Bab 24

3.8K 170 4
                                    

Aku bangun pagi macam biasa. Aku menggeliat sedikit lalu mencapai Iphone 6ku. 'Eh, ada misscalled la.'Bisik hatiku.

Hatiku berasa sedih kembali melihat gerangan yang meninggalkan missed call. 'Apa lagi dia nak, tak cukup ke apa dia buat? tak sedar diri lagi?' Keluhku dalam hati.

Malas la nak fikir. Baik mandi.

....................

Seusai mandi, aku menyiapkan diri. Ala kadar jer bukan ada nak pandang kittew pun :3.
Tingg.. 'Eh ada mesej.' Bisik hatiku.

YUSUF
Sayang, keluar jom?

SAYANG?! Euw please la.

FATIHA
Eh takboleh ah busy ni.

YUSUF
Yeke busy?

FATIHA
Tak percaya sudah.

YUSUF
Amboii!

Aku hanya membacanya saja. Malas nak membalas.

Sedang aku mengscroll insta, umi datang kebilikku.

"Hm adik, ada orang nak jumpa adik kat bawah tu."

"Haa? sape?

"Tah, dia kata dia kawan adik."

Aku pun mengganguk lalu turun kebawah. Terkejut tahap cik Mon aku beb. 'Apalah si Yusuf ni buat kat sini.' Bentak hatiku. Aku berkira kira nak memusingkan badanku semula,
tetapi..

"Eh Tiha, meh la duduk sini, aku datang ni." Kata Yusuf sebaik saja dia ternampak aku berdiri ditangga.

"Eh, haah." Balasku dengan senyuman dibuat buat.
'Amboi si Athirah Sofea ni sempat lagi nak menggatal dengan pakwe aku.' Kataku apabila ternampak si Tirah tu dok tersenyum senyum. Tumbokkk kangg!

"Haa, aku datang ni, nak bawak kau jalan, aku tau kau tipu thats why aku datang." Yusuf bersungguh sungguh berbicara. Aku cuba tahan tawaku. Kelakar weh muka dia.

"Yusuf, mari kita bincang dekat luar sekejap?" Ajakku ingin menyelesaikan masalah.

"Jom."

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now