She Mine - P10

1.8K 57 1
                                    

Arthur memandang dalam bilik pejabatnya , Susunan fail di rak buku sudah berubah , atas mejanya juga sama , Arthur mengerut dahinya.

“ Mak cik rita come in..” Panggil Arthur melalui telefon interkomnya. Mak cik Rita melangkah masuk kedalam bilik pejabat Arthur.

“ siapa kemas dalam bilik pejabat saya ni..” Soal Arthur kepada Mak cik Rita.

“ oh.. Ada budak baru, baru start kerja semalam , dia yang kemas bilik Boss.. Kenapa..tak kemas ke..” Soal Mak cik rita. Arthur menggelengkan kepalanya.

“ bukan.. It so clean.. Kemas , siapa budak tu.. ” Soal Arthur ingin tahu.

“ hmm.. Nama dia..” Mak cik cuba mengingati nama Yara.

“ oh ya.. Yara Hennah Edmund..budak tu rajin boss.. Semua dia kemas.. Tolong orang kat pejabat ni..” Jawab Mak cik Rita memuji Yara.
Arthur mengangguk kepalanya.

“ good.. Okay you can go now.. Ahh panggil Gary dan Isaac..” Ujar Arthur kepada Mak Cik Rita. Mak cik Rita mengangguk dan melangkah keluar dari bilik pejabat Arthur.
Arthur senyum puas,  first time melihat keadaan dalam bilik pejabatnya sangat bersih dan kemas.

“ yes boss.. ” Gary dan Isaac masuk kedalam bilik pejabat Arthur.

ni gary.. Ada rak resume budak baru kerja tu.. Saya nak tengok..” Ujar Arthur kepada Gary , Gary memandang Arthur dan senyum.

“ pasal resume tu boss.. Memang tak da tapi Boss kenal dia..” Jawab Gary dan menjeling Isaac disebelahnya.

“ Aku kenal dia.. Sejak bila.. ” Soal Arthur dengan dahi kerutnya. Gary diam sejenak.

“ that girl... Kedai makan Mak cik Raiya..” Jawab Isaac menyampuk. Arthur memandang Gary dan Isaac silih berganti.

“ perempuan mulut longkang tu..” Soal Arthur balik. Gary dan Isaac mengangguk pelahan. Arthur melepaskan keluhan dan mendengus.

“ kenapa boleh terima dia kerja sini..” Soal Arthur kepada Gary.

“ alah.. Relak la boss.. Budak tu baik kot.. Lagipun dia kerja pun okay. ” Jawab Gary.

“ And everyday , saya kena tengok muka tu kat pejabat ni nanti.. ” Ujar Arthur dengan geram. Gary senyum.

is not like that boss.. Boss dalam bilik pejabat ni , tak da la tengok muka dia hari-hari.. ” Jawab Gary cuba mempertahankan Yara.

“ And tadi.. Tadi cari hal dengan aku kat bawah.. Dia langgar aku , then salahkan aku pula.. Kau rasa , aku boleh sabar ke dengan orang macam tu..” Soal Arthur dengan geram. Gary dan Isaac diam sejenak.

“ eh itu kau tak payah risaula.. Dia tu budak baik.. Dia tak macam yang lain.. Kau tengok la nanti.. Dengan hati kau ni sekali suka kan dia..” Ujar Gary sempat lagi mengusik Arthur. Arthur mendengus.

“ You know who am i .. ” Jawab Arthur. Gary dan Isaac terus Diam. Arthur sudah berjanji tidak mahu lagi ada kena mengena dengan soal cinta.

“ tapi kan boss.... I think she good..” Ujar Isaac pula.

“ yes.. Dia budak baik.. And kalau boss nak tahu ,.... ”

“ sudah la Gary Isaac.. Aku malas la nak layan kau dua orang ni.. Aku bukan nak cerita pasal dia ok.. Dah pergi buat kerja..” Ujar Arthur dan Duduk semula di kerusinya , Gary dan Isaac mencebik bibir dan senyum.

“ belum lagi bosss..” Ujar Isaac kepada Arthur. Gary dan Isaac lalu melangkah keluar dari bilik pejabat Arthur. Arthur melepaskan keluhan, dan menggelengkan kepalanya.

SHE MINE Where stories live. Discover now