She Mine - P26

1.5K 47 0
                                    

Sofia gembira berjumpa dengan Yara bila beberapa hari tidak berjumpa dengan Yara.

“ yara misa You so much., kau okay tak.. Boss okay dengan kau tak..dia ada buli kau ke.. ” Soal Sofia bertalu -talu kepada Yara. Yara ketawa kecil dan menggelengkan kepalanya.

“ am Okay Sof.. He save me.. ” Jawab Yara. Sofia sekali senyum-senyum kepada Yara.

“ kenapa awak senyum macam tu Sof.. ” Soal Yara

“ tak da la.. Untung la , Boss selamatkan awak.. Lepas ni cepat-cepat la pikat hati boss.. Mana tahu jodoh dengan dia.. ” Jawab Sofia dan ketawa kecil.

“ ishh kau ni sof.. Aku dan boss tak da apa-apalah... ” Jawab Yara

“ boss ada ambil kesempatan dengan kau.. Mana tahu , duduk berdua dengan boss kat rumah tu.. Mesti ada kan.. ” Soal sofia , Yara diam sejenak , nak kata tidak,  kenyataannya memang sudah berlaku.

“ he kiss You.. ” Soal Sofia lagi dan memandang Yara.

ki..kis..kiss.. Eh tak da la..mana da mengarut la awak ni sof.. ” Jawab Yara dan terus ketawa menutup hatinya yang sudah dup dap dup dap itu.

“ ye ke..bagus la.. Kalau ada pun.. Apa salahnya.. ” Ujar Sofia lagi.

“ tetap salah juga.. Aku dan dia bukannya ada ikatan apa-apa ok.. ” Jawab Yara membantah kata Sofia itu.

tapi kan.m dengar-dengar , He ex-girlfriend , sudah balik sini.. Maybe she meet him  , or.... ” Sofia diam sejenak.

“ bagus la tu.. ” Jawab Yara acuh tak acuh.

“ bunyi macam nada cemburu je kau ni Yara..dah ada hati dan perasaan dengan boss ke.. ” Soal Sofia lagi. Yara mengeluh.

“  mana dah sof..merepek je kerja kau ni.m dahlah , jom kita.... ” Yara tidak dapat meneruskan katanya bila tiba-tiba tangannnya ditarik dari belakang. Yara terkejut dan menoleh kebelakang.

“ jasmine... ” Desis Yara bila melihat Jasmine disitu.

“ still remember me.. ” Soal Jasmine dengan angkuh.

“ ya.. Jasmine..”  jawab Yara. Jasmine senyum sinis dan memandang Yara dari atas sampai ke bawah.

“ so , ini la Wife Arthur Adrian , CEO syarikat AA.. Tak sangka test Arthur dengan perempuan nerd macam kau ni.. ”  Ujar Jasmine dan memeluk dadanya. Sofia memandang Yara. Yara mengeluh.

“ execuse me puan Jasmine... Kalau tak da apa-apa yang hendak awak katakan.. Kami nak masuk kedalam dulu...banyak barang nak beli.. ” Ujar Sofia kepada Jasmine.

“ am not talk to you okay..” Jawab Jasmine kepada Sofia.

“ tapi saya tak suka dengan perangai kau ni...eee malu la sikit... Sini tempat awam kot.. ” Ujar sofia lagi. Jasmine memandang sekeliling , Orang sekeliling berbisik bisik memandang mereka berdua.

“ i will see You again... ” bisik Jasmine dan pergi dari situ. Yara melepaskan keluhan.

“ explain...” Ujar Sofia dengan Yara.

“ Explain what.. ” Soal Yara blur.

“ About Your be Arthur wife.. ” Jawab Sofia , Yara mengeluh dan masih lagi ingat dengan kejadian itu.

“ okay i will explain but please , kita masuk la ke dalam dulu..malu lah orang tengok kita ni.. ” Ujar Yara lagi dan menarik tangan Sofia masuk kedalam shopping mall itu.

“ okay..explain now..” Ujar Sofia lagi. Yara mengeluh.

“ awak ni tak boleh bersabar ke sof hah.. Bukannya penting sangat pun.. Boss guna aku jadi wife dia masa Jasmine masuk kedalam rumah dia hari tu... And ... ” Yara diam sejenak.

“ and dia beritahu la jasmine..am his wife.. Sebab jasmine kata aku ni maid Boss.. Tapi mmng betul pun..am his maid... ” Jawab Yara. Sofia Menggelengkan kepalanya. Yara menarik nafas lega bila Sofia tidak lagu menyoalnya banyak.

SHE MINE Where stories live. Discover now