Keesokkan harinya ...
Kebiasaannya , Yara bangun awal dan sediakan sarapan untuk Arthur dan juga menyediakan Pakaian untuk Arthur.
Arthur memandang sekeliling dalam rumah , Yara tiada , Arthur melepaskan keluhan.“ nak sangat tunjuk baik depan aku.. Bukannya baik sangat.. ” Desis Arthur sambil membancuh air kopi untuknya. Arthur lalu duduk depan TV dan menonton Televisyen.
Yara terkejut dari tidurnya , Yara terus bangun dan melihat jam di mejanya. Yara melepaskan keluhan
“ aku tertidur ke semalam.. ” Desis Yara dan menggaru tengkuknya. Yara memandang sekeliling.
“ macam mana aku boleh tidur dalam bilik .. ” Desis Yara dan memandang kearah pintu. Yara terus turun dari katil dan melangkah keluar.
“ boss balik semalam.. ” Soal Yara menegur Arthur yang sedang duduk di ruang tamu.
“ balik ?? Aku dah cakap aku tak balik semalam kan.. ” Jawab Arthur dan bangun dari sofa.
“ habis..siapa dukung saya bawa masuk bilik semalam. ” Soal Yara , Arthur memandang Yara.
“ mana aku tahu.. ” Jawab Arthur dan melangkah ke dapur.
“ habis tu siapa.. Kita berdua je tinggal dalam rumah ni...kalau nak kata orang lain.. I dont think so..boss dah tukar semua kunci pintu , password ,.. And who again.. ” Soal Yara , nak juga tahu , Arthur balik ke rumah ke tidak malam semalam.
“ if yes , so what.. ” soal Arthur dan berhenti melangkah dan menoleh kearah Yara. Yara diam sejenak.
“ if yes.. Bagus la.. Tak da la saya tidur sendiri semalam.. ” Jawab Yara dan menjongket bahunya. Arthur melepaskan keluhan.
“ tidur macam apa.. ” Desis Arthur dan melangkah ke biliknya. Yara senyum.
“ jangan lupa , Ubat boss makan.. Nanti Luka tu tak cepat sembuh.. ” pesan Yara sebelum Arthur turun kerja.
“ tak payah nak ingatkan aku berkal-kali ok.. ” jawab Arthur dan melangkah keluar. Yara menjongket bahunya.
Judah senyum dan terus menelefon Ahseng.
“ saya dah jumpa mana rumah Jutawan tu.. Rumah dia bukannya besar sangat pun.. Rumah macam tak rumah orang jutawan.. ” ujar Judah dihujung talian.
“ itu saya tak peduli.. Yang penting , Tugas awak kena selesaikan.. Bring your step daugther for me and awak boleh hidup bebas.. ” jawab Ahseng.
“ saya akan usahakan..” Jawab Judah.
“ i give you 1 day.. ” Ujar Ahseng dan terus meletakkan telefonnya. Judah mengeluh.
“ bukannya kerja mudah nak buat ni.. Ni kes culik... ” Desis Judah dan menendang tong sampah yang berada didepannya.
****
Yara memandang Gary dan Isaac dengan hairan.“ explain.. ” Ujar Yara kepada Gary dan Isaac.
“ow.. Semua ni untuk keselamatan Yara sepanjang Boss di jepun minggu depan. Sebab esok kami bertolak ke jepun selama satu minggu.. And boss suruh carikan pengawal untuk keselamatan rumah ni dan Yara. And one more thing.. This... ” Yara terkejut bila melihat Mak cik Raiya di situ.
“ mak cik..apa awak buat sini.. ” Soal Yara dan memeluk tubuh puan Raiya. Puan Raiya senyum
“ mak cik jadi pembantu rumah ni sementara.. Memasak, kemas rumah.. ” Jawab Puan Raiya. Yara menggelengkan kepalanya.
“ is okay la..nanti kedai makan mak cik macam manq..” Soal Yara.
“ itu tak payah risau.. Budak-budak uruskan” jawab Puan Raiya. Yara senyum gembira berjumpa Puan Raiya.
“ and one more thing Yara Hennah.. Jangan keluar daripada rumah ni.. ” Yara melepaskan keluhan. Semua dikawal ketat oleh Arthur.
“ i know.. ” jawab Yara dan mengeluh. Gary dan Isaac senyum.
“ boss mana.. Kata esok nak bertolak ke jepun.. Takkan dia tak balik rumah nanti.. Kenapa awak berdua yang uruskan.. ” Soal Yara.
“ awal pagi.. So malam ni boss tidur kat hotel.. Jadi kami kena uruskan semua ni.. So kalau ada apa-apa just call Boss ok.. Kami balik dulu.. Take care.. ” Jawab Gary dan mereka berdua lalu melangkah pergi dari situ. Yara memandang ke luar. Ramainya pengawal .
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.