya sambil tersenyum sinis.Aku hanya membuat wajah menyampah.
"Okay okay takyah buat muka menyampah kau tu rimas aku.straight to the point aku nak besok kau bangun pukul 6:30 untuk solat subuh jemaah.faham perkataan JEMAAH?aku tau kau duduk dengan Aunty Syaz takde jemaah punyalah!so,esok bangun awallah okey?kau tak bangun esok.aku terjah bilik kau and aku curah sebaldi Kat kau.hadiah untuk kau sebab tak ikut arahan aku."dia tersenyum sinis.Aku menyangkan lagi wajah menyampah.Suka hati dia kutuk aku depan depan memang mulut takde tapis punya orang!
"So,ada lagi benda nak cakap?"soalku pula sinis.
"Adaaa..besok pukul 8 kau bersiap aku nak ajar kau something dan kau kena belajar sebab penting untuk keselamatan bila aku dengan Adam takde."kemudian dia terus masuk ke dalam biliknya dan menghempas pintu kuat.Bahuku sedikit terhenjut akibat terkejut.Aku memasamkan wajahku sambil menjuih juih bibirku.
"Ceih!kata Kat orang tercabut bagailah yang dia tutup pintu macam nak pecah dinding rumah takpe pulak"omelku sendirian dan terus masuk ke bilik.
Aku masuk dan aku biarkan air mata mengalir lesu bila teringatkan kembali Isyrafi.Maafkan aku Isyrafi.Maafkan aku.Aku nampak matanya berair.Mukanya merah.Aku nampak semua tuu.Aku nampak dia kesat air matanya.
Ya,aku nampak tapi aku tak mampu nak kesat air mata dia.Aku tau dia kecewa dengan aku.Aku tahu dia betul betul cintakan aku.Tapi aku terpaksa..Aku mintak maaf sebab terpaksa lukakan hati kau lagi.Maafkan aku.
Andai kau menghilangkan diri atas dasar terpaksa..ya,aku juga sama.Aku tersepit di tengah tengah.Antara cinta..atau jasa?Aku tak dapat fikirkan Semua tuu..aku buntu..Aku terlena akibat terlalu serabut memikirkan perihal tuu.
YOU ARE READING
Kerana Dia..
Short Story[S L O W U P D A T E D] '*PERKAHWINAN PERMULAAN PENDERITAAN'* Aisyiqah, Kerana cinta dia terpaksa berkorban.kerana terhutang budi dia terpaksa relakan hati.Dia terpaksa menjaga 3 hati dan melukai hati 1 lelaki yang benar benar tulus mencintainya.K...