Fatiha turun kebawah untuk mengisi perutnya yang sedang rancak membuat konsert.
Bila dia nampak line clear, dia segera menuju ke peti ais untuk memulakan misinya.
'Hah, cantek. Farhan takde, boleh lah aku melantak coklat dia.' Bisik hati nakal Fatiha. Bukan Fatiha lah namanya kalau tak makan coklat malam.
Seusai dia mengambil coklat itu dia segera menutup pintu peti ais itu. Tanpa dia sedar ada sebatang 'tiang' terpacak di sebalik pintu peti ais itu.
"Oh mak kau hijau!" Latah Fatiha.
"Kau ngutuk ibu aku eh?" Kata Farhan sambil jari telunjuknya di goyangkan ke hadapan dan kebelakang berulang kali.
"Eh.. er.. mana ada.. perasan." Bantah Fatiha pula. Orang kalau dah salah confirm taknak ngaku punya hohoho.
"Kau punya lah lama bertenggek kat peti ais ni, coklat ni jer kau ambik?"
"Suka hati aku lah nak bertenggek berapa lama kat peti ais tu."
"Asyik asyik coklat, coklat, coklat cok.. Jap, ni kau rembat coklat siapa ni?" Farhan mula membebel seperti biasa, iaitu maknyah hahaha.
"Kau ingat kau sorang jer ke ada coklat? Ni aku punya la." Fatiha masih beriak selamba.
"Kalau aku tau coklat aku takde nanti, siap lah kau. Aku nak kau ganti balik."
'Mati lah nak.'
"Ni aku punya la, kau ni kecoh lah." Fatiha seraya mengangkat kaki menuju ke ruang tamu, nanti kalau lama lama disoal dengan lebih mendalam pulak.
Pada malam itu, aku dan Farhan sedang menonton movie titanic. Tisu dah bersepah dah kat lantai.
"Farhan? aku sedihlah kenapa dia kena tinggalkan perempuan tu?" Tersedu sedan Fatiha bercakap. Maklumlah kena ada feel haha."Alaa kau ni, tu kan wayang jer. Nanti diorang jumpa balik punya." Farhan sedaya upaya meyakinkan aku.
'Eleeh, kau apa tau?' Fatiha membalas sambil tersedu sedan.
' Ceh ngutuk aku lah tu.' Fatiha sempat mengerling Farhan yang terkumat kamit mulutnya seperti membaca mantera. Padahal mangutuk.
Maklumlah, suami aku ni mulut macam mak senah gitu.
Guys im so sorry for take a longtime for updated this story. Im really dont have any idea for this story. I think i just want to finish it until chapter 50 maybe.
If i have idea i will try my best to updated on CNY.
#RipEnglishHaha
Okay guys dont forget to click the button star below to make the star getting yellow HAHAHAHA.
Comment down below if you think this story bored or no, whatever lah.
YOU ARE READING
OMG! Dia Suami Aku?!
RomanceFatiha Sofea seorang pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Garam Bukit. Ketika dia berusia 15 tahun, seorang lelaki buaya darat terjatuh hati kepadanya tetapi pada usia 17 pula ibu dan bapanya Tan Sri Bat dan Tan Sri Alima hendak menika...