Arthur rasa hairan bila tiba-tiba gary dan Isaac ingin membawanya pulang ke rumah.
“ apa sebenarnya kau orang berdua ni nak hah ? Tiba-tiba nak bawa aku balik ke rumah.. ” Soal Arthur yang duduk dibelakang.
“ tak da apa-apa.. Saja , kenapa tak suka ke.. ” Soal Isaac yang memandu kereta Arthur.
“ bukan tak suka..tapi pelik ,selama ni kau orang berdua ni jarang nak balik bersama dengan aku.. And time macam ni.. Kau orang berdua bukan dengan aku.. ” Jawab Arthur lagi. Gary dan Isaac senyum makna.
“ hmmm.. Nanti awak tahu la ea.. Tapi sebelum tu , kami berdua nak minta maaf sangat-sangat dengan Boss.. ” Ujar Gary. Arthur menutup bukunya dan menoleh kearah Gary.
“ what did You mean.. ” Soal Arthur.
“ sebelum hantar boss balik.. Kita nak pergi rumah Yara kejap.. ” Jawab Gary dan senyum kepada Arthur.
“ what.... ???” Arthur terkejut bila Gary memberitahu yang mereka nak ke rumah Yara.
“ u-turn now.. ” Ujar Arthur mengarah Isaac untuk patah balik. Gary menggelengkab kepalanya.
“ kita dah sampai... ” jawab Gary , bila mereka bertiga sudah sampai di depan rumah Yara. Arthur mendengus dan memejamkan matanya lalu menarik nafasnya , menahan rasa marahnya.
“ Boss duduk diam sini okay.. Saya and isaac nak masuk ke dalam rumah Yara Hennah.. Sebab ada hal nak di uruskan.. ” Ujar Gary dan ingin membuka pintu kereta tapi terhenti bila dia melihat ada beberapa orang keluar dari rumah Yara sambil mendukung tubuh seseorang.
“ Yara Hennah.. ” Ujar Gary dan terus membuka pintu kereta. Isaac turut keluar dari kereta. Arthur hanya memandang dari dalam kereta , dan matanya tertumpu kearah tubuh Kaku Yara yang di dukung oleh seorang lelaki.
“ coppp..copppp.. Ni kau orang ni siapa hah.. Nak culik orang ea.. ” Soal Gary sambil mencekak pinggangnya.
“ kau siapa hah.. Berani kau datang ini dan menghalang kerja aku.. ” Balas Judah bapa tiri Yara.
“ aku datang sini nak jumpa Judah , bapa perempuan tu.. ” Jawab gary menunjuk kearah Yara.
“ yes.. Aku judah..bapa dia , kau nak jumpa aku kenapa, jangan cakap nak datang selamatkan budak ni.. Dia dah banyak berhutang dengan aku.. Sekarang tiba masa dia kena langsaikan semua hutang tu.. ” Jawab Judah dengan kasar. Gary memandang kearah Yara yang masih pengsan didalam kereta.
“ aku datang sini dengan niat baik pak cik okay.. Lebih baik pak cik lepaskan Yara dan tolongla cari jalan lain , kalau pak cik rasa nak duit.. ” Ujar Gary dengan lembut tetapi tegas.
“ ni kau orang nak bawa dia pergi mana.. ” Soal Isaac pula.
“ dia sudah menjadi kepunyaan boss kami Ahseng.. Judah menjual anak dia kepada boss kami.. ” Jawab lelaki yang mendukung Yara masuk kedalam kereta tadi.
“ wow.. Kau memang hebat.. Sanggup menjual anak sendiri demi kepentingan diri sendiri.. Kau memang tak berhati perut ea pak cik.. ” Ujar Gary dan mula rasa marah.
Arthur turun dari kereta dan menghampiri mereka.“ Apa yang kecoh sini hah.. Tak boleh selesai secara baik ke.. Jiran-jiran sini takut dengar kau orang ni bising-bising..” Ujar Arthur.
“ kau siapa pula.. ” Soal Judah bila melihat Arthur , berpakaian kemas.
“ saya boss Yara Hennah..” Mata Arthur menjeling kearah Yara didlam kereta.
“ jangan buang masa kami.. Jom kita pergi.. ” Ujar Judah mengajak mereka pergi dari situ. Gary menahan tangan Judah dna minta lepaskan Yara.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.