Arthur Dari tadi asyik memandang handphonenya. Gary dan Isaac memandang dari jauh.
“ dia tengok Video ke..” Soal Isaac berbisik kepada Gary. Gary menjongket bahunya.
“ good morning boys.. ” Ucap Puan Rita kepada Gary dab Isaac.
“ good morning mak cik Rita.. Siapa hantar tadi ” Soal Isaac kepada Puan Rita.
“ anak mak cik.. Dia terus pergi kolej.. ” Jawab puan Rita.
“semua dokumen ada bawa kah.. ” Soal Puan Rita. Gary mengangguk. Puan Arthur menggelengkan kepalanya bila melihat Arthur asyik melihat handphonenya
******
Yara mengurut bahunya , kepalanya rasa pening. Puan Raiya duduk di ruang tamu sambil menggubah gubahan buaga.
Yara mengelip-gelip matanya, rasa nak pitam. Tanpa sedar , Tubuh Yara sudah jatuh ke lantai. Menyedari dengan situasi itu , Puan Raiya terus mendapatkan Yara. Puan Raiya jadi panik tidak tahu nak buat apa. Suhu badan Yara sangat panas.*****
Arthur terus bangun dari kerusinya , dan menyuruh Gary menelefon Doktor Edmund pergi ke rumah.“ kenapa.. ” Soal Puan Rita , Arthur tidak menjawab , dia terus melangkah pergi. Puan Rita memandang Gary dan Isaac , mereka berdua menjongket bahu.
“ 95% complete.. ” Bisik Isaac , Gary mengangguk dan terus menelefon Doktor edmund dan menyuruh ke rumah Arthur.
“ eh kejap.. Nanti boss lambat macam mana.. ” Soal Puan Rita risau bila mereka sudah mahu masuk kedalam ruang menunggu.
“ is okay.. Kita bertiga boleh pergi wakil.. Apa-apa nanti.. Kita tanya Boss.. ” Jawab Gary. Puan Rita mengeluh dan menggelengkan kepalanya.
Akhirnya Mereka bertiga meneruskan Perjalanan ke jepun , untuk berjumpa dengan Encik momota , Tanpa Arthur.******
Puan Raiya tidak tahu nak buat apa lalu menelefon Arthur.“ tuan... Yara demam panas.. ” Ujar puan Raiya di hujung talian.
“ saya dah sampai rumah.. ” Jawab Arthur dan melangkah masuk kedalam rumah , selang berapa minit , Doktor Edmund sampai di rumah Arthur.
“ Arthur , tolong ambilkan tuala basah.. ” Arah Doktor Edmund sambil Memeriksa Suhu badan Yara , suhu badan Yara sangat panas 39. Arthur lalu meletakkan tuala basah itu atas dahi Yara.
“ tuan.. Macama mana.. ” soal Puan Raiya.
“ she will be okay.. ” Jawab Arthur dan menunggu doktor Edmund memeriksa Yara.
“ semalam saya nak bawa dia pergi klinik tapi dia degil.. Dia cakap akan okay pagi ni , tapi tengok makin panas badan dia.. ” Ujar puan Raiya.
“ saya dah beritahu Gary , Kalau ada apa-apa just call Doktor Marian .. ” Ujar Arthur sambil mencekak pinggangnya.
“ tapi dia tak beritahu semalam Tuan.. ”Jawab Puan Raiya. Arthur melepaskan keluhan. Arthur mengeluarkan Handphonenya dan melihat mesejnya.
“ Arthur , kami bertiga dah bertolak ke jepun ni.m awk tak payah ikut , Puan Rita akan bantu kami berdua.. And is okay.. Encik momota will be understand.. Dont worry... See You next week.. We will do our best.. 😉.. ”..
Arthur melepaskan keluhan , dia terlepas Flight disebabkan Yara. Arthur memegang dadanya.
Doktor Edmund melangkah keluar dari bilik Yara.“ dont Worry Arthur.. She will be okay.. Tapi nanti kalau dia dah bangun , bagi dia makan ubat ni and jangan lupa , Letak tuala basah di dahi dia.. ” Ujar Doktor Edmund. Arthur mengangguk.
“ eh.. Bukan hari ni sepatutnya bertolak pergi jepun ke Arthur.. ” Soal Doktor Edmund kepada Arthur.
“ terlepas flight.. Is okay.. ” Jawab Arthur dan senyum. Doktor Edmund senyum makna.
“ okay papa balik dulu.. Jangan lupa bagi ubat tu.. , papa dah sediakan.. ” Ujar Doktor Edmund lagi. Arthur mengangguk. Doktor edmund lalu melangkah keluar tapi terkejut bila melihat ada pengawal di luar rumah , bila masuk rumah tadi , dia tidak perasan mereka disitu. Doktor Edmund menggelengkan kepalanya , Arthurnya mengupah pengawal untuk menjaga keselamatan di rumahnya.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.