Doktor Marian dan Doktor Edmund memandang Arthur , tidak percaya dengan apa yang Arthur katakan.
“ Are you serious Arthur..mama ask you again.. Are you serious ??” Soal Doktor Marian.
“ Yes mama.. Am serious.. I want Married her next week.. ” Jawab Arthur , Sekali lagi Doktor Marian dan Doktor Edmund ternganga mendengar kata Arthur.
“ next week... Kenapa nak cepat sangat.. Kita tak da masa nak buat persiapan.. ” Jawab doktor Edmund pula.
“ mama , papa.. Arthur nak buat majlis perkahwinan yang simple.. Arthur nak majlis ni tertutup , ahli keluarga , kawan-kawan sahaja.. Not need do the big event .. Arthur nak majlis perkahwinan at Church only.. ” Jawab Arthur. Doktor Marian dan Doktor Edmund mengeluh.
“ okay.. Ikut apa yang Arthur dah rancang.. Papa dan mama akan tolong apa yang patut sahaja nanti.. Yara dah tahu rancangan awak ni.. ” Soal Doktor Edmund lagi. Arthur menggelengkan kepala.
“ what.. ” Doktor Marian dan Doktor Edmund sekali lagi menggelengkan kepala.
“ sepatutnya awak bincang dahulu dengan Yara..bukan buat sesuka hati je.. Macam mana kalau dia menolak nanti.. What should You do.. ” Soal Doktor Edmund lagi.
“ mama papa... Dont worry okay , She okay.. Dia akan terima apa sahaja keputusan Arthur.. ” Jawab Arthur.
“ mama harap macam tu la.. ” Ujar Doktor Marian. Arthur senyum dan tidak sabar nak melangsungkan perkahwinannya dengan Yara.
******
Yara memandang Arthur dengan pelik. Dari tadi Arthur memandangnya. Yara melihat bajunya takut ada yang tak kena.“ Arthur.. Are you okay.. ” Soal Yara. Arthur senyum dan mengangguk.
“ Yara.. I have something to tell you , but i hope You will Accept it..” Ujar Arthur , yara memandang Arthur. Arthur memegang tangan Yara.
“ Yara Hennah Edmund... Will You married You.. ” Yara terus senyum bila mendengar kata Arthur itu. Rasa terharu , tidak sangka hubungan mereka akhirnya berakhir dengan ikatan yang sah tidak lama lagi.
“ yess I will..” Jawab Yara, Arthur lalu memeluk tubuh Yara dan mengucup dahi Yara. Hatinya gembira bila Yara menerimanya.
“ and I have something again to tell you.. ” Ujar Arthur lagi. Yara mengganguk.
“ kita akan Kahwin minggu depan..” Ujar Arthur. Yara diam sejenak.
“ okay , Saya ikut sahaja apa yang awak buat , janji semua yang awak buat itu adalah kebaikkan untuk kita..” Jawab Yara. Arthur sekali lagi gembira dan mengucap terima kasih kepada Yara.
“ thank You so much dear.. ” Ucap Arthur dan mengusap rambut Yara dengan lembut. Yara senyum dan memegang pipi Arthur , tidak lama lagi Arthur akan menjadi suaminya dan dia akan menjadi isteri Arthur.
Yara senyum dan rasa gembira sangat , dia tidak henti-hentinya mengucap syukur kepada tuhan.*****
Akhirnya Gary , Isaac dan Puan Rita balik dari jepun , Tugas mereka hanya tiga hari sahaja di jepun untuk berbincang tentang projek baru mereka di jepun bersama dengan Encik momota. Encik mOmota ingin berjumpa dengan Arthur pada bulan depan.“ bestnya dah balik... I miss my home.. ” Ujar Isaac dan menghirup udara segar di Lapangan terbang.
“ nak feeling titanic sangat kenapa Isaac oi.. Sini bukan udara segar sangat.. Udara kau hidu tu , Asap kereta..” Ujar Gary kepada Isaac. Puan Rita menggelengkan kepalanya.
“ Mak cik balik dulu..anak mak cik dah sampai.” Ujar Puan Rita. Lalu masuk kedalam kereta anaknya. Gary dan Isaac melambai tangan kepada Puan Rita.
“ tengok.. Arthur tak angkat bila aku call.. Apa dia buat ea.. ” Soal Gary dan melepaskan keluhan. Isaac melihat mesej baru masuk.
“ Pak Atan datang ambik kau orang berdua kat Airport.. Saya ada kerja saya nak buat.. Sorry...”
Gary dan Isaac mengeluh.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.