Ahseng senyum dan memandang Judah dengan gembira.
“ now , i dont care , awak kena buat apa sahaja cara untuk dapatkan Anak awak tu semula.. And kita dapat duit..saya tahu dia Jutawan muda tu , tidak patut 5juta dia tidak boleh bagi untuk kita.. Dia akan buat apa sahaja untuk gadis itu.. That mean , He love her... ” Ujar Ahseng dan ketawa terbahak-bahak.
“ tapi boss... Dia tu ramai pengawal... Macam mana saya nak culik Yara.. ” Soal Judah. Ahseng tiba-tiba menendang Tubuh Judah.
“ itu pun kau tak boleh fikir ke bodoh.. Kau tu bapa tiri dia.. Dia tidak kan buang awak begitu sahaja.. ” Jawab Ahseng. Judah diam dan menganggukkan kepalanya.
“ now.. Kau and kau ikut judah.. ” Ujar Ahseng kepada dua orang anak buahnya. Mereka berdua mengangguk.
“ pastikan dapat budak tu secepat mungkin..walaupun dengan apa cara sekali pun.. Tapi ingat , jangan bawa mayat sahaja.. Saya nak tengok dia dalam keadaan yang baik.. ” ujar Ahseng lagi. Judah mengangguk. Mereka bertiga lalu melangkah keluar dari situ. Ahseng senyum makna dan mengurut dagunya.
YARA bangun dari tidurnya dan tidak sedar sudah waktu pagi. Yara terus turun dari katilnya dan melangkah keluar.
“ auwww.. ” kepalanya terlanggar sesuatu. Yara mendonggak memandang , Arthur berdiri didepannya.
“ sorry.. ” Ujar yara dan menggosok dahinya.
“ jalan pun macam orang tak da mata... ” Balas Arthur dan mencapai kunci keretanya.
“ eh.. Kejap..saya nak ikut.. ” Ujar Yara. Arthur memandang Yara semula.
“ semalam apa saya kata hmm.. ” Soal Arthur. Yara terus diam.
“ tapi nanti apa saya buat.. Rumah awak ni dah bersih.. Apa saya nak buat lagi.. Kalau kat pejabat.. ” Yara terus menutup mulutnya bila melihat Arthur mula mengatur langkah kearahnya.
“ bukan sekarang.. Awak kena rehat..and ubat awak ada atas meja tu.. Pukul 10 makan nanti..saya dah sediakan atas meja... And one more thing.. Jangan kacau barang dalam rumah ni.. ” Ujar Arthur. Yara mengangguk. Arthur melangkah keluar dari rumah dan terus mengunci pintu. Yara melepaskan keluhan.
“ ubat ?? ” Yara mengatur langkahnya kearah meja depan TV. Arthur sudah sediakan untuknya.
Yara senyum dan menggelengkan kepalanya.“ tak sangka awak ni baik orangnya tapi kenapa asyik nak cari gaduh je dengan aku.. ” Soal Yara dalam hati.
Yara diam sejenak , dia teringat dengan Judah bapa tirinya itu.“ entah apa yang ayah buat sekarang.. Tuhan lindungi ayah saya walau dimana jua dia berada.. ” Yara berdoa dalam hatinya.
Yara melihat tangannya , kesan tali pinggang di kedua belah tangannya. Apatah lagi di belakangnya.“ ayah.. Tolong la berubah... ” Desis Yara lagi , mengharap yang Judah bapa tirinya itu berubah sikap. Dia rindukan Bapa tirinya yang baik wakty Ibunya masih hidup. Sekarang semua berubah disebabkan Ibu.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.