Bab 28

3.9K 194 2
                                    

Seperti yang diperkatakan semalam, harini aku akan bertemu dengan bakal suamiku.

Aku bersiap agak awal, pakai lawa lawa ciked, umi kata budaknya hensem. Ceh mula la nak menggatal tu.

Setelah aku bersiap siap, aku turun ke bawah untuk menolong apa yang patut, yang pasti umi mesti masak sedap sedap, sebab dorang makan tengah hari kat sini.

"Morning mi." Sapaku ketika melihat umi bertungkus lumus didapur.

Jam menunjukkan pukul 10:30 pagi. Tiba tiba kedengaran bunyi loceng rumah kami kedengaran.

"Haa, tu mesti kawan umi, kejap eh, umi buka pintu kejap." Aku hanya mengganguk saja lalu membereskan apa yang perlu.

"Eh Datin, Dato masuklah. Jangan segan segan eh. Anak awak mana ros?" Tanya umi dengan ramahnya.

"Ada kat luar tu, tengah ambil angin." Jawab ibu 'Yusuf', Datin Ros.

Umi dan Datin Ros berbual bual di ruang tamu bersama suami suami mereka.

"Tiha, tolong buat air sayang, nanti hantar kat depan." Laung umi dari ruang tamu.

Aku mengintai intai sedikit, kot kot la ada budak tu, malu la aku, nanti tiba tiba terpeleot ke apa, naya jugak. Setelah beberapa saat jadi FBI, aku membuka langkah menuju ke ruang tamu.

Aku perlahan lahan menuangkan air ke dalam gelas masing masing. Maunya nak tumpah, mati aku, belum kahwin dah tak tentu arah HAHA.

"Hai Datin." Kataku sambil menyalam tangan Datin Ros.

"Eh Datin apanya ibu lah." Usiknya padaku huhu terusik 'sangat' hahaha.

"Haa, adik pergi hantar air dekat 'Yusuf' kat luar sana." Arah abah. Aki hanya menuruti saja kehendaknya lalu berjalan ke luar.

Sampai saja di tepi kolam renang, aku ternampak sesosok tubuh lelaki yang dari belakang dah tau hensem dah haha.

"Ehem." Sapa ku, kot kot la dia tak perasan aku yang cantik shining ni kat sini.

Apabila lelaki itu memutarkan badannyaaa...

... Aku terkejutt.

"KAU?!"


Haaa, agak agaknya 'Yusuf' ni i kenal ke tak? ataupun boypren i? cubala teka huhu.
Guys, kalau ada masa lapang bacala new story i 'aku cantik?'. Covernya tak cntik sgt ah. Tapi pstikan vote tau crta tu. hoho okayla bai

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now