Hoofdstuk 32: Interview met een drugsdealer

15 3 0
                                    

Olivia staat lachend op, maar die glimlach is gevaarlijker dan welke glimlach dan ook.

'Ik kwam terug van werk en deze lagen op de deurmat.' Ze overhandigt ons allebei een grote envelop. Ik kijk haar smekend aan.

'Olivia, ik kan het uitleggen-'

'School gaat altijd voor, jongedame!' Ik knijp in mijn rapport. 'Rafaël heeft gelukkig nog een middelmatige lijst.' Daarvoor heet hij Rafaël, duh.

'Hij is niet gekidnapped! En hij heeft geen stalker achter zich aan.'

'En welk excuus heb jij bedacht, Ben?' Ik draai me om.

'Céline.' Ik geef hem een por met mijn ellenboog en kijk hem boos aan.

'Jullie hebben huisarrest. Allebei, voor de rest van het jaar.' Gelukkig duurt het jaar nog maar tot het eind van de examens.

'Dat is niet eerlijk!'

'Niet eerlijk? Ik doe jullie een plezier, zodat jullie een kans van slagen hebben.' Ze zucht en legt haar hand op haar voorhoofd alsof ze flauwvalt. 'Naar boven met jullie. Ga aan je huiswerk.' Ik laat mijn schouders zakken en kijk haar medelevend aan. Dan draai ik me om en ga aan mijn huiswerk.

~*~

Drie weken later

~*~

Vandaag na school in de steeg achter de school – AH

'AH?' Benjamin staat blijkbaar achter me. 'Heb je een nieuw vriendje Beckham?' Ik duw hem weg.

'Nee, alleen een nieuwe irritatiefactor.' Ik loop weg, terwijl ik me afvraag wie dat in godsnaam kan zijn. Ik doe mijn fiets weer op slot, omdat ik van Olivia de Porsche moet inleveren totdat ik alle examens gehaald heb. Dan loop ik naar de steeg met Benjamin in mijn kielzog.

'Blijf hier.' Ik hou hem tegen met mijn hand en loop de hoek om. Hij is er al en ik trek verbaasd mijn wenkbrauwen op.

'Jij? Wat doe jij hier?' Brandon kijkt naar me alsof dit verreweg de ergste dag uit zijn leven is.

'Ik moest je laten geloven dat het Herrera was. En technisch gezien heeft het ook met hem te maken. We hebben hem opgepakt en nu zit hij opgesloten op het hoofdkwartier. Het probleem is dat jij de enige bent met wie hij wil praten.' Ik frons. 

'Oké. Nou, dat is vervelend.' Ik maak aanstalten om weer weg te lopen en grijns als hij me bij mijn arm pakt.

'Je moet met hem praten.' Ik doe alsof ik diep nadenk.

'Als ik het me goed herinner heb je gezegd dat we nooit meer naar het hoofdkwartier mochten komen.'

'Dit is een uitzondering.' Ik lach.

'Oh ja. Voor mij wel. Maar niet voor Daphne, Jenna, Benjamin en Rafaël. Mijn voorwaarde is dat je hen allemaal terugneemt in dienst of anders mag Herrera lekker met jullie gaan theeleuten.' Brandon's mond vertrekt tot een streep.

'Je bent een kreng.' Ik lach zoet.

'En jij bent gemakkelijk te manipuleren. Nou, waar wacht je nog op? Ren naar Campbell en regel het.' 

'Je kan me niet commanderen, Beckham.'

'Maar je moet toch echt die kant op, dus wat je ook doet, je volgt mijn vriendelijke suggestie toch wel op.' Ik geef hem een klopje op zijn schouder en loop terug naar Benjamin.

'Klaar om ondercommandant te worden?' Hij grijnst. 

'Je bent echt ongelooflijk.' Ik lach terug.

Anywhere For You (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu