She Mine- P9

1.7K 59 0
                                    

Not bad.. Boleh tahan juga awak ni.. This my first Time jumpa orang macam awak ni.. But is okay , Saya akan bayar awak..kalau itu yang awak nak.. But jangan menyesal nanti.. This is not my false..awak salah , sebab tak tengok jalan.. This my card..awak boleh jumpa saya bila-bila nanti.. Kalau awak nak sangat duit pakai beli handphone baru..” Jawab arthur dan menyerahkan sekeping Kad kepada Yara. Yara mencapai kad itu tanpa membaca isi kandungan dalam Kad tersebut.

“ kalau bukan sebab saya ada kes kecemasan ni.. Saya... ” Yara mendengus kasar dan belari keluar dan menahan sebuah teksi menuju ke rumah mak cik Raiya.
Arthur menggelengkan kepalanya dan melepaskan keluhan.
Sofia hanya mampu memandang sahaja dari dalam cafe apa yang berlaku tadi.

“ yara..yara , kenapa kau ni..apa dah kau buat kat boss kita.. ” Desis Sofia dan berdoa dalam hati agar Arthur tidak memecat Yara dari Syarikat AA.

YARA sampai di rumah mak cik Raiya , Yara terus masuk kedalam rumah dan mendapatkan mak cik raiya.

“ akak.. Mak dah ok sikit..tadi mak rasa panas sangat..but now she ok..” Jawab Susan. Yara menarik nafas lega.

“ dah pergi beli ubat untuk mak cik ke..” Soal Yara. Susan mengangguk , tadi dia menyuruh Remy adik lelakinya pergi ke kedai farmasi untuk membeli ubat. Susan baru lepasan STPM , Remy adik lelakinya Masuk tingakatan Lima dan akan menduduki SPM dan adik bongsu mereka Suzanan , tingakatan tiga.

“ lain kali , jangan selalu biarkan mak awak ni buat kerja sendiri.. Susan awak boleh tolong mak awak ni kat kedai makan tu.. Kasihan dia buat kerja sendiri..sementara tunggu keputusan STPM aawak..,awka jagala dia, tolong buat kerja.. Jangan duduk depan TV je.. Remy , jangan selalu buat mak awak risau dengan awak..kalau pergi sekolah..balik la dengan adik awak ni.. Belajar kat rumah..jangan selalu cakap pergi study kat rumah kwan tapi buat kerja lain.. Mak awak ni macam ni sebab korang tak menghargai setiap pengorbanan dia.. Look at this.. Nasib baik she ok.. Kalau tak , akak harap korang bertiga ni , jaga la mak awak ni dengan baik ea.. Tolong dia kat kedai makan tu..” Ujar Yara panjang lebar memberi nasihat kepada Susan , remy san Suzana.

baik kak.. We will..” jawab Susan pelahan.

“ akan tak nak tengok perangai macam ni lagi.. Akak nak turun kerja lagi ni.. Esok akak datang lagi..beritahu mak awak..jangan pergi kerja dulu..rehat dalam 3 hari ok..kalau ada apa-apa..just kol akak..” Yara melepaskan keluhan , baru teringat handphonenya rosak.

“ is okay..nanti kalau ada apa-apa , kol kak Sofia ea..susan ada apa-apa kol Sofia okay..handphone akak jatuh tadi rosak..masa kol awak..” jawab Yara. Susan menggangguk kepalanya.

“ remy.. Awak tu lelaki dah pandai fikir dah.. Jaga nak awak ni.. Kalau ada kerja sekolah..siapkan dulu..awak pun sama ana.. ” Ujar Yara kepada Remy dan Suzana. Mereka berdua mengangguk kepala.
Remy dan Suzana sangat takut kepada Yara sebab terlalu tegas dengan mereka berdua tetapi dalam masa yang sama , mereka sangat sayang dengan Yara walaupun kadang-kadang kena marah oleh Yara.

SHE MINE Where stories live. Discover now