She Mine - P20

1.7K 53 0
                                    

Yara duduk diam disebelah Gary dan Isaac. Arthur entah ke mana. Dari tadi tidak nampak Arthur dirumah itu.

“ hmmm.. Yara Hennah.. Kami balik dulu , awak kena tinggal sini , sebab now he is Your big big boss.. Listen to him.. ” Ujar Gary. Yara memandang Gary dan Isaac.

“ tapi.. Kenapa saya kena tinggal dengan dia.. ” Soal Yara tidak selesa.

“ awak kena tinggal sini.. Remember , kalau bukan sebab dia tadi.. Awak akan jadi.... ” Gary diam sejenak tidak meneruskan katanya.

“ ya..saya tahu..tapi takkan saya kena tinggal berdua dengan dia sini.. I know he my Boss.. But awak faham kan maksud saya.. Saya boleh tinggal dengan Sofia.. ” Jawab Yara lagim

“ we understand..but not him.. Kami balik dulu.. ” Ujar Gary dan mereka berdua terus melangkah pergi. Yara rasa berdebar , tinggal berdua bersama dengan Arthur disitu. Yara memandang sekeliling mencari Arthur.

mana pergi dia ni...takkan aku kena tinggal sini bersama dengan dia.. ” Bisik Yara dan bangun dari Sofa dan berjalan mengelilingi rumah itu. Yara senyum bila melihat pasu bunga ditanam oleh Arthur di belakang rumah , rumah Arthur
Kemas dan bersih.

What You doing.. ” Tegur satu suara di belakang Yara. Yara terus memusing tubuhnya menoleh kearah suara itu. Arthur berdiri didepannya hanya bebrapa inci sahaja jarak mereka berdua. Yara mengundur setapak ke belakang. Arthur melangkah setapak kedepan.

“ saya..saya nak ke rumah Sofia.. ” Ujar Yara pelahan. Arthur berhenti melangkah.
Matanya lama memandang wajah Yara. Yara menundukkan kepalanya.

“ no.. Awak kena tinggal sini.. Mulai hari ni awak kena tinggal sini.. And from now awak tak perlu turun kerja lagi.. Saya bagi tugas mudah dengan awak di rumah ni... ” Ujar Arthur.

“ tapi.. ” Yara terus diam bila Arthur terus menghampirinya.

“ okay.. Jangan datang dekat dengan saya.. ” Yara terus menahan Arthur daripada terus melangkah.  Arthur senyum Sinis.

“ Why.. Are You afraid stay with me.. ” Soal Arthur lagi dan memeluk dadanya. Yara mengangguk pelahan. Arthur melepaskan keluhan.

“ saya bukan sama macam mereka.
You save here... ” Ujar Arthur dan melangkah ke ruang tamu , Yara melepaskan nafas lega.

“ tapi saya nak tidur mana.. ” Soal Yara lagi.

“ Rumah saya hanya ada 4 bilik but semua penuh .. ” Jawab Arthur

“ what.. Takkan.. ” Yara berhenti melangkah bila Arthur menoleh kearahnya.

“ boleh tak awak fikir positif sikit.. Dont think Negative always.. ” Ujar Arthur , Yara terus diam.

“ kita tinggal satu bilik.... ”

mana boleh.. Nanti awak.....” Ujar Yara terus menolak Idea Arthur.
Arthur melepaskan keluhan.

“ awak ni memang otak negatif ke..” Soal Arthur Dan mencekak pinggangnya. Yara mengetap bibirnya.

“ bukan otak negatif tapi awak fikir logik sikit ea.. Kalau kita satu bilik..and... ” Arthur malas nak melayan kata Yara , dia terus melangkah pergi ke dalam biliknya tanpa mendengar Yara menghabiskan katanya.

“ where you go... ” Soal Yara dan mengekori Arthur.

“ look.. Saya tak suka sikap budak-budak macam ni.. ” Ujar Arthur tiba-tiba. Yara diam dan memandang Arthur.

“ sikap budak-budak.. ” Ulang Yara pelahan.

“ now.. Awak pergi mandi , rehat ok..  Lepas ni ada doktor datang check awak sini.. And stop jangan banyak tanya lagi.. ” Ujar Arthur.

“ tapi pakaian saya tak da sini.. ” Jawab Yara pelahan. Arthur melepaskan keluhan dan menarik tangan Yara masuk kedalam bilik .

“ eh wait..awak nak buat.. ” Soal Yara dab cuba melepaskan tangannya dari genggaman Arthur.

“ this Your room..and this my room.. Awak guna bilik ni.. Semua pakaian ada dalam tu.. Awak nak pakai apa , pakai jelah.. ” jawab Arthur dengan geram.

“ tapi semua Pakaian aw.... ” Yara terus diam bila meletakkan kedua belah tangannya di dinding  , tubuhnya terperangkap antara dua dinding itu.

“ ikut apa saya suruh.. And dont ask so many question , kalau tak.. ” Arthur memandang kearah bibir Yara. Yara terus menutup mulutnya dan membalas pandangan Arthur dengan marah.

“ so now.. Pergi mandi.. ” Arah Arthur dan melangkah keluar dari bilik Yara. Yara melepaskan nafas lega dan mencapai tuala dan masuk kedalam bilil mandi.

SHE MINE Where stories live. Discover now