Bab 6

5.9K 443 13
                                    

*Sebelum tu pls la vote gais jangan jadi silent reader, support ba hehe

Selepas kami mentertawakan lawak Shahidah tadi, kitorang terus pergi makan di SR. Memang tu jer la tempat fav kitorang hahahaha

"Nak order apa ni?" Kata Ain gelojoh kerana tak sabar untuk mengisi perutnya.

"Red velvet kak." Kata Zul kepada pelayan itu. Zul belanja kitorang makan kek rupanya hihi.

"Coi aku nak makan curry mee ah." Kata ku dengan gedik. euw hahahaha

"Haah ah aku pun sama. Kak bagi curry mee 2 eh?" Kata Shahidah kepada pelayan yang sama.

"Kitorang pun sama la macam korang, macam sedap jeer, kak bagi curry mee jer la semua eh." Kata Raudah yang tak sabar2 nak makan hahha. Well kitorang pun tak sabar ni. Food is our bae huhu.

Kami melantak curry mee tu tanpa memperdulikan sekeliling. Dah la mulut makan, mulut tu jugak yang sebok pok pek pok pek hahahhaha tak reti penat agaknye.

"Weh korang tau tak, haritukan aku pegi tandas then, ada si Jihah tu. Aku pun dapat la idea yang bernas waktu tu, aku pegi siram dia dari luar weh. Bapak lucu siot." Kataku memula kan bicara.

"Seyees ah? Jihah the gedik tu ke beb?" Tanya zul.

"Berani kau eh buat gitu kat dia. lawak doh." Kata Ain pula

well, ni Fatiha Sofea la hahahahhaha

"Betullah aku buat mcm tu, sapa suruh tuduh tuduh lagi ak nak rampas si Haikal tu." Nada ku sedikit kegeraman.

"Dia tuduh kau?!" Jerit Zulfa

Yela dia kan mrsm mesti taktau lagi hihi

"Iye Zul, siap ugut ak pulak tu eeeuw, bebulu mata aku tengok mukanya." Kata ku sambil melentok lentok kan badan mcm tak ada tulang tu hahahahhha.

Lepas je kitorang makan, kitorang terus chau sbb dah nak Maghrib, dah la Zuhur tinggal, Asar pun tetinggal perghh! haha. Kami pulang ke rumah masing2 sambil menjinjit beg beg plastik yang banyak. Nama nya juga shopping hahaha. Dapat la juga baju, sneakers, barang barang make up gittuw hahaha. Aku memberi salam sebelum masuk ke rumah, kelihatan seperti Umi dan Abah belum pulang lagi, tinggal lah aku dan Mak Timah kat rumah. Mak Timah memang tinggal kat situ lama dah sejak aku kecik lagi, tak hairan la klau aku rapat ngan dia hehe. Aku melihat Mak Timah yang sibuk mengemaskan apa yang patut di dapur.

"Eh non, udah pulang ya?" Sapa Mak Timah.

"Iya bik, baru aja sampai ni." Kataku sekadar berbasa basi. "Saya naik dulu la ya bik, mau mandi ni"

Mak Timah hanya mengganggukkan kepalanya.

Aku mencapai tuala yang tersidai itu lalu menuju ke tandas untuk membersihkan diri. Aku sedikit terkejut apabila lagu Despacito bermain, ada incoming call bisik hatiku. Aku hanya membiarkan dahulu.
Seusai mandi, aku segera mencapai Iphone ku untuk melihat siapa kah gerangan yanh bertuah 'meng'call aku ni hahahhaha.
Nombor je? takde nama pun. Sape eh? Bisik hati ku. Aku takkan mendail balik kalau takde namanya. Its mean aku tak kenal la tu. hehe

UNKNOWN
Hai?

FATIHA
Hai, sape ni?

UNKNOWN
Takkan tak kenal ni aku la Muz

Siapa jer tak kenal dengan Muz ni. Meh author kenalkan.

FLASHBACK

Dia ni bekas boypren aku masa tingkatan 3, dah nak dekat 5bulan la kitorang becinta. Jadi nak dipendekkan cerita masa tu aku terjumpa dia dekal Mall tengah berjalan ngan seorang perempuan seksi, siap peluk2 lagi tu. Masa tu kitorang masi bcinta la katakan. Aku ni pun apalagi pergi kat sana konon2 terlanggar la.

"Eh macam kenal la kau ni?" Kataku sinis kepadanya.

"Eh, sayang, I bole explain kat you apa semua ni." Kata nya sambil memegang tangan ku.

Aku dengan pantas menepis tangan nya dan menampar lalu pergi.

"Dah terlambat Muz." Kataku hampir menggugurkan air mata ku di situ, aku cepat cepat pergi sebelum dia nampak air mata ku. Dia membiarkan aku pergi tanpa menghalangku. Pedih doh!

END FLASHBACK

FATIHA
Haa kau nak apa sampai call aku bagai ni?

UNKNOWN
Takde ah, aku rindu jer dekat kau.

Aku memang takkan save number dia sampai bila bila.

FATIHA
Rindu? Bapak lucu ah kau ni. Pergi ah rindu dengan minah seksi kau tu.

Tiba tiba hatiku menjadi sayu apabila teringat kenangan2 bersamanya dulu. Damn it.

UNKNOWN
Jangan ah macam tu aku rindu kau ni, kau tunggu aku tau nnti lepas spm aku pinang kau 'tasha'.

FATIHA
Tasha? belum apapa lagi dah salah nama aku Fatiha Sofea la. Tasha Tasha pergi mampus ah.

UNKNOWN
Tasha tu sebenarnya 'tashabar nak kawen ngan awak'

FATIHA
Jap eh nak gi mangkuk tandas jap

UNKOWN
Buat ape?

FATIHA
Nak cari punchline kau, kot kot ada kat lubang tandas rumah aku, aku sempat ah nak flash. Dah ah malas nak layan kau.

UNKNOWN
Kau tunggu la nanti.

Aku sekadar membacanya saja, tak kuasa nak balas. Aku segera melelapkan mata kerana malas hendak memikirkan tentang Muz si perosak wanita itu.

Keep voting jangan jadi silent reader ya. Kalau nak tau next chapter, vote taau, senang jer tekan jer bintang, dah vote hihi

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now