Bab 11

5.1K 271 4
                                    

Di sekolah, kami hanya perlu menjalankan latih tubi menjawab soalan soalan saja sbb in a couple of weeks, the war will start huhu. Akhir aku telah pun berbaik dengan Yusuf.

FLASHBACK

"Weh, kau marah kan aku lagi tak?"

"Tak ah." Balas ku acuh tak acuh.
"Ala, kau tipu."

"Sejak bila mamat dingin dan poyo mcm kau ni jadi lembik nak mnta maaf kat aku?"

"Sebab aku sayang kau la aku minta maaf."
Aku tergamam dengan pernyataannya sebentar tadi.

"Takyah acah sweet sgt ah, aku tau kau tipu semata mata nak mendapatkan kemaafan dari aku."

"Aku serius."

"Kau tak serius langsung."

"Kalau ya?"

"Kalau tak?"

"Ya."

"Tak."

"Ya."

"Kfine!" Kata ku sambil membuat roll eyes.
Akhirnya Yusuf meluahkan perasaannya yang terpendam selama ni kat aku, betul lah kata Syaff. Hmm, iloveyou la crush haha. Sejak dari itu kitorang pun menjadi pasangan kekaa.. kekaa... kakasihh haa kakasih. Geli nak sebut hahhaha.

END FLASHBACK

Sejak dari haritu, aku jumpa Haikal untuk meminta maaf sebab tak dapat membalas chenta nya, aku tak rasa bersalah langsung tapi aku mohon maaf je la kang nnti tebongkang tak dpt menjawab SPM dengan tenang sbb buat org menderita. hahhaha ada eh mcm tu? Aku juga berterima kasih dengan Muz sbb prnh membahagiakan aku di kala dulu.
Aku, Muz dan Haikal kini semakin akrab.

Sedang aku berjalan ke kantin..

"Tihaaa!" Aku memaling kebelakang untuk melihat milik siapakah suara sumbang yang memanggil nama indahku. (cewah hahaha)

"Kau ni jalan laju sangat, ke kau tak dengar aku panggil?" Kata Yusuf tercungap cungap.

"Memang la aku tak dengar kalau aku dengar, kau jauh 3km aku dah siap siap menoleh ke belakang tinggal tunggu kau sampai je." Kata ku seraya menahan ketawa dengan lawak sendiri. Eh lawak ke?

"Amboi, sampai sgt la tu punchline kau." Katanya dengki  ̄ω ̄

"Aku nak gi kantin ni belajar, kau nak ikut tak?" Ajaknya lagi.

"Eh nak nak, siapa siapa je yang pegi?" Tanya ku kepadanya kembali.

"Hmmmm, kau, aku, Muz, adik aku si Haikal kepala bana tu, Shahidah, Ain dan ramai lagi la, takkan aku nak sebut satu satu, mau kering air liur aku." Marahnya.

"Haa yela yela, jom." Kataku sambil tersenyum girang. ╯﹏╰
(eh girang ke tu?)

...............

Selepas seharian mengulangkaji di sekolah, aku sampai agak lewat ke rumah. Aku masuk dan memberi salam. Alangkah terkejutnya ananda melihat Ayahanda dan ibunda duduk di ruang tamu hahaha.

"Eh umi, abah. Tak busy pula harini?" Tanya ku seraya menghempaskan tubuh di sebelah umi.

"Eh perli nampak." Kata abah.

"Eh tak perli, saya cuma bertanya ayahanda." Kata ku dengan menekankan perkataan 'r' itu dan bercakap acah acah di istana gittuw.

"Dah, malas la nak layan kamu, pegi naik, then mandi the makan." Kata umi memberi arahan.

"Aye aye captain."

Aku bergegas mandi untuk menghilangkan lekit di badan. Seharian kat sekolah gila tak mandi. Nehi, nehi.

Seusai aku menunaikan kewajiban, aku berbaring lantas menyambar Iphone ku. Baru seketika aku membuka Wi-fi
Ting.. ting.. ting..

Mine
Hai you buat apa tu? Assalamualaikum?

Hatiku berbunga. Semua bunga ada dalam hati kala ini kecuali bunga tahi ayam.

FATIHA
Eh, waalaikumsalam. Tak buat apa pun. Kenapa ni, Rindu ke? :P

MINE
Haah rindu la kat kau budak pendek.

FATIHA
Kau nak makan kaki agaknye kan, sukati jer panggil aku pendek selikih kang.

Chat ku hanya dibluetick saja olehnya. Sabor je la  ̄0 ̄
Aku hanya berfikiran positif. Kot kot la dia tolong mak dia kupas bawang kat dapur, takpun cuci pinggan. Who knows? Ala kemonn la, baru chenta monyet dah nak overthinking.

Sementara idea mencurah curah bagai air terjun thats why update terusss. Keep reading guys, jangan lupa vote. Love yaaa

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now