She Mine - P40

1.4K 44 0
                                    

what... ” Gary dan Isaac terus memandang Arthur dengan terkejut tidak percaya tetapi dalam masa yang sama gembira.

“ tak payah la buat muka terkejut macam tu.. I know both you happy right.. ” Ujar Arthur.

“  bukan macam tu.. Memang dari dulu dah mengharap kau akan terima someone yang boleh membuat kau lagi jatuh cinta.. And she is... Yara Hennah.. Tak salah kau pilih Arthur.. She so kind , so good , caring with You.. Am happy for You.. ” Jawab Gary dan menepuk bahu Arthur lembut. Arthur mengangguk.

“ tapi , Aku tak nak siapa-siapa tahu pasal perkahwinan ni.. Because i dont want My Wedding day ada masalah.. Aku nak kau orang berdua urus semua..selebihnya biar aku uruskan ok.. ” Ujar Arthur lagi. Gary dan Isaac mengangguk. Isaac memandang Gary dan senyum makna.

“ Mission Complete. ” Bisik Isaac dan ketawa kecil. Mereka berdua tidak menyangka yang Arthur akan jatuh cinta terhadap Yara. Yara ada Aura gadis yang hebat , Perkenalan mereka berdua hanya 2 bulan nak masuk ke 3 bulan.

*****
Jasmine menghempaskan Gelasnya atas lantai dan memandang wajah Romi dengan marah.

“ i nak you hentikan semua ni.. He is mine not her... ” Jasmine mendengus kasar. Hatinya tidak tenang bila tahu yang Arthur akan mengahwini Yara tidak lama lagi.

Next week , It not to long.. Tuesday it mean , 3 day more... ” Ujar Jasmine dan memandang Romi semula.

“ i nak you culik Perempuan tu.. Saya tak nak dia ada disisi Arthur.. Dia tak layak jadi isteri Arthur... ” Ujar Jasmine dengan marah.

Dia layak jadi iSteri Arthur.. ” Jasmine dan Romi memandang Kearah suara itu. Barry memandang tajam ke arah Jasmine dan Romi.

saya tak suka dengan apa yang awak lakukan ini Jasmine.. Nak kacau rumah tangga orang , tak puas hati dah dengan apa yang awak lakukan.. Sedar sikit awak tu isteri orang dan tak layak pun disisi Arthur , Because dont love You anymore.. ” Ujar Barry dengan tegas.

“ it all Your false... ” Jasmine ingin menampar Barry tapi tangan Jasmine di tangkap oleh Barry dan digenggam erat.

“klau awak nak juga buat apa yang sudah awak rancang ni.. Awak silap.. I swear.. If you do this.. Awak akan sya heret dalam penjara.. Jangan cabar saya .. ” Ujar Barry dan melangkah keluar dari rumah. Jasmine mengeluh kasar.

“ am not afraid.. Romi.. Just do what we plan already.. I will give you double payment if done with this job... ”  Ujar Jasmine tanpa menghiraukan kata barry tadi. Romi menelan air liur , dia bukan nak duit itu tapi rasa takut bila mendengar kata Barry tadi.

*****
Yara memusing musingkan tubuhnya depan cermin dan melihat Gaun Kahwinnya itu.m sangat simple tapi cantik. Arthur senyum melihat gelagat Bakal Isterinya itu depan Cermin.

dah puas dah tengok cermin tu.. ” tegur Arthur dan melangkah masuk kedalam bilik. Yara terus tundukkan kepalanya rasa malu bila Arthur melihatnya.

“ saya tak sabar tunggu hari perkahwinan kita.. You look so beautiful with this dress.. ” Ujar Arthur pelahan dan menarik Yara dalam dakapannya. Yara senyum dan mencuit hidung Arthur.

“ mula la nak puji.. ” Balas Yara dan membalas pelukkan Arthur. Arthur senyum dan mengucup dahi Yara, Lama. Yara dapat rasakan getaran di jiwanya dengan setiap layanan baik Arthur terhadapnya.

SHE MINE Where stories live. Discover now