Bab 4

6.6K 332 37
                                    

Macam biasa, setelah pulang ke rumah, bilikku menjadi tujuan utama hihi. Aku meletakkan beg ku di almari dan membuka tudung untuk menghilangkan peluh. Setelah beberapa minit kemudian, aku menuju ke bilik mandi sambil bernyanyi. Tak lah kuat sangat nnti tak pasal pasal Mak Timah cop aku gila haha.

.........

Aku turun ke bawah untuk menonton TV, tiba tiba aku berasa rindu pulak dengan Kak Ayu yang jauh nun di sana.

Hmm bila agaknya dia cuti semester. Keluh ku sendirian. Cuti sekolah selama seminggu akan bermula, boekk ah ada chan nak hangout dengan si Zulfa tuu! Arghhhh! Tashabar nya. Dari siaran ke siaran aku menukar, langsung tiada yang mengena di hati ku ini cewah hahahaha. Aku menutup TV sebelum pergi ke dapur untuk mengambil minuman sejuk.

.............

Aku berlari sambil melompat ke atas katil ku, hm boleh tahan empuk juga eh katil ni haha. Aku ber ura ura untuk meminta nombor Haikal Yusuf kepada kawan kawan ku hohoho

BUDDYZ

FATIHA
Weh, bole tak kalau aku nak minta nombor Yusuf dengan korang?

SHAHIDAH
Bole bebenor anything for you baby. 0147046630. tu haaa

FATIHA
Eeeuw, geli la nak berbaby2 dengan kau ni, babi la hahahhahahaha

FATIHA
Okay babe thanks muah hoho

Tanpa menunggu lama, aku terus menghantar pesanan ringkas melalui media sosial whastapp.

FATIHA
Er, hai assalamualaikum?

HAIKAL YUSUF
Hai, waalaikumsalam, haa kau sapa? pahal?

Ceh belum apapa lagi dia dah tunjuk belang ngan aku, takpe takpe klau dia jatuh cinta kat aku, memang takde kepala makhluk Allah sorang ni, saboor je la.

FATIHA
Aku ni Fatiha, kawan Ain ngan Shahidah. Aku nak tanya ni, kenapa aku baru nampak kau eh? kau sebelum ni kelas apa?

HAIKAL YUSUF
Haaa tu la, lain kali kaki tu bawa bawa jalan sikit round sekolah baru nampak muka ak, aku kelas 5D.

Dia nak cop aku takde kaki ke ni apa? besar kecik besar kecik je aku tengok dia ni. Takpe takpe.

FATIHA
Ohhhh, 5D rupanya bole tahan. Okay tu je nak tanya, nak sembang lebih takut pula. Macam sombong ajeeer. Kbai

HAIKAL YUSUF
K.

Oh my gucci! Dia bls 'k' jeer. Tunggu la kau Haikal Yusuf.

.........

Apabila selesai melakukan solat Isyak, aku terus menuju ke meja belajar untuk mengulangkaji pelajaran. Yela, tak lama lagi ada peperiksaan besar, takkan la nak masa depan gelap, ye dok? hihi. Aku membuat latihan latihan yang ada sambil mendengar lagu jiwang hahahaha. Di bucu meja pula terdapat air coklat panas yang aku minta Mak Timah buatkan hihihi. Kalau nak senang hafal benda benda macam pelajaran ni, makan la coklat. Baik untuk otak anda hhahah.
Aku meneruskan pembelajan sehingga jam 10 malam. Haaa macam ni budak rajin belajar hahahahha puih. Aku turun ke bawah untuk menghantar gelas gelas ku ke dapur.

"Eh, tak tido lagi? tido la dah lewat ni." Bebel abah. Abah mmg gitu kalau tak umi yang bebel aku, abah yang ambil alih. Kalau tak pun Mak Timah yang ambil alih huhu. Telinga ak sipi sipi je lagi ni nak tecabut.

"Nak tido la ni, nak cuci gelas kejap." Kata ku membalas soalan abah.

Aku tak tido lagi sebenarnya, aku just tutup lampu then main fon dalam gelap. Itula kebahagian ananda hahahahahah.

