Yara melangkah pelahan ke bilik pejabat Arthur , Jantungnya berdegup kencang , dia tidak menyangka orang yang dilanggarnya tadi adalah boss syarikat AA. Yara terkejut bila sofia memberitahu kepadanya tadi.
Yara senyum melangkah kearah Arthur yang sedang sibuk menyiapnkan kerjanya.“ hmm.. ” Yara diam sejenak , menyusun ayatnya , nak minta maaf rasa segan dan malu dengan tindakkannya tadi.
“ hmm boss.. ” Yara menegur Arthur yang duduk diam sambil menaip kerjanya di komputer. Arthur buat tak dengar dan terus melakukan kerjanya.
Yara menarik kerusi dan duduk di depan Arthur. Arthur berhenti membuat kerjanya dan memandang Yara.“ yes what can i help You Miss Yara Hennah..” Soal Arthur dan memeluk dadanya. Yara menarik nafasnya dan lepaskan pelahan.
“ okay.. Apa yang berlaku pagi tadi , memang salah saya and saya nak minta maaf.. ” Jawab Yara dengan ikhlas. Arthur tiba-tiba katawa dan memandang Yara semula.
“ am sorry ?? So what should i do ? Accept Your apologize because You already know who am i.. ? ” Soal Arthur balik. Yara diam seribu bahasa , jawapannya adalah Yes!.
“ saya tahu saya salah and saya tak berniat nak salahkan boss tadi , saya cuma ada Hal kecemasan , so saya terpaksa..” Jawab Yara pelahan.
“ hal kecemasan ? Terpaksa..?” Arthur melepaskan keluhan dan menggelengkan kepalany.
“ you need Repect People around You , even She/he is Our cleaner.. Awak kena hormat mereka.. and learn from this mistake.. Saya tak suka sikap orang macam ni.. Nasib baik mood saya okay.. If not , saya akan pecat awak sekarang juga.. ” Ujar Arthur , Yara terus merayu agar tidak memecatnya berkerja disitu.
“ okay am so so sorry.. Saya tarik balik kata-kata saya tadi and Anggap la semua tak berlaku.. ” Jawab Yara lagi mengangkat tangan kanannya.
“ okay.. I will forgive You but in 2 condition , First , Awak kena turun kerja awal dari semua orang , Clean all in this Office before semua orang masuk kerja everyday , second , bila semua orang balik.. awak kena tolong offkan semua lampu , Kemas kat dapur tu , Kak Yanti minta cuti sebulan sebab ada masalah keluarga , so awak kena buat semua tu.. For 1 month , and i will forgive You..” Jawab Arthur. ,Yara diam sejenak.
“ tapi takkan boss biar saya seorang buat semua tu , then semua orang balik kerja , nanti saya lambat balik macam mana..” Soal Yara pula tidak setuju dengan syarat Arthur.
“ i dont care.. Tapi kalau awak tak setuju , silakan keluar dari bilik oejabat saya ni , and awak tak....”
“ eh kejap.. Saya bukan kata tak setuju , tapi saya tak suka balik lambat ..” Jawab Yara , Arthur memanndang Yara lama.
“ balik lambat awak tak suka ? Wow.. This my first time dengar orang tak suka balik lambat kerja , setahu saya tak suka turun kerja lambat adalah.. ” Arthur menepuk tangannya dan ketawa , rasa geli hati dengan Kata Yara tadi.
“ boss is jangan la ketawa..saya serius ok..” Jawab Yara lagi.
“ and am serious too.. Saya tak pernah dengar orang cakap macam tu sebelum awak datang kerja sini..and this my first time..” Jawab Arthur pula. Yara diam dan tidak akan menceritakan hal yang sebenar kepada Arthur , bahawa dia takut kepada gelap.
“ no matter what..awak kena ikut juga syarat tu kalau tak nak dipecat.. And awak boleh keluar sekarang.. Saya banyak kerja nak siapkan.. ” Ujar Arthur dan sambung melakukan kerjanya. Yara melepaskan keluhan dan melangkah keluar dari bilik pejabat Arthur dengan langkah lemah longlai.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.