She Mine - P28

1.4K 48 2
                                    

Arthur melihat jam tangannya , sudah menunjukkan pukul 9 malam. Gary dan Isaac memandang Arthur , tak pernah selama ini Arthur risaukan seseorang selepas apa yang Jasmine sudah lakukan.

“ dah nak balik ke ..” Soal Gary kepada Arthur. Arthur mengangguk.

“ aku ada meeting esok dengan Datuk Fuad.. And both you too , ikut sekali..jangan lambat turun kerja esok.. Pukul 9 pagi , kat hotel AA. ” Ujar Arthur. Gary dan Isaac mengangguk.

“ aku balik dulu.. ” Ujar Arthur dan Melangkah kearah keretanya tapi langkahnya terhenti bila tiba-tiba dua orang lelaki menghampiri.

“ kamu berdua nak apa..” Soal Arthur dan memandang dua orang lelaki itu tapi tiba-tiba pinggangnya dicucuk menggunakan pisau. Mereka berdua terus belari pergi dari situ. Gary dan Isaac yang menyedari akan apa yang berlaku terus belari menghampiri Arthur.

“ Arthur..Arthur.. ” Gary memangku kepala Arthur , darah mengalir keluar banyak.

“ Isaac tolong buka pintu kereta , kita bawa dia kat hospital.. ” Ujar Gary , Isaac menggelengkan kepalanya.

“ awak nak wartawan datang kat hospital ke nanti.. Makin rumit ..lebih baik bawa dia balik..call doktor Edmund dan doktor marian..”Jawab Isaac. Gary mengeluh dan mengangkat Tubuh Arthur letak dalam kereta , Isaac terua memandu kereta balik ke rumah. Arthur tidak boleh dibawa ke hospital disebabkan dia adalah orang ternama , Jika wartawan tahu , semua akan jadi hura hara.

YARA bangun dari tidurnya bila mendengar bunyi bising diluar. Yara melangkah keluar dari biliknya dan terkejut bila melihat keadaan Arthur berlumuran darah.

“ what happen.. ” Soal Yara dan menghampiri Arthur tanpa sedar air matanya mengalir jatuh ke pipinya.

“ dia kena tikam.. Kami tak kenal siapa mereka itu.. ” Jawab Gary dan mendengus. Yara menyuruh Isaac mengambil tuala menutup tempat luka itu.

“ kenapa tak bawa dia ke hospital hah.. Awak berdua tengok macam tu je.. Darah dia banyak keluar ni..kita nak buat.. ” Soal Yara sambil menangis , rasa takut melihat keadaab Arthur. Arthur sangat lemah.

“ tak boleh.. Diluar sana ramai wartawan..awak nak buat keadaan jadi huru hara ke hah.. Nanti ada yang ambil kesempatan atas apa yang berlaku ni.. ” Jawab Isaac dengan marah , marah bukan sebab Kata Yara tetapi dengan orang yang menikam Arthur itu.

habis kita nak buat apa.. Please.. ” Yara memandang Arthur. Hatinya rasa sayu , sakit bila melihat keadaab Arthur.

“ Doktor peribadi Arthur akan sampai tak lama lagi.. ” Jawab Isaac.
Beberapa minit kemudia, Doktor Edmund dan Doktor marian sampai , Mereka terus menyuruh Gary dan Isaac mengangkat tubut Arthur letak atas Katil.

“ tolong ambilkan sebesen Air bawa sini.. ” Arah Doktor Marian kepada Gary , Gary belari ke bilik air dan membawa sebesen Air kepada Doktor Marian. Yara berdoa Dalam hati agar Arthur selamat.

“ please Arthur wake up.. ” Bisik Yara dan tidak sangggup melihat Arthur begitu.

“ did he will be Ok.. ” Soal Gary bila melihat keadaan Arthur yang lemah. Doktor Edmund senyum dan mengangguk. Doktor Edmund lalu menyuruh mereka bertiga keluar dari bilik dulu , sebab nak fokus terhadap Arthur.

“ kenpa boleh jadi macam ni.. ” Soal Yara dan meraup wajahnya.

“ dont worry.. He strong person , he will be ok... ” Jawab Gary dan menenangkan Yara. Yara berdoa dalam hati agar Arthur tidak apa-apa dan dapat diselamatkan oleh Doktor Edmund dan Doktor Marian.

SHE MINE Where stories live. Discover now