She Mine-P23

1.6K 55 0
                                    

am sorry.. ” Arthur memandang Yara.

“ sorry ? Awak ingat saya ni apa hah.. Patung , robot..yang awak boleh buat sesuka hati awak.. ” Balas Yara dengan marah.

“ i know.. But please. Pass is pass.. ” Jawab Arthur. Yara melepaskan keluhan

And who is she.. Your future wife.. And why did you do that To her.. She love you right.. Tapi kenapa awak sekejam itu dengan dia.. ” Soal Yara ingin tahu. Arthur melepaskan keluhan

“ she not my future wife.. Dulu yes , but now not anymore.. ” Jawab Arthur dengan pelahan. Yara mencekak pinggangnua dan mengeluh.

“ okay..but , what should i do now.. She will comeback here again..and angry with me.. Bila dia tahu saya ni isteri awak padahal tidak.. Awak nak semua orang marahkan saya.. ” Ujar Yara lagi.

“ saya akan uruskan...and stop dont talk anymore... ”Arthur melangkah keluar dari rumah. Yara melepaskan keluhan.

“ kau cakap senang nak urus semua ni.. Kau ingat bagus sangat ke mainkan perasaan orang ni... Aku pula jadi mangsa keadaan.. Nak semua orang tak suka dengan Yara ke apa dia ni.. ” Yara mengeluh dan memandang kearah pintu bila mendengar ada orang membuka pintu.

“ eh hai.. Awak okay dah.. ” Soal seorang wanita dalam likungan umur 45 tahun.

“ ya..am okay.. Hmm minta maaf , boleh saya tahu Puan ni siapa.. ” Soal Yara dan senyum.

“ oh.. Semalam masa saya datang buat pemeriksaan terhadap awak.. Awak dah tidur..lena , awak nampak penat sangat..Saya Doktor Marian , Panggil mama Marian je.. ” Ujar Doktor Marian dan senyum kepada Yara.

Oh.. Macam tu , maaf , saya tak sedar Mama marian datang semalam.. ” Jawab Yara dengan senyum , rasa malu pula.

“ is okay.. Hah , mama datang sini , sebab nak bawa bekal ni.. Mama masak Banyak sangat pagi tadi..jadi mama singgah sini , sebelum turun kerja.. Nanti awak makan la.. Lepas tu , jangan lupa makan ubat awak tu.. ” Pesan Doktor Marian kepada Yara. Yara mengangguk kepalanya.

Okay.. Mama turun kerja dulu , dont worry , Arthur is good.. Awak jangan takut dengan dia.. Tapi kalau dia buli kamu , just call mama..beritahu , pandai-pandai la mama ajar dia.. ” Ujar Doktor Marian. Yara ketawa kecil dan mengangguk.

“ but mama.. Can i ask you one question ?? ” Soal Yara sebelum Doktor Marian turun kerja. Doktor Marian senyum dan mengangguk.

“ Boss Arthur , dia memang ada girlfriend ke ? Because Seorang datang sini tadi , and she tell me that She Future Wife Boss saya.. It not because saya nak masuk campur hal peribadi , tapi saya just nak tahu...” Ujar Yara dan ketawa acuh tak acuh. Doktor Marian senyum.

“ Arthur budak baik , caring , bertanggungjawab , menghormati orang , He has full packed tapi semenjak Dia khianati oleh seorang bernama perempuan , dia hilang kepercayaan terhadap wanita , Even mama selalu tegur dia , kadang kala dia ikut kadang kala tak juga .. Mama kasihan dengan dia .. ” Doktor Marian melepaskan keluhan bila teringat kisah silam itu.

“ oh..but boleh saya tahu siapa dia.. ” Soal Yara.

“Jasmine.. She Arthur first Love , selepas dia mengkhianati cinta Arthur , Arthur dah tak percaya pada Cinta.. Jasmine got married with someone.. Mama tak tahu apa sebenarnya yang berlaku.. But yes , Mama tak suka pun dengan Jasmine.. ” Jawab Doktor Marian dan mengeluh. Yara diam mendengar cerita Doktor Marian,  jadi begitu rupanya kisah Arthur.

SHE MINE Where stories live. Discover now