..........

Minggu ni last sekolah sebab minggu depan kitorang cuti seminggu. Aku pun pergi sekolah macam biasa, tetapi hari ni agak lewat ke sekolah bukan lewat sedikit tapi lewat banyak hahaaha. Tanpa diduga si Haikal Yusuf ni yang jaga gate. Aku apalagi kecut la, aku berjalan laju tanpa menghiraukannya.

"Ewah ewah dah la lewat, sengaja buat aku mcm tak wujud kat sini?" Kata nya dalam nada yang dingin.

"Eh sory, saya ingat tiang letrik yang berdiri kat sini." Kata ku sambil menekan kan perkataan 'tiang elektrik'.

"Amboi hengkau, sini sini. Sila tulis nama kau kat buku ni."

"Perlu ke?"

"Perlu la. Cepat ah penat ah nak betekak ngan kau ni."

Aku mengambil buku itu tanpa ragu ragu lalu menulis tanpa ku, siap tandatangan lagi, haaa hengko hadoo?

"Ohh, kau rupanya, yang try ngorat aku semalam tu kan kat wassap?" Kata nya sinis.

"Eh. Hello? Aku tak Hinngin la nak ngorat kau, aku nak tanya jer." Bohong ku di dalam hati lalu aku meninggalkan nya yang terpinga pinga di gate tu. Hahahahahahaha.

Tak pasal pasal pulak aku nak gadoh ngan dia ni, baru nak usha sikit, dah sombong, piiiiddddaaaaah!
Aku naik ke kelas dengan muka yang bengang, semua yang menegur ku aku buat buat tidak nampak hahhaha. Haa smpai mcm tu sekali effect dia.

Adik dia tehegeh2 nak minta maaf kat aku, aku dah kata iye iye masih juga timbul2. "Author please keluar kan watak dia hahahhahhaha."

"Dengan engkau2 sekali aku keluarkan nak? hahahahha"

.............

Setelah beberapa minit tadi bergaduh dengan author, aku pergi tandas untuk mencuci muka. Mengantuk bhaai. Tiba tiba aku ternampak si Jihah gedik ni masuk tandas paling hujung, aku mendapat satu idea yang bernas.
Aku mengambil gayung yang di simpan di dalam tandas tu, aku mengisi sedikit air, lalu aku menyiram nya dari luar. 3, 2, 1.

"WTF?! SIAPA YANG BERANI SIRAM I NI?! EUWWW." Katanya kegelian.
Aku menyimpan gayung itu lalu berlari keluar dari tandas sambil ketawa terbahak bahak sampai pin kerongsang tercabut. HAHAHAHAHHA OKAY ITU TIPU.
Aku balik ke kelas dengan sisa sisa ketawa ku yang ingin dihambur semula hahaha. Bapak tak lucu, padan muka tuduh lagi aku perampas.

Sebenarnya haritu, aku tengah belajar kat kelas, tibatiba si Jihah ni datang kelas aku dan menghentakkan kepala nya di meja HAHAHAHHAHAHA tak ah tipu. Dia menghentakkan tangan nya di meja sambil berkata:

"Hei perempuan, kau tau tak kau ni sebenar nya perampas tau!" Tengkingnya padaku.

"Amboi, apa yang aku rampas dari kau hah?"

"Si Haikal Haziq tu boypren aku, kau jangan nak menggatal sangat dengan dia."

"Eh, setakat si Haikal tu tak hingin la aku nak menggatal dengan dia, dah la muka tak siap, pigi mampus ah."

Dia tuduh aku rampas si Haikal buaya darat tu memang tak hingin la aku, meskipun aku tau si Haikal tu dah lama minat kat aku, tapi niatnya itu membuatkan aku benci dia.

"Berani kau eh, kau tunggu la nanti. Better kau jauh kan diri dari dia kalau tak siap kau." Ugutnya.
Aku hanya menjelingnya tajam.

KEEP VOTING GUYS, PLS SUPPORT ME. JANGAN JADI SILENT READER TAU! HEHE

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now