She Mine- P7

1.8K 61 0
                                    

Aku rasa serba salah la dengan Sarah tadi Sof.. Dia just minta tolong aku buatkan Air kopi untuk mereka kat bilik mesyuarat je tadi.. Aku boleh tolong.. It just doesnt matter..” Ujar Yara sambil meneguk Air jus Orennya.

“ jangan rasa macam tu la.. Itu bukan kerja awak.. Kak Yanti buat semua tu.. Kalau staff lain nampak awak buat kerja tu..mereka akan tegur awak juga.. Itu bukan kerja awak ea.. Remember that..” Ujar Sofia. Yara mengangguk pelahan.

“ hmm.. Boss kita tu dia selalu travelling ea..”  Soal Yara , tanya tentang Boss mereka.

“ dia tu,  selalu busy.. Memang tak da masa kat pejabat.. Kalau dia ada pun.. Sekejap je.. Kerja dia banyak kat luar sana.. Biasala..diakan The big big boss in this world.. Dia selalu ke London , Amerika,  japan , china , Korea , Filipine and Indonesia , Thailand too.. Busy.. Tapi kalau dia ada kat pejabat , Semua orang senyap je..seorang pun tak bercakap.. ” Jawab Sofia. Yara memandang Sofia tidak berkelip. That mean , Dia seorang yang sangat garang. Yara mengetap bibirnya.

“ tapi bagi Sof , dia sebenarnya tak la garang sangat pun , dia just tak tahu nak senyum.. Layan Staff , Yang selalu buat kecoh kat pejabat tu , 3 orang kawan dia la... Mereka beertiga ni , Hua hua hua la macam monyet.. ” Sambung Sofia lagi.

“ hmm.. Tapi kenapa dia macam tu.. ” Soal Yara lagi. Sofia menjongket bahunya.

“ semenjak aku masuk kerja sini.. Tak pernah aku tengok dia senyum.. Senyum pun..macam tak ikhlas je..” Jawab Sofia. Yara mengeluh.

“ kalau macam tu..dia tu memang bermasalah lah sikit..” Jawab Yara pula. Sofia ketawa kecil.

“ memandai je kau ni Yara.. Boss tu , kurang kasih sayang.. Maklum la orang putus cinta kan.. Masih terkenang kenang dengan Si EX dia tu.. Macam tu la jadinya.. ” Ujar Sofia pula. Yara pula ketawakan Sofia.

“ oh.. That mean.. Kisah kau dan EX kau tu dulu.. Macam tu ea.. ” Yara mengusik Sofia dengan kekasih cinta monyet Sofia dulu si Bryan.

“ itu lain kisah.. Dia tu yang pelik.. Adakah patut dia suruh aku ni jumpa mak dan ayah dia minta restu hubungan kami berdua.. Apakah lelaki jenis macam tu.. Penakut..” Jawab Sofia teringat dengan sikap Bryan dulu.

“ ohh so sweet... Contoh la ea.. Bryan kembali.. And dia nak awak balik..awak terima tak..” Soal Yara. Sofia diam sejenak.

“ nope.. Dia sekarang tengah bahagia dengan Isteri dan anak dia kat London tu.. Mana la nak kembali bagai dengan saya.. ” jawab Sofia. Yara senyum-senyum kepada Sofia , bunyi macam masih cinta je.

“ tapi kan.. aku tengok someone kat pejabat kita tu , macam suka kat awak la.. Dari jauh asyik pandang awak je..” Ujar Yara , tersedar dengan seseorang di pejabat selalu memandnag Sofia kat pejabat.

“ dia tu crush aku la.. Memang macam tu dari dulu... Itu danny.. Dah lama suka kat aku.. Aku tak suka la.. Sarah tu yang nak sangat dengan dia.. Dia tak suka pula..” Jawab Sofia dan melepaskan keluhan.

“ yalah..kasihan pula dengan cinta tiga segi kau ni.. Dia suka kat kau , tapi kau tak suka dia , sarah suka kat dia tapi dia pula tak suka sarah.. Hmm it complecated love story..” balas Yara. Sofia menggelengkan kepalanya , Teringat valentine day bulan lepas , memang meja penuh dengan bunga , semua dari Danny.

SHE MINE Where stories live. Discover now