She Mine - P29

1.4K 43 1
                                    

Mereka bertiga terus mendapatkan Doktor Edmund dan Doktor Marian yang keluar dari bilik Arthur.

“ Doktor.. Macam mana.. Dia okay ” Soal Yara terus menyoal doktor Marian. Doktor Marian senyum dan mengangguk kepalanya.

“ dont worry.. Dia okay , Awak jangan risau okay.. Tapi dia masih lemah dan perlukan rehat yang cukup.. So jangan ganggu dia..” Jawab Doktor Marian.

“ tapi , boleh saya pergi tengok dia sekejap.. ” Soal Yara sambil mengesat air matanya. Doktor Marian memandang Doktor Edmund. Doktor Edmund mengangguk. Yara senyum dan masuk kedalam bilik Arthur. Yara menghampiri katil Arthur dan memandang Arthur dengan pandangan sayu, rasa simpati terhadap Arthur.

“ Arthur wake up.. Siapa lakukan semua ni terhadap kamu hah .. ” Yara mengesat air matanya dan pelahan mengenggam tangan Arthur.

“ i know , awak selalu melindungi saya , walaupun awak marah saya , tak layan saya dengan baik , tapi saya tahu awak baik , awak selamatkan dari kegelapan yang saya alami selama ini.. Please wake up..” Yara menyembamkan kepalanya di lengan Arthur.

Who are she.. ” Soal Doktor Edmund kepada Doktor Marian.

“ hmm... Friend maybe or girlfriend maybe.. ” Jawab Doktor Marian. Doktor Edmund hairan mendengar kata isterinya itu.

“ i dont know.. Wait and see what will happen between Arthur and her later.. ” Jawab Doktor Marian. Gary dan Isaac senyum makna.

“ yes.. Wait and see.. ” Jawab Gary pula. Isaac mengangguk dan menunjukkan Tumb up kepada Doktor marian. Doktor Marian mengenyit matanya. Doktor Edmund hanya diam dan menjongket bahunya tidak tahu apa-apa.

“ eh.. Kau orang berdua tahu tak siapa buat semua ni.. ” Soal Doktor Edmund kepada Gary dan Isaac. Gary dan Isaac menggelengkan kepala , kejadian tadi berlaku dengan pantas. Mereka berdua pun tidak dapat mengenal pasti siapa pelaku itu tadi.

“ kita buat laporan polis esok... ” Ujar Doktor Edmund lagi. Gary dan Isaac mengangguk.

“ tak pergi tukar baju ke.. Tengok kotor macam ni.. ” Soal Doktor Marian pula kepada Gary dan Isaac.

“ nak tukar la nanti.. Tapi tunggu Yara keluar dari bilik Arthur..sebab nak tukar baju kat dalam bilik Arthur..,tapi kenapa dia masih belum keluar lagi.. ” Soal Gary memandang kearah bilik Arthur. Isaac menjongket bahunya.

“ is okay.. Biar Antie pergi tengok Yara kejap ea.. ” Ujar Doktor Marian dan melangkah ke bilik Arthur.
Doktor Marian Senyum bila melihat Yara. Yara sudah tertidur di sebelah Arthur.

“ So sweet , I hope both you will have happy ending Love story... ” Desis Doktor Marian dan menghampiri Yara.

“ Yara..wake up.. ” Doktor Marian menggocang bahu Yara lembut. Yara masih tidak membuka matanya. Dia sudah lena tidur disebelah Arthur tanpa sedar Doktor marian mengejutkannya.

Yara bangun.. ” Ujar Doktor Marian lagi. Yara terkejut bila terasa tangan Doktor Marian memegang bahunya. Yara terus bangun dan turun dari katil.

“ mama..am sorry , Yara tak sedar tertidur.. ” jawab Yara dan memandang Arthur yang masih lagi belum sedar.

“ is okay.. Awak pergi la rehat dalam bilik awak ea.. Biar mama jaga dia , lagipun ada gary , Isaac , papa ada juga kat luar tu.. Yara tak.payah risau , Arthur akan sembuh.. Dia ok.. ” Yara mengeluh dan mengangguk kepalanya. Doktor Marian senyum.

“ kalau ada apa-apa.. Beritahu Yara mama ea.. ” Ujar Yara lagi. Doktor Marian mengangguk dan membawa Yara ke biliknya. Doktor Marian mengucapkan selamat malam kepada Yara sebelum melangkah keluar dari bilik Arthur.

SHE MINE Where stories live. Discover now