Yara membuka matanya pelahan , tersedar dari pengsannya. Yara memandang keluar dan melihat Arthur disitu.
“ boss.. Tolong saya.. ” Ujar Yara dari dalam kereta. Pintu kereta terus ditutup oleh seorang lelaki. Arthur melepaskan keluhan. Hatinya kasihan bila melihat keadaan Yara.
“ berapa kau mahu.. ” Soal Arthur kepada Judah tiba-tiba , Isaac dan Gary memandang Arthur.
“ jangan berlagak ada duit anak muda.. Kau masih mentah lagi..mana kau nak dapat duit... ” jawab Judah dan menyuruh mereka pergi dari situ.
“ I ask you again.. Berapa banyak duit kau perlu untuk bayar semua hutang kau dengan mereka..” Soal Arthur lagi. Judah terus diam dan memandang Arthur bila Arthur mengeluarkan buku cek nya.
“ $200k.. ” Jawab Judah
“ berapa kau jual anak kau tu dengan Mereka.. ”Soal Arthur lagi.
“ Aku tak jual dia.. Tapu itu sebagai ganti , sebab aku tak dapat bayar hutang aku... ” Jawab Judah. Arthur menulis sesuatu atas cek dan serahkan kepada Judah.
“ bagi Yara dengan saya , sekarang dia adalah hak saya..awak tak da hak lagi keatas dia... $2 juta itu adalah untuk kau.. Bukan untuk awak jual Yara untuk saya.. Gunakan duit itu untuk kebaikkan kau.... Bayar hutang awak tu.. ” Jawab Arthur dan menyuruh Gary dan Isaac membawa Yara masuk kedalam kereta mereka bertiga. Gary dan Isaac senyum puas dan terus membawa Yara masuk kedalam kereta.
“ are You okay Yara.. ” Soal Gary dan melihat bibir Yara pecah disebabkan oleh judah menamparnya.
“ saya okay.. Terima kasih sebab selamatkan saya dari mereka.. ” Jawab Yara dab menunduk tanda berterima kasih kepada mereka bertiga.
“ is okay.. Boss banyak membantu awak tadi... ” Ujar Isaac. Arthur diam membisu duduk disebelah Yara di belakanh. Yara menoleh kearah Arthur , dan mengucap terima kasih.
“ sekarang kita balik... Yara awak tak perlu risau lagi.. Mulai hari ni awak bebas.. ” Jawab Gary dan terus memandu kereta pergi dari situ.
Judah memandang Cek itu dan tidak percaya akhirnya dia sudah kaya.Gary memandang Yara dan Arthur dari cermin depan kereta. Yara sudah tertidur dan Arthur sibuk dengan handphonenya.
“ hmmm Arthur.. Nak bawa dia pergi mana , hospital , rumah Sofia ? ” Soal Gary sambil memandu.
“ just bring her back at my home.. ” Jawab Arthur , Gary menjeling Isaac disebelahnya. Mereka berdua senyum makna.
“ tak nak bawa dia pergi rumah Sofia ke.. Yalah she her friend.. ” Soal Gary lagi.
Arthur diam tidak mahu mahu menjawab pertanyaan Gary.“ kasihan Yara.. Bapa tiri dia tu memang betul² hati binatang.. Kalau kita tak ke sana tadi , entah apa dah jadi dengan Yara... Jadi GRO .. O my god.. ” Isaac menutup mulutnya.
Gary mengangkat keningnya kepada Isaac.
Pintu pagar rumah Arthur terbuka Automatik, Gary lalu masuk kedalam di halaman rumah Arthur.“ hmmm.. Awak nak saya bangunkan dia or tak payah.. ” Soal Isaac dengan Arthur. Arthur turun dari kereta dan memandang Isaac.
“ bangunkan dia.. ” Jawab Arthur dan melangkah masuk kedalam rumah tanpa menolong Isaac dan Gary.
“ kita kena buat sesuatu lepas ni.. Supaya Arthur and Yara.... ” Isaac ketawa kecil faham dengan maksud Gary.
“ dah jom.. Bangunkan Yara.. ” Gary menyuruh Isaac membangunkan Yara.
“ Yara Hennah oii Yara Hennah..bangun la , kita dah sampai rumah Suami kau... ” Ujar Isaac dan memandang kearah Yara yang membuka mata pelahan dan memandang sekeliling.
“ where we are.. ” Soal Yara bila melihat tempat itu sangat cantik.
“ rumah boss a.k.a Suami kau oppsss.. Future husband... " Jawab Isaac dan senyum. Yara diam sejenak dan meneka pasti itu rumah Arthur. Yara turun dari kereta dan melepaskan nafasnya. Bersyukur sebab sudah bebas dari genggaman bapa tirinya tapi tidak tahu apa nasibnya nanti bila kini Arthur adalah Tuannya.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.