Bab 5

6.1K 288 15
                                    

Harini last day sekolah untuk minggu ini, minggu depan dah cuti seminggu aje. Hmmm ni yang best ni lepak ngan Zulfa. Mesti esok dia dah balek, yela esokkan sabtu huhuhu.
Aku pulang sekolah dengan riang ria tanpa ada virus hw hahahaha.

.........

Setibanya aku di rumah, aku menuju ke dapur dahulu, alangkah terkejut nya patik melihat ayahanda sedang menjamu selera hahaha.

"Eh, abah tak kerja ke?" Tanya ku kepelikan hahha

"Kejap lagi abah gerak la ni, abah singgah makan aje saja taknak makan kat luar membazir. Lagipun kerja kat ofis tu betimbun. Umi kamu kata dia masi kat butik nanti petang dia balik.

Aku menganggukkan kepala sambil meng'O' kan saja kata kata abah sebentar tadi.
Aku cepat cepat naik ke bilik untuk mandi selepas menyalam abah tadi. Badan dah melekit lekit ni, gilaa nak tunggu lama. Tak sabar nak berendam di tab sambil tidur hahahha takde ah author tipu jer.

Selesai aku menguruskan diri, aku berkira kira untuk tidur tetapi Iphone ku berdering menanda kan incoming messege.

BUDDYZ

ZULFA
Hoi gais, assalamualaikum, aku balik dah niiiii!

FATIHA
Weh zulllll! rindu ah kat kau!

AIN
Haah la zul, amacam mrsm? okay tak beb?

SHAHIDAH
Weeeeh zul, rindunyaaa?!

ZULFA
Mrsm okay ah, takde la teruk sgt tapi tula kena hard study sbb hw betimbun.

FATIHA
Oh, takpe ah hw tu, lagipun kan kau budak pandai huhu

RAUDAH
Weh lepak jommm! Zul? amacam?

FATIHA

Haaaa, bagus jugaak tu. Meh kita lepak ramai ramai ngan budak mrsm hahaha

ZULFA
Aku on jeeer, lagipun lama tak jumpa puks2 ku yang telings ni hahahahaha

AIN
Weh lepak tak ajak

SHAHIDAH
Gila taknak ajak kau beb, meh la join sekali. kau kan member keras kitorang

FATIHA
Haah la Ain meh la :3 hahahhahha

AIN
Okay esok macam biasa Imago tau, tunggu kat luar eh. Jangan masuk dulu nnti susah nak cari.

Kami menamatkan perbualan dengan hanya menghantar simbol OK ahaha. Tak sabar nya nak jumpa Zulfa. Memang riuh lah Imago tu dengan mulut kitorang.
*Jangan ada yang tecabut pin kerongsang suda* maaf author mencelah ahhahhahaha

...........

KEESOKKAN HARINYA..

Aku menunggu kedatangan kawan2 ku di luar imago itu. Mengapa la mesti aku yang paling awal. Hmm nasib la labu.
Dari jauh aku suda ternampak Zulfa berlari lari anak menuju ke arah ku, aku hanya mampu menutup mulut dan membesarkan mata kerana terkejut melihat Zulfa yang semakin 'matang' hahahaha

"Hoi, dah besar la kau Zul. Dah tinggi, macho pulak tu." Kata ku kagum melihat impak perubahan zul.

"Perli nampak?"
Aku hanya tersengih sengih melihat wajah zul yang sememangnya melucukan. Adalah kami habis 5minit untuk menunggu yang lain lain. Habis hilang bau perfume body shop aku ni dah la panas kat luar. Hish betullah.

..........

Kami berjalan jalan sakan di dalam Imago tu, kalau beli pun cari kedai yang harga murah murah jer, tapi kalau dah nama Imago, brand ke tak brand ke tetap harga nya mahal ileeer!

"Coi, makan jom lapar ah!"
Kata ku kepada mereka yang sibuk memilih kasut sneakers.

"Haah la weh. Aku pun lapar gak ni, siap nyanyi lagu despacito lagi perut ni." Kata Raudah dengan lawak yang tak seberapa.

"Eh kejap aku nak gi sana jap." Kata Shahidah.

Kau nak gi mana? tanya kami semua.

"Aku nak cari punchline si Raudah tu hah." Kata nya selamba.
Kami apa lagii memang da gelak ah. Bodo punya kawan kata Raudah sambil mencebik hhaahahaahaha

Tak larat dah buat, lost idea hahaha k guys komen kalau anda rasa tak sesuai ke? apa ke? just komen jadi saya tau salah silapnya hehe. Keep vote :)

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now