Puan Raiya memandang Yara , Muka Yara pucat dan badan rasa panas.
“ yara kamu tak sihat ni.. ” Ujar Puan Raiya kepada Yara.
“ no...is okay..Yara biasa dah.. Nanti sihat.. Esok sihat la ni.. ” Jawab Yara san senyum kepada Puan Raiya. Yara kembali membasuh pingan mereka berdua selepas makan malam.
“ yara kenapa kamu boleh berada dalam rumah orang kaya ni.. ” Soal Puan Raiya. Yara senyum dan mengingati kembali Arthur menyelamatkan nyawanya.
“ dia selamatkan Yara mak cik.. Ayah nak jual Yara dengan Taukeh kelab malam.. And hari tu , nasib baik Dia datang selamatkan Yara , bukan datang untuk menyelamatkan Yara tapi Yara tak tahu kenapa mereka boleh berada di situ.. ” jawab Yara. Puan Raiya melepaskan keluhan.
“ patut judah datang kedai mak cik tanya kamu.. Kalau ada contact kamu.. Nasib baik mak cik tak kata janji beritahi dia kalau kamu call mak cik.. Eee tak sedar diri orang tua tu.. ” Marah Puan Raiya. Yara senyum.
“ tak tahu la mak cik.. Yara sayangkan ayah walaupun dia tak layan Yara macam anak dia.. Tapi bila dia dah buat Yara macam tu.. Yara rasa jijik tengok muka dia.. Sanggup menjual anak demi duit.. ” Yara meluahkan segalanya kepada puan Raiya.
“ mak cik pun syukur kamu selamat sini.. Boss kamu ni baik.. Kamu berdua memang tinggal berdua ke sini.. ” Soal Puan Raiya. Yara mengangguk.
“ mak cik jangan la risau.. Sebab Boss yara tu tak macam tu.. Walaupun kadang-kadang dia tak layan Yara dengan baik.. He my protected.. ” jawab Yara.
“ yalah.. Mak cik tahu.. Tapi selama beberapa minggu ni... Lama dah ni.. Dekat 2 bulan.. ” Puan Raiya menghitung jarinya.
“ ya mak cik.. Dont worry he ok.. ” jawab Yara , dan kejadian hari itu masih segar dalam ingatannya tapi semua itu salah dirinya , dia membuat Arthur marah dan dia tahu Arthur bukan jenis lelaki macam tu.
“ yara tak sukakan dia... ” Tiba-tiba Puan Raiya menyoal pasal hati dan perasaan Yara terhadap Arthur. Yara diam sejenak.
“ Yara suka dengan sikap dia , caring , walaupun nampak tegas , but he so caring person..apa yang dia lakukan itu semuanya ikhlas.. And Yara suka sikap dia menghormati orang tua , suka menolong orang , Walaupun dia tak layan Yara baik sangat , Kadangkala marah yara.. Tak suka Yara buat itu ini..tak nak tengok muka Yara.. But i know.. He lie.. Kenapa dia balik juga malam tu kalau cakap tak suka tengok Yara.. ” Puan Raiya senyum bila mendengar luahan Yara. Yara sebenarnya sukakan Arthur tapi memendamkan perasaan itu.
“ You love him.. ” Soal Puan Raiya lagi.
“ Love ??? Sejujurnya yara nak beritahu Mak cik.. Yes , sebab kebaikkan dia lebih daripada keburukkan dia.. Tapi yalah , siapa kita nak jatuh cinta dengan orang kaya macam dia.. Semua kata kita ni nakkan harta je.. It not the same.. Yara cintakan seseorang bukan kerna harta tapi sebab Yara betul-betul sayangkan dia melebihi harta benda.. Yalah bersyukur kalau dia juga sayangkan Yara.. ” yara Senyum dan menarik nafasnya lalu lepaskan , rasa lega bila meluah kepada Puan Raiya.
“ suatu hari nanti.. Pasti awak dan dia akan bersatu.. Bila hati jadi satu , Kebahagian akan meyusur, trust in god , everything you do will be success.. He will love You.. ” jawab Puan Raiya. Yara senyum. Dia memang sudah jatuh cinta dengan Arthur bukan sebab dia adalah jutawan tetapi kerna Arthur memenuhi segala ciri-ciri lelaki idamannya. Yara mencintai Arthur tulus dan ikhlas.
YOU ARE READING
SHE MINE
Romance- She Mine - Pertemuan antara gadis miskin dengan seorang lelaki Jutawan muda yang ego dan bersikap tegas. Adakah mereka akan saling mencintai ? Teruskan membaca novel SHE MINE untuk mengetahui kisah selanjutnya.