Bab 37

4K 208 5
                                    

Aku bangun awal hari ni untuk solat subuh.

"Weh, bangun lah dah nak subuh ni." Bukan main susah lagi nak mengejutkan bapa beruk ni.

"Hmm..." Balasnya acuh tak acuh. Ah lantak kau lah!

"Weh, bangun lah solat." Kataku lagi. Degil lah dia ni ish.

Aku mendapatkan satu idea yang tak berapa bernas tapi mungkin ianya berhasil.

"TOLONGGG! TOLONGGG! KEBAKARAN KEBAKARAN!!"

Aku menjerit sekuat hati di telinga Farhan. Dan, yes!

"Hah api? api? mana? cepat lah kita keluar sini, kita terjun dari tingkap jadi cepat!" Kelam kabut dia menuturkan ayat ayatnya hahahaha padan muka.

"Weh, muka kau serius hodoh, aku tak tipu!" Aku semakin galak mengetawakannya. Mukanya dah macam nangka. Eh tak buah jambu yang dah berlubang lubang HAHAHHHA. Nasib kau lah suami.

"Sang isteri, tak kelakar okay, kalau nak berlawak sila lah masuk maharaja lawak, saya rasa awak sesuai."

'Aik merajuk ke ni?' Hatiku tibatiba berbisik. Cewah hahaha

Kami mulalah solat berjemaah. Selepas kejadian tadi tu, Farhan langsung taknak cakap dengan aku. Leceh ah macam maknyah sikit2 nak merajuk. Come on babe! hahaha

"Weh, kau marah aku ke?"

"Tak lah."

"Tengok la sini, kan aku bercakap ni."

"Malas ah, okay la aku nak keluar kejap dengan adik aku."

Aku berasa terkilan. benda kecik jer pon merajuknya dah macam perawan.

'Bodonya aku, menyesal aku buat benda tu. Agaknya aku buat gitu kat suami, aku boleh hidu syurga ke?'

'Alaa, kau buat sikit jeer tu.' Syaitan belah mana tah datang menghasut hahaha.

Astaghfirullah.

..........

Jam menunjukkan pukul 10:30 malam. Farhan masih belum pulang ke rumah sejak dari tengah hari lagi.

Aku berasa risau dan mengambil keputusan untuk mendailnya.

Tut... Tut... Tut...

"Nombor yang anda dail bla bla bla.."

"Hah, betina ni pulak bikin risau aku jer." Eh salah jantan lah.

.........

Aku mengambil keputusan untuk menunggunya di ruang tamu.

Lama kelamaan mataku semakin berat.. Dan akhirnya aku tertidur.

Bravo sang suami.

Hai uolls do you miss me? alaa tak rindu? ok ak tau korang tipu.

So this is the late update hahaha

Jangan lupa tekan tanda bintang okay.

Komen #Fatihan
Kalau komen tu bnyk2 sy akan double update hahahahha ok bai

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now