Bab 10

5.3K 316 6
                                    

*Keep reading guys and dont forget to vote. Please help me guys and dont forget to comment too.

Yusuf yang perasan ketiadaan aku di sisinya mula mencari cari. Haih mana la budak pendek ni pergi, menyusahkan aku jer. Bisik hatinya.
Aku hanya membiarkannya saja meninggalkan aku, dan aku membuat keputusan untuk berjalan sendirian. Daripada jalan dengan mamat tu menyakitkan hati.
Syok gak jalan sendiri ni, hampir setiap kedai aku masuk. Aku mula faham dengan konsep 'membeli belah'﹋o﹋ hahaha.

................

Aku pulang ke rumah dan telah pun meninggalkan Yusuf di HM sorang sorang, padam muka! Aku terus membersihkan diri ku. Setelah siap membersihkan diri aku mengambil beg beg plastik yang aku bawa dari HM dari. Satu persatu beg plastik tu aku cek. Sampai ke beg plastik yang terakhir, aku pantas mengambil Iphone ku untuk mengambil gambar. Sedang aku membuka Wi-fi...
Ting, ting, ting,

YUSUF
Weh kau gi mana? -.-

YUSUF
Balasla jangan buat aku takut.

YUSUF
Dah la tadi aku janji ngan mak bapa kau nak hantar kau pulang.
YUSUF
Hello? Assalamualaikum

YUSUF
Are you dead?

Aku hanya membaca chat chat nya dengan pandangan yang gerun. Aku tersenyum sinis. HOHOHO

.........

Sudah beberapa kali dia menghubungi aku, namun aku hanya membiarkan saja, malas nak layan mamat poyo mcm tu.
Daripada aku sibuk layan dia, baek aku susun buku, takpun belajar. SPM ada lagi masa 2 bulan setengah jer lagi. Jadi kena la belajar besungguh sungguh huhuhu.

...........

Aku pergi ke sekolah macam biasa. Aku sampai agak awal harini. Lagipun hari ni aku tengah mogok dengan si Yusuf, jadi kalau aku mogok dengan dia sudah mesti dengan semua orang aku tak layan. 'Mamat macam Yusuf tu elok ditampari, dipukuli, ditumbuki, di..' Mulut ku terherot herot mengutuk Yusuf dalam hati. Bebelan ku terhenti apabila aku di sergah dari belakang.

"Woi, mengelamun jauh nampak." Kata Shahidah sambil mentertawakan ku.

"Haa, gelak la lagi, gelak, biar sampai koyak mulut tu." Kata ku sambil menjelingnya. Tengah panas ni.
Apabila aku menjawab begitu semua kawan kawan ku mengerumuni ku termasuk si Muz.

"Weh, Tiha pahal? moody eh?"

"Kau putus cinta ke beb?"

"Ke anak kucing kau kahwin lari?"

"Takpun anak ikan kau bunting?"

Soalan demi soalan mereka ajukan kepadaku.

"Dahlah gais, korang nampak kan dia tengah moody tu takyah ah kacau, biar aku pujuk dia." Sampuk Muz. Puih, desis hatiku.

"Blah ah kau, kecoh ah."

"Entah, sibuk jer kat celah celah wanita."

"Datang dari ceruk mana pun taktau la."
Mereka terus bergaduh sesama sendiri. Kepala ku terasa sakit.

"DIAAAAAAAAAAM?!" Kataku lalu melangkah keluar dari kelas. Mereka semua tergamam mendengar suara nyaring ku yang aku alunkan sebanyak 10 harkat.
Sungguh aku tertekan harini, rasa macam nak balik then meluah dengan ikan ikan kaloi ku. 'Kau ni loyar buruk la.' Bisik hati kecil ku. Aku mencuci muka ku yang pucat itu dan kembali ke kelas. Aku mengendahkan sahaja pandangan kawan kawanku, macamla org tak nampak main bisik bisik, siku siku, senggol menyenggol eee. Bagitau mak aku kang. Hati pedih hahha

*Keep vote guys, support la budak noob ni huhu ')

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now