Bab 3

6.9K 361 5
                                    

Daripada aku sibuk dengan mamat poyo a.k.a buaya darat tu baek aku belajar, ada gak hikmahnya. Tak pasal pasal nanti masa SPM dok temenung gigit pen smpai habis dakwat kena liur hahahaha euw.

Act, kitorang sekarang ni tgh gigih belajar sbb taklama lagi kitorang nak berperang.

............

"Weh, lepak jom?" Ajak Ain semasa tengah makan karipap 'udara'.
memandangkan esok hari sabtu kitorang plan ni gi lepak2, shopping2. Well us huahuahuaaa.
"Okay, set. Esok jam 9 pagi kat Imago" Kata ku acah acah ketua hahahaa.

...........

Hmm, aku dok tepacak kat sini dari jam 8.50, dorang bole bolenya tak sampai lagi. Walaweeeeh! Tibatiba aku di sergah dari belakang.

"BEEEEEEH!!" Kata mereka serentak.

"Oh mak kau memecut" Latah ku dengan muka yang amat hodoh hahahaha.
Mereka apalagi bantai gelak ah, gelak tak ingat dunia mcm mall tu dorang yang punya.

"Elok sangat la tu, dah la lambat datang pastu kejut orang kat tempat awam macam ni." Nada ku sengaja di rendahkan seakan akan merajuk.

"awlolololo, jangan la merajuk nnti aku belanja Mc.Donald eh?" Kata Dayang

Aku tersenyum seraya mengangguk apabila mendengar pelawaan Dayang.
Kitorang beshopping sakan sehinggakan tidak perasan yang jam menginjak ke pukul 6 petang. Kami lekas pulang ke rumah sebelum kami dibebel oleh mak mak masing2 hahahah.

..........

Setelah aku siap menunaikan solat Isyak, aku berbaring di atas katil. Tibatiba Iphone ku berdering menandakan ada mesej. Tertera nama Haikal di notification. 'Hmmm, mamat ni lagi apala yg dia nak' keluh ku. Rupanya dia ni telah menyimpan hati terhadap ku dari aku tingkatan 3 lagi. Lama doh.

HAIKAL
Assalamualaikum Fatiha?

FATIHA
Wslm haa nak apa?

HAIKAL
Kau marah tak pasal haritu?

FATIHA
Apa haritu2? tak ingat ah, ckp je la mls ah nak layan kau.

Aku mulai tidak menyukainya setelah mengetahui sikapnya itu. Aku harus berhati2.

HAIKAL
Alaa, yang psl rehat tu la

FATIHA
Eh, takpe, biasa dah org ajak ajak kambing ni

HAIKAL
Aku busy ah masa tu, cikgu suruh ak tlg dia

FATIHA
Oh, tolong patut la jihah ikut sekali takpe Kal biasa dah.

Dia sedaya upaya meminta maaf kepada ku, igt senang2 ke aku nak maaf kan? paling pantang tau kena tipu, hmmmm piiidaaaaah!

........

Setelah Haikal tidak menyibukkan lagi dirinya, aku dapat tahu bahawa Haikal ni mempunyai abang kembar dan satu sekolah dengan aku. Tetapi abangnya ni seorang yang dingin dan kacak hohoho. Abangnya bernama Haikal Yusuf manakala si buaya darat ni pula Haikal Haziq. Setelah berapa lama sekolah baru la aku tau. Apa la kau ni Tiha. Hal hal macam ni pun kau tak tau. Bebel ku sendirian. Rupa rupanya Haikal Haziq ni la buaya darat yang menyukai ku dari tingkatan 3. Patut la muka dia macan familiar, ohh kau rupanya. Dalam diam, aku cuba 'meng'usha abang nya hihihihi.

........

BUDDYZ

FATIHA
Wehh, rupanya Haikal buaya darat tu ada abang weh. Hensem pula tu, tapi dingin -.- poyo je muka.

AIN
seyes ah? kena kenal ni hahaha

SHAHIDAH
Haah la rugi tak kenal apa kata esok kita usha dia.

FATIHA
Korang ni lebih lebih pulak. Kalau aku tau, awal awal aku simpan jer rahsia ni.

Tanpa aku sedari rupanya Ain dan Shahidah hendak menyakat aku kerana mereka terlebih dahulu mengenali Haikal Yusuf berbanding aku. ceh.

.............

Aku bersekolah seperti biasa. "Harini aku tak join korang rehat tau, banyak kerja la" Kata ku kepada mereka.

"Tak nak pesan ke?" Tanya Shahidah pula.

"Hmm tak ah, takde selera la." Kata ku dalam nada kesedihan hahaha.

Mereka berlima pun pergi la ke kantin berjemaah untuk membeli karipap 'udara' HAHAHAHAAHA.

Memandangkan kerja ku siap lebih awal, aku berkira kira untuk berdiri di koridor. Tibatiba aku ternampak kawan kawan ku sedang berjalan dengan seorang lelaki yang sangat kacak bak bidadara hahahahha cewah. 'Kena usha diorang ni sapa mamat tu' Bisik hati ku sambil tersenyum sinis hahahha

"Hmm, gais tadi kan aku ada nampak korang jalan dengan sorang mamat ni sapa eh?" Kataku memulakan bicara.

"Ohhhh, tu la abang si buaya darat Haikal Yusuf, kitorang memang rapat ngan dia." Kata Raudah pula.

Wah tak sangka makhluk Allah yang sorang tu, kacak bebenoor. hahahaha Fatiha Sofea versi ulat bulu dah keluar dah hhahhahaa

Bersambung. Tak larat ah banyak2 hahahaha keep voting gais. Jangan jadi silent reader please. Im begging you. Support la saya hihi 😉

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now