Judah memohon agar Ahseng Tidak mengapa-apakannya dan berjanji akan membayar balik hutangnya kepada Ahseng.
“ It not enogh with Your Sorry.... $100k .. Awak boleh bayar ke dalam masa 5 jam ni.. ” Soal Ahseng dan menolak kepala Judah dengan kasar.
“ saya janji.. Saya akan bayar.. ” Ujar Ahseng lagi.
“ i think You have step daughter.. Kalau kamu tidak dapat bayar semua hutang awak ni dalam masa 5 jam.. Serahkan anak tiri awak tu untuk saya sebagai balasannya dan awak akan bebas.. ” Ujar Ahseng lagi. Judah diam sejenak , dan senyum tidak pernah terfikir dengan idea itu.
“ Baik Tuan.. Saya janji saya akan langsaikan hutang saya dalam masa 5 jam ni.. ” jawab Judah dan bangun dari lantai lalu melangkah balik ke rumah.
SOFIA Memandang Gary dan melepaskan keluhan.
“ saya bukan tak nak cerita dengan awak pasal masalah Yara tapi memang tak boleh kongsikan.. Kenapa awak nak tahu sangat pasal masalah dia.. ” Soal Sofia dan mengeluh.
“ look.. Saya bukan nak masuk campur hal peribadi dia..tapi saya cuma nak membantu dia , awak tahu dari first day saya jumpa dia , saya nampak dia macam ada masalah.. ” ujar Gary.
“ yes she is.. Dia banyak sangat masalah.. Tapi kalau aku cerita dengan kau.. Janji tak cerita dengan siapa-siapa.. ” Ujar Sofia. Gary menganggul dan rasa lega bila Akhirnya sofia mahu menceritakan kepadanya.
“ yara budak yang tabah.. Dia sabar dengan karenah ayah tirinya itu.. ” Jawab Sofia dan melepaskan keluhan
“ kejap.. Tadi awak cakap ayah tiri.. Tapi lepas tu bukan anak kandung mereka.. Jadi Yara tu anak siapa.. ” Soal Gary , blur dengan cerita Sofia. Sofia memandang sekeliling.
“ sebenarnya , judah tu , curi Yara dari kedua orang tua kandungnya sebab marah dengan kandung Yara , Dulu Judah ni kerja dengan bapa kandung Yara tapi disebabkan dia malas bekerja , dia dipecat dan gajinya tidak diberi oleh bapa kandung Yara.. And masa tu la dia curi Yara masa kecil , then sampai tu sahaja saya tahu cerita.. Selebihnya saya tak tahu..itu mak saya yang ceritakan.. ” Jawab Sofia. Gary diam sejenak.
“ Yara Hennah Edmund... ” bisik Gary dan lama memikirkan nama Yara.
“ kenapa Gary.. Awak ada tahu apa maklumat pasal Yara ke.. ” Soal Sofia bila melihat Gary diam.
“ yes.. Hmm dia tinggal mana.. Saya nak jumpa bapa dia nanti.. ” Jawab Gary tiba-tiba. Sofia terkejut dan menolak kepala Gary.
“ kau gila ke apa nak jumpa bapa tiri garang dia tu.. Kau nak rasa penampar dia ke..” Ujar Sofia dan tidak membenarkan Gary pergi ke rumah Yara.
“ kita kena selamatkan Yara Hennah..kalau bapa tiri dia terus buat dia macam tu , sampai bila pun masalah dia takkan selesai dengan bapa tiri dia tu.. Sebagai kawan kau kena tolong dia.. ” ujar Gary dengan tegas
“ yes i know.. Tapi ini bukan masa yang sesuai untuk awak buat macam tu.. ” Balas sofia. Gary diam sejenak.
“ okay.. Tapi awak kena bagi alamat rumah Yara untuk saya dulu.. Saya janji tak akan pergi jumpa bapa tiri dia tu tanpa pengetahuan kamu.. Promise.. ” Gary mengangkat tangannya tanda dia berjanji tidak akan lakukan tanpa pengetahuan Sofia.
Sofia mengeluh dan masih tidak mempercayai kata Gary tapi akhirnya dia bagi juga alamat Yara kepada Gary. Gary senyum dan mengucapkan terima kasih.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.