Bab 36

4.1K 191 8
                                    

Aku terpaksa mengikuti Farhan pulang ke kediamannya pula.

"Despacitooo! quero quero quero despacitttoo!" Aku dan Farhan mula lah nak melalak dalam kereta. Ni ialah salah satu fav kitorang kalau sangkut kat jammed hahaha.

Laki bini taktau lirik belike la katakan hahaha.

Kami bersahut sahutan suara dalam kereta tu, fuh boleh tahan kuat suara kitorang sampai kereta jiran sebelah pun boleh dengar.

Sory bro, serius ni idea laki aku.

Kami meneruskan perjalan lagi.

'Tak guna punya bini, lepas jer melalak tido, tinggallah aku seorang diri memandu.' Kata Farhan dengan suara yang perlahan.

"Kau fikir aku tak dengar ke apa kau cakap tu abangku sayang?" Alamak, kantoi!

"Eh kau ni, buat terkejut aku jer, elok elok tutup mata rupanya tak tido isteri abang ni hihi." Omg, baldi mana baldi, aku nak curahkan kasih sayang aku kat suami. HAHAHAHAHHA

Akhirnya kami pun tiba dirumah ibu Farhan. Lama juga eh perjalanan.

Dari jauh kelihatan ibu Farhan sedang menunggu dimuka pintu bersama si 'buaya darat.' Aku pasti korang ingat dia.

"Assalamualaikum ibu." Kataku lembut lalu menyalam tangannya. Anak menantu mithali la katakan hahahha.

"Hah, masuk, masuk." Ibu kelihatan gembira dengan kedatangan kami.

Farhan melangkah masuk selepas menyalam ibunya.
Aku membiarkan dia masuk dahulu.

Takkan aku masuk dulu malulah bukan rumah aku.

Kami berbual bual sebentar diruang tamu selepas makan. Aku berkira kira juga nak makan tadi dah lewat malam, aku dah lah diet.

"Hah, Han bawa bini kamu naik ke bilik, pergi rehat penat agaknya tu." Pesan ibunya kepada anak sulungnya.

"Okay bos. Jom sayang kita naik atass. Auuuum." Farhan sengaja membuat tangan yang ala ala mencakar gitu, naik mencacak bulu roma ni abang oi.

............

"Weh? ada penimbang berat badan tak kat rumah kau ni?"

"Helo? kau ingat aku ni miskin sangat sampai natang tu pun takde? ada kat hujung sana tu." Farhan menudingkan tangannya berdekatan dengan meja solek.

Bismillah. Aku mula menjejakkan kaki ke penimbang itu.

1

2

3

"OMGGGGGG! KENAPA NAIK MENDADAK NI?!" Aku menjerit meroyan dalam bilik tu.

"Eh kenapa? dah pecah ke natang tu?" Tanya Farhan kelam kabut.

Aku takde lah berat sangat 45kg jeer.

"Berat aku naik doh." Aku tak sanggup menyatakannya.

"Berapa?"

"45kg."

"Patutlah..."

"Patut apa? patut lah aku gemuk ke?"

"Patutlah berat hati abang nak tinggalkan sayang." Riak muka Farhan begitu serius, tampak macho disitu.

"Eh main main pulak dia ni." Kataku acah acah merajuk, padahal muka dah macam tomato berkulat.

.......

Aku menarik selimut lalu mula masuk ke alam mimpi.

Selamat malam.



OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now