FATIHA
Sayang? ceh. acah sweet la tuUNKNOWN
Kalau aku betul2 maksudkan nya amacam?Aku sekadar 'mem'bluetick kan chatnya kerana aku tergamam dengan soalan KBAT nya itu hahahaha. Tiba tiba kawan kawan ku pula 'meng'whatsapp ku.
'BUDDYZZZ'
AIN
Weh gais, hw belum ada en?RAUDAH
Hw hotak kau belum lagila, lek ah brader baru first day sibuk tnya hw hahahaFATIHA
Haah la excited sgt, kalau ada pon kau yang tiru kittorang haha dasar jebon.YASMYN
Aku taklah excited sgt mcm Ain tu hahahaha lek ahSemua berpakat untuk menyakat Ain di dalam Group itu. Ain apalagi, bengang doh hahahaha. Kami menamatkan cerita dengan 'mem'bluetick Yasmyn hahahahah.
...............
Aku menyiapkan diri untuk menunaikan solat fardhu Maghrib. Ketika aku menamatkan perbualan tengah hari tadi aku tertidur kerana terlalu penat melayan kerenah kawan kawan ku.
HAIKAL
Assalamualaikum, hai Fatiha, dah susun buku ke belum?Aku terperanjat apabila mendengar deringan daripada hp ku sendiri hahha
FATIHA
Waalaikumsalam, hai juga, dah baru jer siap susun buku ni, kenapa?HAIKAL
Oh, taklah aku ingatkan kau dah nak tido. hihiFATIHA
Weh, awal lagi la nak tido, kau pahal doh? mengingau eh? baru pukul 10 kotHAIKAL
Haah laa, aku baru perasan hihi. Ni aku nak tnya sikit boleh tak esok kita rehat sesama?Aku dah teguling sana teguling sini seakan akan tidak percaya bahawa Haikal membawa ku untuk rehat bersama nya.
FATIHA
Eh, apa pula tak bolehnya, kompom la bole, dah lama aku tunggu kau bawa aku rehat tauAku hendak merecall chat yang ak hantar tadi tapi apakan daya ianya sudah di baca oleh Haikal, huarghhhh!
HAIKAL
Apa maksud kau weh? aku tak paham la?FATIHA
Err, takde apapa lupakan jeer tak penting pun, k la aku nak tido dah ni goodnight Kal.HAIKAL
Laaa, nak tido dah ke? hmm yala goodnight too sayang ku :PAku sekadar membluetick saja sambil tersenyum keriangan.
.........
Keesokkan harinya, aku pergi sekolah seperti biasa. Mata pelajaran Sains membuatkan mata ku semakin layu, tanpa disedar aku melentokkan kepala ku ke atas meja dan Zzzzz. Loceng pertama menandakan waktu rehat bermula.
"Tiha jom ah rehat." Ajak Ain.
"Kaorang rehat dulu la, aku rehat ngan Haikal harini." Kata ku bersahaja. Mula la mereka nak meng'wuuu' kan aku. Dasar jebon.
Aku duduk di salah satu pondok yang agak redup sambil menghirup sirap yang ada di tangan. 'Lambatnya Haikal ni, ke dia main2 kan aku je.' Desis ku dalam hati. Setelah beberapa minit, kelibat Haikal tidak lagi kelihatan dan waktu rehat sudah pun habis."Dah puas ke rehat dengan boypren?" Tanya Ain dengan gediknya.
"Rehat apenye? dah berapa lama aku tunggu bak tunggul kat pondok tu, batang hidung pun tak nampak." Kata ku menyampah.
"Eh, Tiha kau bukan rehat ngan Haikal ke? kenapa tadi aku nampak dia rehat ngan si jihah tu?" Kata Yasmyn kepada ku dengan muka yang sedikit bangang. hahahahaha.
'Oh patutla, rupanya ajak ajak kambing jeeer' bisik hati ku. Siapa jer yang tak kenal ngan Jihah tu 'the most gedik girl in school' hmmmm acah acah Haikal hak dia la tu, yang mcm drama drama tu la heh, tak hinginnnn!
.........
Aku pulang ke rumah dengan perasaan sebal. 'Ceh acah acah ajar org rehat sesama taktau tibatiba gi dating' pidddaaaah. Aku menuju ke bawah untuk lihat makanan yang akan di masak oleh Mak Timah. "BAAAAAAAH!" Aku menggeletek pinggang Mak Timah sambil mengejutkannya.
"Eh, esok gue kahwin ama anak bebek" Latah Mak Timah. Aku suda bantai ketawa di belakangnya.
"Eeee non, emang ngak ada kerjaan apa? ngejutin Mak Timah aja ah." Marah Mak Timah.
"Sory la Mak Timah, tak berniat kok mau lakuin k gitu." Balas ku dengan acah acah indon gitttuw hahahahah
Mak Timah hanya menggelengkan kepala nya melihat anak majikan nya yang satu itu.
"Oh ya, Mak Timah masak apa tu? macam sedap jeer bau nya?" Tanya ku sambil mengembang2kan hidung untuk menghidu bau yang enak itu.
"Mak Timah masak sambal ayam ni? mari ke sini kamu nyobain dikit enak apa ngak"
Beberapa saat kemudian,
"Hmmmmm, sedap sangat ni Mak Timah" Kata ku. Aku memang pantang dapat peluang cuba mencuba ni, dah macam chef dah. hahhahaa.
Setelah selesai memasak, aku mengajak Mak Timah makan sekali dengan ku kerana Umi dan Abah masi ada urusan kerja, jadi mungkin pulangnya agak lewat.
..........
Aku naik ke atas untuk menunaikan solat asar setelah beberapa jam duduk berceloteh dengan Mak Timah.
Aku mengambil Iphone ku untuk membuang bosan, tiba tiba.HAIKAL
Assalamualaikum Fatiha?FATIHA
Wslm. Hmm nak apaHAIKAL
Aku minta maaf sebab tak dapat rehat ngan kau tadi.FATIHA
Hmm, takpela, aku dah biasa kena kena tipu mcmni.Tanpa di duga, aku diberikan bluetick olehnya. Hampeh!
BUDDYZ
AIN
Weh Fatiha kau tau tak?FATIHA
Gapo dio? cakap je la hahhahaAIN
Si Haikal tu kan sebenarnya buaya darat. Aku dengar cerita dari kawannya tadi, dia cuba nak usha kau untuk menjadi simpanan dia.FATIHA
WHAT?! Kau biar betik Ain?SHAHIDAH
Betul la kata Ain tu Tiha, aku pun dengar benda yang sama.Aku betul2 sakit hati dengan Haikal. Bukan sebab dia buaya darat tapi dirinya ini yang akan menjadi simpanan nya, dasar tak padan dengan muka hensem. Marah ku dalam hati.
KEEP VOTING GAIS :)))))
YOU ARE READING
OMG! Dia Suami Aku?!
RomanceFatiha Sofea seorang pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Garam Bukit. Ketika dia berusia 15 tahun, seorang lelaki buaya darat terjatuh hati kepadanya tetapi pada usia 17 pula ibu dan bapanya Tan Sri Bat dan Tan Sri Alima hendak menika...