She Mine - P27

1.4K 55 2
                                    

Yara masuk kedalam rumah dan melihat Arthur bersiap siap nak keluar.

“ baru sampai ke ?” Soal Arthur kepada Yara. Yara mengangguk dan meletakkan barang yang dibeli oleh Sofia kepadanya tadi atas sofa.

“ beli apa.. ” Soal Arthur kepada Yara.

tak beli apa-apa.. Sofia yang belikan..boss nak keluar ke.. ” Soal Yara kepada Arthur.

“ hmm.. Mungkin saya balik lambat malam ni.. Saya nak keluar dengan Isaac dan gary.. Jangan lupa kunci pintu.. ” Jawab Arthur. Yara mengangguk.

“ hmm boleh saya minta tolong boss.. ” Soal Yara pelahan. Arthur memandang Yara.

“ hmm.. Boleh tak nanti , Boss Belikan saya ... ” Yara diam sejenak , rasa malu bila nak menyebut tuala wanita.

“ what... ” Soal Arthur dan masih menunggu Yara menghabiskan ayatnya.

“ hmm tak palah.. ” Yara menggelengkan kepalanya dan senyum.

“ saya pergi dulu.. ” Arthur terus melangkah keluar. Yara mengeluh , tadi dia lupa nak beli sebab terlalu sibuk melayan karenah Sofia.
Yara melangkah ke biliknya , rasa penat dari pagi sampai petang berjalan dengan sofia.

ARTHUR berdiri menunggu Isaac dan Gary sampai di restoran yuyi. Sambil itu dia membuka Channel CCTV di telefonnya. Arthur menngelengkan kepala bila melihat Yara memasak didapur , Semua habis bertaburan sebab takut menggoreng.

“ aduhaii.. ” Arthur menggelengkan kepalanya. Arthur ketawa kecil melihat telatah Yara di dapur. Tapi satu yang membuat Arthur suka dengan Yara , Sikap Yara yang menghormati orang , suka merendah diri . Arthur memegang dadanya , jantungnya berdegup kencang.

“ hah..kau stalker siapa... ” Isaac menepuk bahu Arthur , Arthur terus menutup Handphone dan senyum memandang Isaac dan Gary yang baru sampai.

“ punya lama kau orang berdua ni, macam perempuan betul.. ” Ujar Arthur dan menggelengkan kepalanya.

" alah.. Tadi jalan sesak..paksa guna jalan lain.. Dah order ke.. ” Soal Gary kepada Arthur.

“ belum lagi..aku tunggu kau orang berdua.. ” Jawab Arthur dan melihat menu di depannya.

“ okay..aku order.. ” Jawab Isaac dan mula memesan makanan untuk mereka bertiga.

“ kenapa tak ajak Yara sekali tadi.. ” Soal Gary kepada Arthur.

“ dia dah keluar tadi dengan Sofia.. Isaac bawa.. ” Jawab Arthur , Gary memandang Isaac disebelahnya.

“ tak beritahu Aku pun.. ” Ujar Gary , Isaac senyum.

“ nak beritahu awak..for what , Yara your Girlfriend.. ” Soal arthur sambil menyuap daging kedalam mulutnya.

“ if yes.. What should both you do... ” Jawab Gary , Isaac dan Arthur memandang Gary.

“ hah see.. Aku cakap macam pun kau orang berdua dah terkejut kan.. Apalagi kalau aku cakap.. Aku nak jadikan dia isteri aku..lagi kau orang berdua pengsan sini.. ” Jawab Gary dan ketawa melihat Arthur dan Isaac terkejut melihat kearahnya.

“ please jangan mimpi sangat ye Gary.. Someone will .... ” Isaac menjeling Arthur didepannya. Arthur buat-buat tidak dengar sambil menyuap nasi kedalam mulutnya.

“ tapi tadi , Jasmine jumpa Yara.. I dont know , apa mereka berdua bualkan.. Aku tengok dari jauh je.. Something happen la nanti.. Aku tengok Jasmine lain semacam je dengan yara.. ” Ujar Isaac. Arthur diam dan dalam hatinya dia marah terhadap Jasmine.

“ aku nak tukar password Gate and pintu rumah Nanti.. And If can , Aku nak cari pengawal keselamatan.. 10 orang... ” Ujar Arthur. Gary dan Isaac senyap memandang Arthur.

“ kenapa tiba-tiba.. ” Soal Isaac.

“ it not for me.. But Yara , She need bodyguard.. Saya tak nak ada orang sakiti dia lagi.. ” Gary dan Isaac makin ternganga memandang Arthur. Arthur berdehem dan mengelap mulutnya menggunakan Tisu.

“ tak payah nak hairan sangat la okay.. Aku lindungi orang yang aku jaga , aku janji dah jaga ia..so aku kenala jaga dia dengan baik.. Salah ke.. ” Soal Arthur , Garu dan Isaac menggeleng serentak.

“ tak salah cuma , rasa boss tiba-tiba macam tu.. ” Jawab Gary dan senyum makna.

SHE MINE Where stories live. Discover now