Sedar sedar saja aku sudah berada di atas katil, aku menoleh ke sebelah.. Eh, mana Farhan?
"Cari aku eh?" Farhan tiba tiba keluar dari tandas dan terus menanya.
"Er.. yes? Kau tak marah aku lagi ke?" Aku menyoalnya, ragu ragu gitu hahaha.
"Aku? marah kau? hahaha takdelah, aku main main jer, mana boleh aku marah kat bini aku yang comel ni." Kata Farhan menarik hidung mancung ku.
Ouch!
Aku segera menjelingnya. Ehem jelingan manja gittuw hahaha.
Nak tau macam mana kitorang gaduh tak? Ala takyah la budak budal takleh tau hehehehe.
................
Pagi ni, aku terpaksa masak untuk suami terchinta atas permintaannya. Kan elok je kalau beli tak menyusahkan aku.
Harini, sebenarnya kitorang buat makan makan sikit. Jemput kawan kawan.
"Farhanku sayang, itu sudip bukan pemukul lalat. Kenapa lah sibuk sangat nak bunuh lalat tu?" Kerjaku tergendala kerana sibuk membebel.
"Tak lalat ni hah, dia cuba hinggap kat aku punya pie." Peluh jantannya terkeluar akibat seekor lalat.
"Weh bro, apakata kau saman jer lalat tu?" Zulfa memberi cadangan.
"Haahkan, kenapa aku tak terfikir dari tadi?"
'Hmm, sudah. Kebangangan apakah yang suamiku lakukan ini ya Allah?' Rintihku dalam hati.
"Wafeq please itu piring bukan kipas." Kali ni cina ni pulak buat hal. Aku nak pakai la piring tu hanat. Kan dah kena HAHAHA
"Kejap la weh, aku panas ni. Lain kali dapur kau ni letak la kipas."
Banyak songeh lah maknyah ni.
"Kalau kau sponser apa salahnya? kan sayang?" Farhan membelaku sambil mengenyitkan mata ke arah Wafeq.
"Hah, kenyit kenyit mata tu apahal? kunyit eh?" Kataku seraya menggoyangkan jari telunjukku kedepan dan kebelakang.
"Hish, tak ada masa aku nak mengunyit."
Kawan kawan ku yang lain pula sibuk bermain jutaria kat ruang tamu. Seorang pun tak ada yang nak menolong.
"KORANG KELUAR DARI RUMAH AKU SEKARANG?! TAK GUNA?!"
HAHAHAH itu angan angan saja.
YOU ARE READING
OMG! Dia Suami Aku?!
RomanceFatiha Sofea seorang pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Garam Bukit. Ketika dia berusia 15 tahun, seorang lelaki buaya darat terjatuh hati kepadanya tetapi pada usia 17 pula ibu dan bapanya Tan Sri Bat dan Tan Sri Alima hendak menika...