“ hi sayang.... ” Yara yang duduk di ruang tamu terkejut bila mendengar seseorang masuk kedalam rumah dengan memanggil sayang ? Yara terus bangun dan wanita itu terkejut melihat Yara disitu.
“ who are You..why are you here.. ” Soal perempuab itu. Yara diam sejenak.
“ hmmm.. Saya maid kat rumah ni.. Awak siapa pula..” Soal Yara. Wanita itu senyum lalu melabuhkan punggungnya atas sofa.
“ saya Jasmine..bakal Isteri Arthur Andrian.. ” Jawab Jasmine dengan bangganya.
“ oh... Bakal isteri.. Hmm tapi Tuan Arthur tak ada pun pernah cerita pasal bakal Isteri dia.. ” Jawab Yara pula.
“ because he want Secret Our Relationship.. ” Jawab jasmine. Yara hanya menganggukkan kepalanya sahaja.
“ so Arthur bila balik kerja.. ” Soal Jasmine lagi. Yara menjongket bahunya.
“ eh kejap.. Macam mana awak masuk kedalam rumah.. ” Soal Yara pula. Jasmine ketawa kecil.
“ this card... I use this Card... ” Jawab Jasmine lalu menunjukkan kepada Yara.
“ tuan Arthur tahu ke awak datang sini.. Kenapa tak ke pejabat dia.. ” Soal Yara. Jasmine mengeluh.
“ yang awak banyak sangat menyoal ni kenapa ea... Just his maid.. So dont ask me so many Question..” Jawab Jasmine mula rasa marah
“ becausw i want to know... ” Jawab Yara dan senyum.
“ dah la.. Saya nak pergi rest dalam bilik dia.. Where is Arthur room.. " Soal Jasmine dan mula mencari bilik Arthur. Yara lalu menahan tangan Jasmine dari terus melangkah.
“ why.. ” Soal Jasmine dan memandang Yara.
“ jangan masuk sana.. Nantu Tuan Arthur marahkan saya... ” Jawab Yara
“ dont worry.. Dia takkan marahkan saya.. ” Jawab Jasmine dan senyum.
“ awak ni memang maid yang baik... Look here wow... Is so clean.. Ya.. Arthur tak suka berhabuk.. Dia allegic dengan habuk.. ” Ujar Jasmine lagi. Yara hanya mengangguk sahaja.
“ boleh tolong buatkan i Air jus tak.. Bawa dalam bilik nanti ok.. ” Ujar Jasmine dan melangkah masuk kedalam bilik Arthur. Yara mengekori Jasmine dan pelahan mengunci biliknya.
“ kenapa la boss suka dengan gadis macam ni.. Masa depan ke.. ” Desis Yara dan melangkah ke dapur lalu membuat Air Jus kepada Jasmine.
Yara terkejut bila melihat Arthur didepannya.“ boss.. Boss ..” Yara mula tergagap gagap. Arthur merenung wajah Yara dengan tajam.
“ where she.. ” Soal Arthur kepada Yara. Yara menunjukkan didalam bilik. Arthur ingin melangkah ke biliknya tapi langkahnya terhenti bila mendengar Jasmine memanggil Yara.
Tubuh Yara terus ditarik dalam dakapanya. Yara diam kaku dengan tindakan Arthur.“ Maid... Is okay , saya nak pergi jum...” Jasmine terkejut bila melihat Arthur memeluk tubuh Yara erat.
“ sayang.. ” Arthur memberi isyarat mata kepada Yara supaya ikut cakapnya. Bagaikan arus Elektrik , Yara diam kaku bila Arthur mencium bibirnya lama.
“ Arthur.. What you doing... ” Jasmine terus menarik tangan Arthur.
“ Arthur.. Sampai hati awak buat macam ni depan saya.. Dengan maid awak...” uJar Jasmine dengan marah. Yara hanya diam disebelah Arthur. Jasmine memandang Yara.
“ and You too... Perempuan gatal... ” Jasmine ingin memukul Yara tetapi Arthur cepat menghalang dan menolak Jasmine jauh dari Yara.
“ she not my Maid.. But she my Wife... ” Jawab Arthur , Yara memandang Arthur.
“ wife... Hahaha it not funny Arthur.. You love me so much right.. But why her.. Or you lie to me.. ” Ujar Jasmine dengan marah.
“ it not funny , Saya beritahu pekara yang sebenar.. She my wife.. Percaya atau tidak..it up to You.. Awak tak terfikir ke.. Tinggal berdua dengan Dia , What will you think.. ” Jawab Arthur lagi. Jasmine memandang Yara dengan tajam dan mendengus kasar lalu melangkah pergi dari situ. Yara memejamkan matanya dan melepaskan keluhan.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.