Yara menggelengkan kepalanya , dia tak suka makan ubat yang berbentuk pil. Dia takut makan ubat , dia hanya makan ubat yang berbentuk cair sahaja.
“ tak nak.. ” Jawab Yara dan menutup mulutnya. Arthur menggelengkan kepalanya.
“ nak sembuh tak.. ” Soal Arthur kepada Yara. Yara mengangguk.
“ na.. Makan ubat ni.. ” Arah Arthur lagi. Yara rasa nak menangis bila Arthur memaksa dia makan ubat itu.
“ okay , kejap.. ” Arthur melangkah ke dapur dan membawa tempat hancurkan ubat pil.
“ kan senang , kalau guna ni dari tadi.. ” ujar Yara kepada Arthur , Arthur senyum.
“ lupa... Okay dah.. Na , makan lepas tu minum air ni habis.. Awak kena minum banyak air... ” ujar Arthur lagi. Yara rasa dirinya dijaga dengan baik oleh Arthur , rasa bersyukur sebab ada orang sebaik Arthur yang menjadi tempatnya berlindung.
“ thank You.. ” Jawab Yara dan memandang Arthur. Arthur mengenggam tangan Yara.
“ your welcome dear.. Okay , from now , jangan panggil boss lagi.. Now panggil Arthur or if you nak lebih romantik , panggil Sayang , ok je. ” Ujar Arthur. Yara ketawa kecil dan menolak lembut pipi Arthur. Arthur turut ketawa.
“ tapi macam mana nanti , meeting awak dengan Encik momota.. ” Soal Yara , rasa risau pula.
“ itu tak payah nak fikirkan.. Gary , isaac dan mak cik rita ada pergi jumpa dia.. Gary pandai uruskan semua tu... Dia selalu ikut saya pergi travelling.. ” Jawab Arthur. Yara mengangguk kepalanya.
“ mak cik Raiya balik ke tadi.. ” Soal Yara kepada Arthur.
“hmm.. Dia balik tadi , sebab nak pergi tengok anak-anak dia.. And dia tak datang lagi sini sebab ada orang dah jaga awak.. ” Jawab Arthur.
“ siapa... ” Soal Yara.
“ ni... ” Arthur menunjukkan dirinya. Yara ketawa dan mencuit hidung Arthur.
“ lepas ni makan , nanti saya masakkan awak bubur special.. ” Ujar Arthur. Yara senyum dan mengangguk. Arthur bangun dari sofa dan melangkah ke dapur.
****
Gary mengangguk dan senyum mendengar kata Encik Momota itu.“ Thank You mr. Momota , And sorry because our Boss Not here with us to Dicuss this New project.. Collaboration with Your Company..” Ujar Gary dan berjabat tangan dengan Encik Momota.
“ ia okay.. You also not bad to handle this new Project , but Arthur is Better.. ” Jawab Encik Momota lalu ketawa. Gary turut ketawa , apa yang Encik Momota cakapkan itu betul , Arthur memang Pandai dan bijak dalam selok belok business, itu sebabnya jadi jutawan muda.
“ okay , See You tomorrow mr. Momota.. Have nice day With Your Family today.. I heard that you have are Dinner with your family to night , celebrate Your Son birthday...” Ujar Gary lagi.
“ yes.. Thank You...” Jawab Encik Momota dan Sekali lagi berjabat tangan dengan Gary sebelum Gary melangkah keluar dari bilik pejabat Encik Momota.
“ okay.. ” Soal Isaac kepada Gary yang baru sahaja melangkah keluar dari bilik encik Momota. Gary senyum dab memberi tumb up kepada Isaac , isaac dan puan Rita senyum dan mengucap taniah kepada Gary sebab berjaya juga. Puan Rita terus memberi mesej kepada Arthur dan katakan mereka berjaya.
“ now.. Kita pergi cari makan... ” Ujar Gary kepada Isaac dan Puan Rita. Mereka bertiga lalu pergi ke sebuah kedai makan di jepun yang popular dengan makanan jepun. Wajah Isaac sudah berseri - seri apabila melihat makanan didepannya. Mereka bertiga lalu makan sepuasnya. Esok masih masih lagi berjumpa Encik Momota untuk melihat tapak projek mereka.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.