Bab 23

3.7K 199 9
                                    

'Ya Allah, dugaan apakah ini.' Rintih hatiku. Orang yang aku sayang telah mempunyai perempuan lain?

Apa salahku? Adakah sebab aku akan khawin dengan lelaki lain?

Ya. Yusuf lah orang yang sedang bertepuk tampar dengan seorang perempuan tu.

Aku menangis semahuku. Setelah puas aku mengambil keputusan untuk turun kebawah untuk berjumpa dengan umi dan abah.

"Umi, Tiha ada benda nak bincang?" Kataku memulakan bicara dan mula bermain main dengan jari sendiri.

"Okay apadia? cakap la umi dengar." Umi membalas kata kata ku dengan mata yang masih tertancap pada televisyen.

"Hmmm, Tiha terima cadangan umi nak Tiha nikah dengan lelaki pilihan umi dan abah." Kataku payah. Air liurku terasa kesat untuk ditelan. Mahu tak mahu aku tetap juga menelan liur. Gila apa tak telan liur?

"Haa? betul ke ni dek?" Kata umi dan abah hampir serentak. Ala jangan la nak berchoral speaking bagai.

Aku mengambil kekuatan yang ku ada ketika ini untuk menyebutkan perkataan 'ya'. Dua perkataan yang mampu melukakan hatiku disaat ini. Ergh.

"Ya, adik betul maksudakan apa yang adik cakap."

"Alhamdulillah." Balas umi dan abah serentak. Hm choral speaking lagi.

"Kalau macam tu nanti umi bincang dengan kawan umi bila nak bawak anak dia pergi rumah kita ni."

Aku hanya membalas kata kata umi dengan anggukan yang lemah lalu berlalu pergi menuju ke bilikku semula.

'Kau mesti move on Fatiha Sofea.' Bisik hati kecilku. Ya aku perlu move on. Lupakan dia.

Dont forget to vote guys. Please jgn jdi silent readers hihi loveya! :')

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now