Sekali lagi Yara perlu menunggu semua pekerja balik dan dia harus mengemas di dapur dan tutup semua lampu di pejabat.
“ Kenapa dia belum balik lagi.. Takkan sengaja nak seksa aku sini.. Dah pukul 7 malam ni.. Kerja pa pula nak buat sampai jam begini...” Desis Yara sambil menunggu Arthur keluar dari bilik pejabat.
Yara rasa lega bila melihat Arthur mula susahkan failnya dan menutup suiz Komputernya.“ hi boss.. ” Yara menyapa Arthur yang baru keluar dari bilik pejabat. Arthur tidak membalas sapaan Yara malah terus melangkah pergi. Yara mendengus dan ingin melangkah ke dapur tapi langkahnya terhenti bila teringat yang dia akan sendiri disitu jika Arthur balik. Yara menoleh semula kearah Arthur yang masih berdiri depan pintu sambil melihat Handphonenya.
“ boss.. ” Panggil Yara dan menghampiri Arthur , Arthur seperti biasa tidak memberi respon kepada Yara.
“ boss boleh tak kalau boss tunggu sya.. Saya takut balik sendiri nanti..” Yara memandang Arthur. Arthur tiba-tiba ketawa dan menoleh memandang Yara.
“ me.. Tunggu awak sini... Oh.. Ni dah melampau ni... ” Yara berharap agar Arthur mengangguk kepalanya dan menunggu dia disitu.
“ no... Awak kena siapkan kerja awak.. And tutup semua lampu..remember jangan tidur di pejabat lagi.. I will tell the Security.. ” Jawab Arthur terus melangkah pergi. Yara melepaskan keluhan.
“ hati busuk betul.. ”Ujar Yara dan melangkah pelahan ke dapur.
“ adik ...” Panggil Seorang security tiba-tiba. Yara terkejut bila mendengar ada orang memanggil namanya. Yara menoleh kearah suara itu.
“ maafkan saya cik.. Hmm cik dah habis kerja ...” Soal Pakcik guard itu kepada Yara. Yara menggelengkan kepalanya.
“ okay.. Kalau macam tu...sya tunggu cik sini.. ” Yara mengangguk dan rasa lega bila ada orang menemaninya.
“ pak cik.. Boleh tolong saya angkat barang sana bawa ke dapur..” Soal Yara dari dapur.
“ ok..” jawab Pak cik Guard itu dan menolong yara mengangkat barang berisi Fail² itu ke dapur.
“ ni fail apa cik..” Soal Pak cik guard itu kepada Yara.
“ ow..ni lah kerja saya Pak cik.. Susun semula dokumen ni.. Tak banyak sikit..” Jawab Yara. Pak cik itu mengangguk.
Yara lalu menyiapkan kerjanya , dan menyusun dokumen dalam fail itu.Yara melepaskan keluhan bila melihat jam sudah menunjukkan pukul 8 malam. Yara menaiki teksi untuk balik ke rumahnya.
Sampai sahaja di rumah , Judah bapa tirinya sudah menunggu depan pintu.“ ayah.. Ayah kenapa berdiri depan pintu ni..” Soal Yara dan melangkah pelahan kearah Judah.
“ kenapa baru balik ke rumah.. Semalam pergi mana..” Soal Judah memandang kearah Yara. Yara diam sejenak dan membetulkan bajunya.
“ saya tanya kau , jawab la.. ” Tiba-tiba Judah menarik tangan Yara masuk kedalam rumah dan mula memukulnya menggunakan tali pinggannya.
“ ayah sakit....” Yara mengaduh sakit dan tidak dapat mengelak bila Judah memukulnya.
“ saya jaga kau dari kecil sampai besar..macam ni kau buat dengan saya.. Saya nak kau bayar balik apa yang dah saya beri dengan kau dari kecil sampai sekarang...” Jawab Judah dan terus memukul belakang dan tangan Yara. Yara terus menangis dan tidak melawan.
“ kau bayar sekarang... ” Beg sandang Yara di selongkar oleh Judah mencari duit didalam begnya itu. Judah menghempaskan beg sandang Yara ke lantai dan menolak kepala kasar .
“ kau dengar sini budak ea... Kalau kau tidak bayar aku esok.. Kau tahu la apa aku nak buat.. ” Ujar Judah dan menyepak beg sandang Yara lagi. Yara diam menahan sakit dan melihat tangannya , luka dan ada kesan Tali pinggang Judah. Yara berdoa dalam hati agar semuanya akan berakhir.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.